Your browser is not supported! Update your browser to improve your experience.

Zagłosuj w konkursie Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku!

Maciej Wawrzyniec Olech | 07-05-2024 r.

Wraz z Festiwalem Muzyki Filmowej w Krakowie wybieramy „Najlepszą Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku 2023”. Głosowanie właśnie ruszyło. Decyzje publiczności oraz Akademii Nagrody, w której skład wchodzi nasi redaktorzy Tomasz Goska i Paweł Stroiński, poznamy 25 maja podczas odbywającego się w ramach FMF uroczystego koncertu Polish Gala: Modern Roots.

Nagroda Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku zostanie przyznana już po raz szósty. Spośród filmów i seriali z 2023 roku wybrano dziesięć tytułów. O nominacjach zdecydował zespół programowy Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Następnie międzynarodowa Akademia Nagrody, w której skład wchodzą dziennikarze kulturalni i przedstawiciele krajowej i zagranicznej branży oraz instytucji muzycznych i filmowych, wybierze zdobywcę lub zdobywczynię Nagrody Głównej. Jak wspomnieliśmy także i Filmmusic.pl  wchodzi w skład Akademii Nagrody Polskiej Ścieżki Dźwiękowej Roku, a reprezentują nas redaktorzy Tomasz Goska i Paweł Stroiński.

Równolegle (do 21 maja) trwa głosowanie, w którym wszyscy miłośnicy muzyki filmowej mogą wziąć udział poprzez formularz na stronie internetowej. Na podstawie jego wyników zostanie przyznana Nagroda Publiczności.

Musimy przyznać, że w tym roku mamy bardzo mocną dziesiątkę nominowanych prac. Co też dobrze świadczy o stanie polskiej muzyki filmowej i jak rozwinęła się ona i została doceniona przez filmowców na przestrzeni lat. Wśród nominowanych ścieżek dźwiękowych znalazł się także Znachor Pawła Lucewicza jak i Chłopi Łukasza L.U.C. Rostkowskiego. Obie te prace były nominowane i zajęły wysokie pozycje w FILMMUZACH – nagrodach portalu Filmmusic.pl za rok 2023.

Oto lista nominowanych tytułów obejmuje szerokie spektrum kinematografii, od kameralnego filmu autorskiego poprzez kinowe przeboje aż po popularne seriale. Niestety nie wszystkie te tytuły doczekały się oficjalnych wydań.

Kompozytorzy nominowani do nagrody Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku 2023

  • Bartosz Chajdecki – Różyczka 2 – reż. Jan Kidawa-Błoński
  • Jan Komar – Doppelgänger. Sobowtór – reż. Jan Holoubek
  • Mary Komasa, Antoni Komasa-Łazarkiewicz – Kajtek Czarodziej – reż. Magdalena Łazarkiewicz
  • Zygmunt Konieczny – Figurant – reż. Robert Gliński
  • Paweł Lucewicz – Znachor – reż. Michał Gazda
  • Jerzy Rogiewicz – 1670 – reż. Maciej Buchwald, Kordian Kądziela
  • Łukasz „L.U.C.” Rostkowski – Chłopi – reż. DK Welchman, Hugh Welchman
  • Wojtek Urbański, Łukasz Targosz – Infamia – reż. Anna Maliszewska, Kuba Czekaj
  • Natalia Zamilska – Dzień Matki – reż. Mateusz Rakowicz
  • Hubert Zemler, Karolina Rec-Jarmulska – Ukryta sieć – reż. Piotr Adamski

 „W zeszłorocznych produkcjach słychać dominację muzyki ludowej i szeroko rozumianego folkloru. Pojawiły się także soundtracki wykorzystujące rozmaite rozwiązania progresywne, w tym wpływy awangardowe, brzmienia noise’owe czy eksperymentalny jazz. W polskiej muzyce filmowej nie brak też śmiałych eksperymentów łączących czasem bardzo odległe światy, na przykład baroku i elektroniki. Konkurs na najlepszą ścieżkę dźwiękową FMF ilustruje co roku tę niezwykłą stylistyczną i gatunkową różnorodność, a ponieważ także tym razem mamy do czynienia z twórcami doskonale już osadzonymi na rynku audiowizualnym, trudno przewidzieć wynik konkursu. Co roku werdykty Akademii i publiczności są zaskoczeniem” – mówi Robert Piaskowski, dyrektor artystyczny FMF i zarazem przewodniczący Akademii Nagrody Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku.

Wyniki głosowania publiczności oraz obrad Akademii poznamy 25 maja podczas odbywającego się w ramach FMF uroczystego koncertu Polish Gala: Modern Roots. Program wydarzenia odzwierciedla jeden z ważniejszych trendów we współczesnej polskiej kulturze, jakim jest poszukiwanie inspiracji w słowiańskiej tradycji ludowej. W Centrum Kongresowym ICE Kraków usłyszymy między innymi motywy pochodzące z filmów Chłopi i Znachor, a także z serialu 1670 oraz gry Blacktail. Bilety na koncert są dostępne na platformie KBF: BILETY.

Zwycięzca konkursu głównego otrzyma statuetkę, możliwość wykonania swojej muzyki podczas kolejnego FMF w 2025 roku oraz nagrodę ufundowaną przez markę Wojas, która została Sponsorem Głównym Nagrody Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku. Partnerami Nagrody Publiczności są Massive Music i Shootme.

Zagłosuj! TUTAJ

Skład Akademii Nagrody Polska Ścieżka Dźwiękowa Roku 2023

  • Robert Piaskowski – dyrektor artystyczny Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, przewodniczący Akademii
  • Maja Baczyńska – muzyczka, dziennikarka muzyczna w magazynie „Presto”, reżyserka
  • Adam Balas – dyrektor Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego
  • Miłosz Bembinow – przewodniczący zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
  • Mateusz Bień – prodziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
  • Jacek Bromski – scenarzysta, reżyser, producent filmowy, prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich
  • Dirk Brossé – kompozytor muzyki filmowej, dyrektor artystyczny Film Fest Gent, członek World Soundtrack Award Advisory Board
  • Anna Ceynowa – prezeska Fundacji Empower Poland, przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego
  • Daniel Cichy – dyrektor i redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego
  • Ray Costa – prezes Costa Communications
  • Katarzyna Czajka-Kominiarczuk – autorka bloga „Zwierz Popkulturalny”
  • Jarosław Czuba – dyrektor Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego
  • Annette Gentz – agentka muzyki filmowej, dyrektorka zarządzająca Annette Gentz Music & Film Arts
  • Dan Goldwasser – współzałożyciel Soundtrack.Net, dziennikarz muzyczny, wydawca
  • Tomasz Goska – FilmMusic.pl
  • Mariusz Gradowski – Polskie Radio Dwójka, audycja „Muzyka w kadrze”
  • Simon Greenaway – wiceprezydent Amerykańskiego Stowarzyszenia Kompozytorów, Autorów i Wydawców (ASCAP)
  • Paweł Gzyl – redaktor „Dziennika Polskiego”
  • Marek Hojda – dyrektor Music Export Poland
  • Szymon Jakubowski – podcast „[dźwiękościeżka]”
  • Ryszard Jaźwiński – Polskie Radio Trójka, audycja „Trójkowo, filmowo”
  • Tamara Kamińska – dyrektorka Music Export Poland
  • Adam Krysiński – redaktor naczelny Soundtracks.pl
  • Anna Laskowska – dyrektorka zarządzająca Sony Music Publishing Poland
  • Michael Łyczek – zastępca dyrektorki ds. programowych KBF
  • Łukasz Maciejewski – dziennikarz, filmoznawca, krytyk filmowy, dyrektor artystyczny Grand Prix Komeda
  • dr hab. inż. Paweł Małecki – profesor na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Robotyki w Katedrze Mechaniki i Wibroakustyki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie
  • Tracy McKnight – wiceprezydentka Broadcast Music, Inc. (Creative, Film, TV & Visual Media)
  • Thomas Mikusz – dyrektor White Bear PR
  • Szymon Miszczak – dyrektor Mastercard OFF Camera
  • Magdalena Miśka-Jackowska – podcast „Score and the City”
  • Diego Navarro – dyrektor festiwalu Fimucité
  • Marco Patrignani – dyrektor artystyczny Roma Film Music Festival
  • Paweł Piotrowicz – Onet Kultura
  • Tomasz Raczek – Radio Nowy Świat, audycja „Raczek Movie”
  • Maggie Rodford – producentka muzyczna, dyrektorka zarządzająca Air-Edel
  • Miłosz Stelmach – redaktor naczelny magazynu „Ekrany”
  • Paweł Stroiński – FilmMusic.pl
  • Rafał Syska – dyrektor Narodowego Centrum Kultury Filmowej
  • Magdalena Wojewoda-Mleczko – dyrektorka muzyczna RMF Classic

Najnowsze newsy

Komentarze