Your browser is not supported! Update your browser to improve your experience.

John Powell nagrodzony Emmy za „Still: A Michael J. Fox Movie”

Maciej Wawrzyniec Olech | 11-01-2024 r.

Brytyjski kompozytor John Powell został nagrodzony nagrodą Emmy za muzykę do dokumentu Still: A Michael J. Fox Movie (Nieustannie: historia Michaela J. Foksa)

Poza Złotymi Globami, niedawno rozdano także kilka statuetek Emmy (Academy of Television Arts & Sciences),  amerykańskiej nagrody honorującej przemysł telewizyjny. Choć prawdziwa gala odbędzie się dopiero 15 stycznia już teraz wręczono kilkadziesiąt nagród w tzw. „kategoriach technicznych”, które sama akademia nazywa „sztukami kreatywnymi” (Creative Arts Emmy).  Wśród nich znalazły się także nominacje muzyczne. I właśnie w kategorii „Najlepsza kompozycja muzyczna w serialu dokumentalnym lub programie specjalnym (oryginalna dramatyczna ścieżka dźwiękowa)” nagrodzona została muzyka Johna Powella do dokumentu Still: A Michael J. Fox Movie (Nieustannie: historia Michaela J. Foksa). Jest to pierwsza nagroda Emmy w dorobku brytyjskiego kompozytora, który może się także pochwalić nominacją do Oscara za ścieżkę dźwiękową do How To Train Your Dragon (Jak wytresować smoka) 

Instagram: Holly Sedillos

Najlepsza muzyka w filmie bądź serialu dokumentalnym:
  • John Powell – “Still: A Michael J. Fox Movie”
  • Tony Morales – “Eva Longoria: Searching For Mexico”
  • James Newton Howard – “Light and Magic”
  • Blake Neely – “Pamela, A Love Story”
  • Hans Zimmer, Anže Rozman, Kara Talve – “Prehistoric Planet”
W pozostałych kategoriach nagrodzeni zostali:
Najlepsza muzyka w miniserialu, filmie telewizyjnym bądź programie specjalnym:
  • Leo Birenberg i Zach Robinson – “Weird: The Al Yankovic Story”
  • Ariel Marx – “A Small Light” (odcinek What Can Be Saved”)
  • John Debney – “Hocus Pocus 2”
  • Laura Karpman – “Ms. Marvel” (odcinek “Time and Again”)
  • Sarah Schachner – “Prey”
Najlepsza muzyka w serialu:
  • Cristobal Tapia de Veer – “The White Lotus” (odcinek “In the Sandbox”)
  • Nicholas Britell – “Andor” (odcinek Rix Road”)
  • Nicholas Britell – “Succession” (odcinek Connor’s Wedding”)
  • Gustavo Santaolalla – “The Last of Us” (odcinek “Long, Long Time”
  • Danny Elfman i Chris Bacon – “Wednesday” (odcinek “Woe is the Loneliest Number”)

Najlepszy temat główny:

  • Danny Elfman – “Wednesday”
  • Nicholas Britell – “Andor”
  • Holly Amber Church – “Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities”
  • Laura Karpman – “Ms. Marvel”
  • Howard Shore – “The Lord of the Rings: The Rings of Power”

Najlepsze kierownictwo muzyczne:

  • Gabe Hilfer – “The White Lotus” (odcinek “Bull Elephants”)
  • Frankie Pine – “Daisy Jones & the Six” (odcinek: “Track 8: Looks Like We Made It”)
  • Nora Felder – “Stranger Things” (odcinek “Chapter Nine: The Piggyback”)
  • Tony Von Pervieux i Christa Miller – “Ted Lasso” (odcinek „So Long, Farewell”)
  • Robin Urdang – “The Marvelous Mrs. Maisel” (odcinek „Four Minutes”)
Najlepsza piosenka (muzyka i słowa)
  • „So Long, Farewell” – Ed Sheeran, Max Martin i Foy Vance (serial “Ted Lasso”)
  • „Marriage is a Dungeon” – Lili Haydn i Ben Bromfield (serial “Ginny & Georgia”)
  • „Fought and Lost” – Tom How, Sam Ryder i Jamie Hartman (serial “Ted Lasso”)
  • „All About Me” – Heather McIntosh, Allyson Newman i Taura Stinson (serial “The L Word: Generation Q”)
  • „Your Personal Trash Man Can” – Curtis Moore i Thomas Mizer (serial “The Marvelous Mrs. Maisel”)
  • “Now You Know” – Al Yankovic (film “Weird: The Al Yankovic Story”)

Najnowsze newsy

Komentarze