Recenzje (215)
Newsy (73)
SINFONIA VARSOVIA BRASS – KONKURS! – rozwiązanie
Przepraszamy za opóźnienie spowodowane niestety pewnymi problemami technicznymi, ale w rozwinięciu newsa wreszcie rozwiązujemy zaległy konkurs!
SINFONIA VARSOVIA BRASS – KONKURS!
Mamy do rozdania trzy egzemplarze najnowszego albumu Warner Classics, Sinfonia Varsovia Brass. Poza tym na naszym portalu ukazała się recenzja tej płyty. Jak ją wygrać? Zobaczcie w rozwinięciu newsa!
Przymierze – rozwiązanie konkursu
Wczoraj zakończył się konkurs dotyczący Przymierza Michała Lorenca. Dzięki wsparciu Warner Classics mogliście zagrać o trzy płyty tego dzieła. Kto wygrał, zobaczycie w rozwinięciu newsa.
KONKURS – Wygraj płytę z utworem Przymierze Michała Lorenca!
Czwartego listopada bieżącego roku ukazało się najnowsze, koncertowe tym razem dzieło Michała Lorenca, Przymierze. Dzieło to, napisane na 1050-lecie Chrztu Polskiego i otwarcie Świątyni Opatrzności Bożej. Monumentalne, wykonane przez samą London Symphony Orchestra, chór Capella Corale Varsoviana i solistów oratorium niedługo będzie przedmiotem recenzji na portalu. Wraz z wydawcą, Warner Classics, chcielibyśmy zaprosić Was do wspólnej zabawy konkursowej, w której do zdobycia będą trzy egzemplarze Przymierza.
Przymierze – nowe dzieło Michała Lorenca już w sprzedaży!
Dziś nakładem Warner Music Poland ukazało się najnowsze dzieło Michała Lorenca, napisane specjalnie z okazji 1050-lecia Chrztu Polski i otwarcia Świątyni Opatrzności Bożej oratorium Przymierze. Więcej na temat tego koncertowego dzieła w rozwinięciu newsa.
Konkursy kompozytorskie na PGNiG Transatlantyk Festival Łódź!
Zgodnie z tradycją festiwalu Transatlantyk (teraz PGNiG Transatlantyk Festival Łódź), ogłoszone zostały konkursy kompozytorskie - pianistyczny Instant i Film Music Competition. Szczegóły dotyczące zgłoszeń i naboru w rozwinięciu newsa!
Reportaż z realizacji muzyki do Fotografa Waldemara Krzystka
Ukazał się reportaż z realizacji (tzw. making-of) muzyki do thrillera Fotograf w reżyserii Waldemara Krzystka. Kompozytorem jest znany chociażby z Kryminalnych Maciej Zieliński. Nagrań dokonano w kompleksie Alvernia Studios. Więcej informacji i link do wideo w rozwinięciu newsa
Nowe angaże w muzyce filmowej 11
Wiele się ostatnio zdarzyło w światku muzyki filmowej. Nowe projekty dostali tacy twórcy jak Howard Shore, James Newton Howard czy Marco Beltrami. O tym i o kilku innych angażach w rozwinięciu newsa.
Konkurs Singularity Music – ROZWIĄZANIE
Kilka dni temu ogłosiliśmy konkurs z okazji nowej inicjatywy Maćka Dobrowolskiego wespół z Adamem Żuradą i Richardem Carterem. Konkurs został zakończony i wyłoniono 10 zwycięzców. Odpowiedź na pytanie konkursowe i lista zwycięzców w rozwinięciu newsa.
Nowe angaże w muzyce filmowej 10
Michael Giacchino, Mark Isham, Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Andrew Lockington i John Debney dostali ostatnio nowe projekty, niektóre bardziej, niektóre mniej ekscytujące. Więcej w rozwinięciu newsa.
Artykuły (17)
Obsesja szpiega – wywiad z Janem Duszyńskim
Starałem się napisać muzykę, która koncentruje się na głównej postaci, za nią podąża. Stąd obsesyjne występowanie interwału, o którym wyżej. Dlatego ten soundtrack nie zmienia się w zależniści od szerokości geograficznej, czy w zależniści od twarzy, którą akurat na ekranie ogladamy. Nie chciałem, żeby muzyka uciekała od Kuklińskiego zbyt daleko. Chciałem by widz miał wrażenie, że możemy być w domu, możemy w Stanach, w Moskwie, czy na morzu, ale wszystko to i tak kręci się wokół Kuklińskiego.
6. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – DZIEŃ 4: KONCERT
Wydarzeniem wieńczącym szósty Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie był koncert symultaniczny muzyki z pierwszego Matrixa pod batutą kompozytora Dona Davisa. Zapraszamy na relację.
Good Fun and Professionalism – Recording Sherlock Holmes 2: A Game of Shadows
When I entered Air Studios Lyndhurst Hall on September 26th at 10 AM, it was already very busy. Musicians were preparing for the recording and the control room was already gearing up. When everything was set up, composer Hans Zimmer went to say good morning to the orchestra and they started preparations to record the first cue...
Dobra zabawa i profesjonalizm – sesja nagraniowa Sherlock Holmes 2: A Game of Shadows
Kiedy 26 września 2011 roku o 10 rano wszedłem do hali nagraniowej Air Studios, w hali działo się już bardzo dużo. Muzycy przygotowywali się do nagrań, tak jak i pokój kontrolny. Gdy wszystko już było gotowe, kompozytor Hans Zimmer wyszedł przywitać się z orkiestrą i przystąpiono do nagrywania...
4 Festiwal Muzyki Filmowej – Dzień 3
Trzeciego dnia czwartego Festiwalu Muzyki Filmowej odbył się koncert muzyki do pierwszej części Piratów z Karaibów. Oficjalnie sygnowana nazwiskiem Klausa Badelta ścieżka zawiera jednak wiele tematów autorstwa pizącego w ukryciu Hansa Zimmera. Powodem bylo to, że Zimmer był związany ekskluzywnym kontraktem przy Ostatnim samuraju. Szef jeszcze wtedy Media Ventures oddał nadzór nad projektem Klausowi Badeltowi, chociaż i tak brał czynny udział w tworzeniu ścieżki. Oficjalnie jednak muzykę skomponował Klaus Badelt i to on został osobiście zaproszony na festiwal. Niestety z powodów rodzinnych (a może dlatego, że jego aktualni asystenci uważają postrzeganie Piratów za jego dzieło za gorzką ironię) Badelt nie przyjechał na festiwal, o czym uczestnicy dowiedzieli się na planowanym spotkaniu z kompozytorem dzień przed koncertem.
HBO na wojnie: ”Pacyfik” a ”Kompania braci”
Z uwagi na to, że w tym miesiącu ma premierę DVD/BD (czytaj więcej) kolejna superprodukcja serialowa Stevena Spielberga i Toma Hanksa, „Pacyfik”, zdecydowaliśmy się dokonać szczegółowej analizy porównawczej obu produkcji. Siłą rzeczy obaj twórcy sami się o to prosili tworząc dzieła serialowe o II WŚ. Autorami analizy są Adam Siennica (Hatak.pl) oraz Paweł Stroiński (FilmMusic.pl).
„I’m Not an Artist” – An Interview with Hans Zimmer
A conversation with a composer like Hans Zimmer is a dream come true for every film music critic. I finally made it, even if my patience was tested due to mails asking me to postpone the interview even a bit further. You can forgive somebody who is so busy with his projects and preparations for the Oscar night. Especially that finally, a few nights before the Academy Awards, it was done. Internet connection let me forget that the composer resides and works in California, thousand miles from me in Poland. For almost an hour I could talk with Hans about his old and new projects, what he thinks of Christopher Nolan and other directors and what he thinks of the art of film music. You can read about all of this in this interview.
”Nie jestem artystą” – rozmowa z Hansem Zimmerem
O rozmowie z kompozytorem takim jak Hans Zimmer marzy każdy krytyk muzyki filmowej. Mi w końcu się udało, choć moja cierpliwość była wystawiana na sporą próbę, gdy otrzymywałem maile proszące o kolejne przesunięcie terminu wywiadu. Komuś tak zapracowanemu i na dodatek pochłoniętemu oscarową gorączką, jak Zimmer, można to wszystko wybaczyć. Zwłaszcza, że w końcu, na niewiele dni przed rozdaniem Oscarów się udało. Internetowe połączenie pozwoliło na moment zapomnieć, że kompozytor znajduje się w Kalifornii, wiele tysięcy kilometrów od nas. Przez blisko godzinę mogłem z Hansem porozmawiać o jego starych i nowych projektach, o tym co sądzi o Chrisie Nolanie i innych reżyserach, jak postrzega sztukę pisania do filmu. O tym i o innych sprawach przeczytacie w poniższym wywiadzie.
Psychopata czy erudyta – kim jest Hannibal w muzyce Hansa Zimmera?
Przed kompozytorem muzyki Hansem Zimmerem stanęło dość trudne zadanie. Jak wynika z tytułu filmu, głównym bohaterem jest postać najsłynniejszego seryjnego mordercy, po raz drugi granego przez Anthony'ego Hopkinsa. Zadaniem kompozytora było stworzenie psychologicznego portretu psychopaty, jednego z najciekawszych bohaterów literackich i filmowych ostatnich lat. Tematem niniejszego artykułu jest analiza ścieżki w kontekście tego założenia i odpowiedź na pytanie, czy kompozytorowi się udało.
Na czasie odc 3. – Elektronika w muzyce filmowej
Prezentujemy Wam kolejny odcinek naszych nieregularnych dyskusji o muzyce filmowej. Tym razem na warsztat wrzuciliśmy elektronikę i jej rolę w sztuce tworzenie muzyki pod obraz. Co więcej postanowiliśmy podyskutować w trójkę, tzn. Paweł Stroiński, Tomek Rokita no i ja - Łukasz Wudarski, czyli Wasi trzej muszkieterowie z dwóch różnych, aczkolwiek zaprzyjaźnionych portali. Może nasza rozmowa daleka była od porządku i każdy wprawny czytelnik znajdzie tu drobny chaos, to jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.