Recenzje (269)
Newsy (47)
Kącik kolekcjonera: listopad-grudzień 2017
I dotarliśmy do końca roku, a to oznacza zazwyczaj na rynku kolekcjonerskim znaczne uszczuplenie portfela... W okresie dwóch ostatnich miesięcy czołowe wytwórnie wypuściły na rynek bez mała trzydzieści tytułów. Najbardziej pracowity okazał się... Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: wrzesień-październik 2017
Po nieco zleniwiałych miesiącach letnich wytwórnie dość mocno wzięły się do roboty, czego efektem jest spora liczba nader ciekawych pozycji, które pojawiły się na rynku. Najprężniej zadziałała chyba Intrada... Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: lipiec-sierpień 2017
Dwa wakacyjne miesiące były okresem większej aktywności wytwórni kolekcjonerskich, niż można byłoby się tego spodziewać. Najgłośniejszą w zasadzie pozycją okresu ostatnich sześćdziesięciu dni okazał się pewien re-recording... Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: maj-czerwiec 2017
Chociaż na zwykłym rynku soundtrackowym lato kojarzy się zazwyczaj z premierami ścieżek głośnych twórców do głośnych, letnich filmów rozrywkowych, to jednak na jego kolekcjonerskim odpowiedniku zazwyczaj jest to czas spowolnienia i zebrania przez wytwórnie sił na kolejne miesiące roku. Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: marzec-kwiecień 2017
Ostatnie dwa miesiące to "wysyp" sporej ilości tytułów, choć może nie były to soundtracki z filmów, które doprowadzałyby fanów muzyki filmowej do jakiejś białej gorączki. Więcej w rozwinięciu...
Score: A Film Music Documentary – nowy dokument
Score: A Film Music Documentary to tytuł nowego filmu dokumentalnego opowiadającego o naszej pasji, czyli oczywiście muzyce filmowej. Więcej w rozwinięciu newsa...
Kącik kolekcjonera: styczeń-luty 2017
Po intensywnym okresie przedświątecznym wytwórnie nieco wyhamowały, ale też nie na tyle aby nie wypuścić na rynek kilku nader ciekawych pozycji. Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: listopad-grudzień 2016
I w tym roku wydawcy nie zawiedli w okresie przedświątecznym, więc pora się bliżej temu przyjrzeć. Co miały do zaproponowania Intrada, Varese, Quartet, La-La Land, Tadlow i inni. Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: wrzesień-październik 2016
Po średnio ciekawej środkowej części roku, wydawnictwa "wzięły się do roboty" i na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy obdarowały nieco bardziej wymagających słuchaczy wieloma ciekawymi tytułami. Było bogato (muzycznie rzecz jasna), ciekawie, różnorodnie i można zacierać ręce w związku z tym, co działo będzie się na rynku kolekcjonerskim w ostatnich dwóch miesiącach tego roku. Więcej w rozwinięciu...
Kącik kolekcjonera: lipiec-sierpień 2016
To nie był specjalnie ekscytujący okres na rynku kolekcjonerskim. W przeciągu ostatnich dwóch miesięcy od typowo limitowanych produktów urlop wzięło sobie kilka wytwórni płytowych. A co do zaoferowania miały inne? Więcej w rozwinięciu...
Artykuły (12)
Wywiad z Victorem Reyesem/An interview with Victor Reyes
Dzięki uprzejmości MovieScore Media mieliśmy możliwość zadania kilku pytań hiszpańskiemu kompozytorowi Victorowi Reyesowi, którego bardzo dobrze przyjęta muzyka z filmu Grand Piano niedawno miała swoją płytową premierę.
6. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – DZIEŃ 3: KONFERENCJE & KONWERSACJE
Trzeciego dnia 6. Festiwal Muzyki Filmowej działo się także sporo. Oprócz Wielkiej Gali na 10-lecie RMF Classic, którą bliżej przedstawimy w kolejnym artykule, byliśmy na dwóch konferencjach i mieliśmy możliwość porozmawiać bliżej z dwiema gwiazdami festiwalu. Oto nasza relacja.
6. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – DZIEŃ 2: KONCERTY
Drugiego dnia 6. Festiwal Muzyki Filmowej rozkręcił się na dobre. Fani mieli możliwość uczestniczenia w konferencjach z gwiazdami Festiwalu: Alberto Iglesiasem i Donem Davisem, zaś wieczorem odbyły się dwa nietuzinkowe koncerty, poświęcone muzyce Ernsta Reijsegera i Valgeira Sigurðssona. Z racji obszerności materiału w tej części relacji zapraszamy do lektury naszych zapisków z dwóch awangardowych koncertów.
6. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – DZIEŃ 2: KONFERENCJE
Drugiego dnia 6. Festiwal Muzyki Filmowej rozkręcił się na dobre. Fani mieli możliwość uczestniczenia w konferencjach z gwiazdami Festiwalu: Alberto Iglesiasem i Donem Davisem, zaś wieczorem odbyły się dwa nietuzinkowe koncerty, poświęcone muzyce Ernsta Reijsegera i Valgeira Sigurðssona. Z racji obszerności materiału w tej części relacji zapraszamy do lektury naszych zapisków ze spotkań kompozytorskich – było niezwykle ciekawie!
Elliot G.: facet, który wie jak kończyć…
Twórca oprawy muzycznej stając przed zadaniem zilustrowania końcowego aktu filmu, nie raz i nie dwa musi opracować wcześniej i pogłowić się nad konspektem partytury, która poprzez rozwijanie swoich elementów, winna zafiniszować w podsumowującym tak film jak i samą muzykę per se finale(...)
Poza kadrem: artykuł poświęcony poza-filmowej twórczości znanych kompozytorów muzyki filmowej
"Na temat ograniczeń wynikających z filmowego obrazu, wiążących filmowych kompozytorów, stoczono już wiele debat, dyskusji i kłótni. Kompozytor filmowy zawsze był zwierzęciem filmu. To obraz, reżyser, producent wiązali mu ręce, byli ramą i klatką. Musiał zobrazować minutę i trzy sekundy jakiejś sceny, a potem wprowadzić na przykład swoisty 20-sekundowy "dżingiel"... Każdy z nich zna te historie i z niechęcią o nich wspomina(...)"
Michael Mann – muzyczny portret
Muzyka z filmu Michaela Manna - cóż to jest? (...) Mieszanka mająca swoją własną specyfikę i konsystencję, niebanalne a "dopieszczone" wydania soundtrackowe mimo, że czasami nawet porażające eklektyzmem, nad wyraz spójne i stanowiące wydaje się jedną całość...
Kilka słów o A.I.: analiza muzyki na płycie w kontekście filmu
Muzyka jest w pewnym sensie według mnie troszkę schizofreniczna, ponieważ mamy tu do czynienia z powszechną tonalnością, smyczkowe tło na początku, fortepian w końcówce, także sekcje, które są bardzo atonalne, dysonujące, pozbawione jak gdyby ciążenia (...) mamy tu fragmenty w stylu post-modernistycznym dla scen z latającymi helikopterami, dużo elektroniki, o wiele więcej niż zwykle tworzę; również mamy tutaj strzępy Czajkowskiego, fragmencik "Der Rosenkavalier", kiedy wjeżdżają do Rouge City, który tak na marginesie był jedynym fragmentem muzyki, o który Kubrick poprosił, by Steven zostawił go w filmie. - John Williams o swojej pracy przy A.I.
Na czasie odc 3. – Elektronika w muzyce filmowej
Prezentujemy Wam kolejny odcinek naszych nieregularnych dyskusji o muzyce filmowej. Tym razem na warsztat wrzuciliśmy elektronikę i jej rolę w sztuce tworzenie muzyki pod obraz. Co więcej postanowiliśmy podyskutować w trójkę, tzn. Paweł Stroiński, Tomek Rokita no i ja - Łukasz Wudarski, czyli Wasi trzej muszkieterowie z dwóch różnych, aczkolwiek zaprzyjaźnionych portali. Może nasza rozmowa daleka była od porządku i każdy wprawny czytelnik znajdzie tu drobny chaos, to jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.