Artykuły (11)

Myśleć dramaturgią – wywiad z Michałem Lorencem
5 sierpnia 2010 po koncercie zespołu Des Orient udało mi się namówić Michała Lorenca na krótką i nieco improwizowaną rozmowę. Ponieważ kompozytor zapraszany przez Dyrektora Andrzeja Szmaka bardzo chciał zobaczyć jak wygląda toruńska fontanna (do jednej z jej projekcji "woda i dźwięk" muzykę napisał Krzesimir Dębski), wywiad przeprowadziłem podczas spaceru. Była to ciekawa rozmowa prowadzona w pięknej scenerii toruńskiej starówki, rozmowa której zapis przytaczam poniżej...

3 Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – Dzień 2
Drugi dzień III Festiwalu Muzyki Filmowej dla każdego fana soundtracków, był po brzegi wypełniony atrakcjami. Niemal przez cały dzień coś się działo, ilość imprez byłą tak duża, że nasza redakcja miała poważne trudności ze spokojnym zjedzeniem obiadu… Ale czasem warto chodzić głodnym, jeśli do czynienia mamy z takimi wydarzeniami.

Ennio Morricone w Gdańsku – relacja z koncertu
Podobnie jak inne dziedziny kultury, także świat muzyki filmowej ma wielu swoich idoli. Twórców, o spotkaniu z którymi marzy każdy fan. Ennio Morricone, to bez wątpienia kompozytor legenda, ikona muzyki filmowej, którego znają niemal wszyscy. Gdy tylko nasza redakcja dowiedziała się, że mistrz po raz kolejny przyjeżdża do Polski, aby dać koncert, wiedzieliśmy że musimy tam być, musimy się z nim spotkać. Wszystko się udało i dziś Drodzy Czytelnicy, przedstawiamy Wam relacje z naszego gdańskiego pobytu.
Liczy się film – rozmowa z Bartłomiejem Gliniakiem
Jakiś czas temu przy okazji premiery filmu Hanny Slak "Teah", mieliśmy okazję porozmawiać z niezwykle ciekawym kompozytorem młodego pokolenia Bartłomiejem Gliniakiem. Zadaliśmy mu jednak pytania nie tylko dotyczące jego kompozycji do Teah, ale wypytaliśmy o wiele innych intrygujących rzeczy, także tych dotyczące kulis powstawania muzyki filmowej w naszym kraju. Zapraszamy serdecznie do lektury

Podróż do Światła – relacja z koncertu Jana A.P. Kaczmarka w Koninie
17 czerwca w malutkim Koninie można było wysłuchać koncertu wielkiej muzyki filmowej. Przypadek? Nie. To właśnie z tego miasta pochodzi nasz laureat Oskara, Jan A. P. Kaczmarek, honorowy obywatel Konina, który swym występem uświetnił rozdanie statuetek Benedyktów. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy relację z tego wydarzenia.

Oskary i Pan Morricone
No i stało się. Kolejne Oskary mamy za sobą. Znów było pompatycznie, pseudośmiesznie, długo, miałko i po części niesprawiedliwie...

Na czasie odc 3. – Elektronika w muzyce filmowej
Prezentujemy Wam kolejny odcinek naszych nieregularnych dyskusji o muzyce filmowej. Tym razem na warsztat wrzuciliśmy elektronikę i jej rolę w sztuce tworzenie muzyki pod obraz. Co więcej postanowiliśmy podyskutować w trójkę, tzn. Paweł Stroiński, Tomek Rokita no i ja - Łukasz Wudarski, czyli Wasi trzej muszkieterowie z dwóch różnych, aczkolwiek zaprzyjaźnionych portali. Może nasza rozmowa daleka była od porządku i każdy wprawny czytelnik znajdzie tu drobny chaos, to jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Trzy Kolory Muzyki – partytury Zbigniewa Preisnera do filmów Krzysztofa Kieślowskiego cz. 2
Niniejszy artykuł jest próbą historycznego spojrzenia na twórczość Krzysztofa Kieślowskiego, jednak od strony muzyki komponowanej na potrzeby jego filmów, próbą odcyfrowania niezwykle bogatej symboliki ukrytej w niepozornych dźwiękach jakie wykreował swym talentem Zbigniew Preisner. Z racji długości, tekst został podzielony na dwie części. W części drugiej odnajdziemy analizę muzyki z Podwójnego Życia Weroniki, oraz Trylogii Trzy Kolory.

Trzy Kolory Muzyki – partytury Zbigniewa Preisnera do filmów Krzysztofa Kieślowskiego cz. 1
Niniejszy artykuł jest próbą historycznego spojrzenia na twórczość Krzysztofa Kieślowskiego, jednak od strony muzyki komponowanej na potrzeby jego filmów, próbą odcyfrowania niezwykle bogatej symboliki ukrytej w niepozornych dźwiękach jakie wykreował swym talentem Zbigniew Preisner. Z racji długości, tekst został podzielony na dwie części. W pierwszej odnajdziemy : Wstęp, nakreślenie początków współpracy, a także analizę filmów Bez Końca i Dekalog.

