Star Wars Remastered Soundtracks – rozwiązanie konkursu

Star Wars Remastered Soundtracks – rozwiązanie konkursu - okładka
Tomek Goska | 22-05-2018 r.

W niedzielę zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do naszego gwiezdnowojennego konkursu, w którym do wygrania były zestawy remasterowanych soundtracków do pierwszych sześciu epizodów serii. Dzisiaj poznajemy laureatów tej zabawy. Zanim to jednak nastąpi przypomnijmy sobie pytania i spróbujmy sobie na nie odpowiedzieć.

  • 1. Ile spośród wszystkich gwiezdnowojennych ścieżek dźwiękowych nagranych było przy udziale The London Symphony Orchestra?

    Przy udziale LSO nagrano łącznie sześć ścieżek dźwiękowych do filmowych Gwiezdnych Wojen. Były to epizody od 1 do 6. Nowa trylogia nagrywana jest już przy udziale muzyków sesyjnych z Los Angeles.
    Są oczywiście inne ścieżki dźwiękowe z uniwersum Gwiezdnych Wojen nagrywane przy udziale LSO. I wielu z Was punktowało te prace. Przyznamy, że w pytaniu nie doprecyzowaliśmy, że chodzi nam o ścieżki filmowe, ale skoro gafa była po naszej stronie, to uwzględnialiśmy i takie odpowiedzi podczas losowania nagród.

  • 2. Z czyjego polecenia George Lucas zatrudnił Johna Williamsa do skomponowania muzyki do pierwszego gwiezdnowojennego filmu z 1977 roku?

    Oczywiście Stevena Spielberga.

    Z odpowiedzią na te pytania nie mieliście większych problemów, więc batalia o wygraną rozegrała się między dziesiątkami nadesłanych zgłoszeń. A oto zwycięzcy konkursu:



  • Tomasz Woroński
  • Piotr Bednarczuk
  • Sylwia Modlińska



    Gratulujemy! I zapowiadamy, że to nie koniec gwiezdnowojennych atrakcji. Już niedługo kolejna szansa, aby zgarnąć ścieżki dźwiękowe, tym razem do najnowszego filmu Han Solo. Gwiezdne Wojny – historie!





    Nowe wydania legendarnych soundtracków powracają do oryginalnej wizji artysty, w przypadku pierwszej trylogii (1977-1983) prezentowanej na płytach analogowych. Część z nich była niedostępna na kompaktach od ponad dwudziestu lat! Wszystkie zostały starannie zremasterowane i zrekonstruowane z użyciem technologii wysokiej rozdzielczości (24/192) przez Shawna Murphy’ego, cenionego inżyniera dźwięku, od lat współpracującego z Williamsem. Cechą wspólną wszystkich tych soundtracków jest autorska wizja Johna Williamsa, który aktywnie zaangażowany był w powstawanie albumów w momencie ich premiery na winylach. W przypadku ścieżek dźwiękowych do najstarszej trylogii otrzymujemy specjalnie wyselekcjonowany zbiór utworów, wśród których nie brakuje tematycznych suit koncertowych nie wybrzmiewających w filmie. Poniżej prezentujemy okładki i listę utworów poszczególnych krążków.


    The Phantom Menace:

    • 1. Star Wars Main Title and The Arrival At Naboo
    • 2. Duel of the Fates
    • 3. Anakin’s Theme
    • 4. Jar Jar’s Introduction and The Swim To Otoh Gunga
    • 5. The Sith Spacecraft and The Droid Battle
    • 6. The Trip To The Naboo Temple and The Audience With Boss Nass
    • 7. The Arrival At Tatooine and The Flag Parade
    • 8. He Is The Chosen One
    • 9. Anakin Defeats Sebulba
    • 10. Passage Through The Planet Core
    • 11. Watto’s Deal and Kids At Play
    • 12. Panaka And The Queen’s Protectors
    • 13. Queen Amidala and The Naboo Palace
    • 14. The Droid Invasion and The Appearance Of Darth Maul
    • 15. Qui-Gon’s Noble End
    • 16. The High Council Meeting and Qui-Gon’s Funeral
    • 17. Augie’s Great Municipal Band and End Credits

    Attack of the Clones:

    • 1. Star Wars Main Title/Ambush on Coruscant
    • 2. Love Theme from Attack of the Clones
    • 3. Zam the Assassin/The Chase Through Coruscant
    • 4. Yoda and the Younglings
    • 5. Departing Coruscant
    • 6. Anakin and Padme
    • 7. Jango’s Escape
    • 8. The Meadow Picnic
    • 9. Bounty Hunter’s Pursuit
    • 10. Return to Tatooine
    • 11. The Tusken Camp/The Homestead
    • 12. Love Pledge/The Arena
    • 13. Confrontation with Count Dooku/Finale

    Revenge of the Sith:

    • 1. Star Wars and the Revenge of the Sith
    • 2. Anakin’s Dream
    • 3. Battle of the Heroes
    • 4. Anakin’s Betrayal
    • 5. General Grievous
    • 6. Palpatine’s Teachings
    • 7. Grievous and the Droids
    • 8. Padme’s Ruminations
    • 9. Anakin vs. Obi-Wan
    • 10. Anakin’s Dark Deeds
    • 11. Enter Lord Vader
    • 12. The Immolation Scene
    • 13. Grievous Speaks to Lord Sidious
    • 14. The Birth of the Twins and Padme’s Destiny
    • 15. A New Hope and End Credits

    A New Hope:

    • 1. Main Theme
    • 2. Imperial Attack
    • 3. Princess Leia’s Theme
    • 4. The Desert and the Robot Auction
    • 5. Ben’s Death and TIE Fighter Attack
    • 6. The Little People Work
    • 7. Rescue of the Princess
    • 8. Inner City
    • 9. Cantina Band
    • 10. The Land of the Sandpeople
    • 11. Mouse Robot and Blasting Off
    • 12. The Return Home
    • 13. The Walls Converge
    • 14. The Princess Appears
    • 15. The Last Battle
    • 16. The Throne Room and End Title

    The Empire Strikes Back:

    • 1.Star Wars (Main Theme)
    • 2. Yoda’s Theme
    • 3. The Training of a Jedi Knight
    • 4. The Heroics of Luke and Han
    • 5. The Imperial March (Darth Vader’s Theme)
    • 6. Departure of Boba Fett
    • 7. Han Solo and the Princess
    • 8. Hyperspace
    • 9. The Battle in the Snow
    • 10. The Asteroid Field
    • 11. The City in the Clouds
    • 12. Rebels at Bay
    • 13. Yoda and the Force
    • 14. The Duel
    • 15. The Magic Tree
    • 16. Lando’s Palace
    • 17. Finale



    Return of the Jedi:

    • 1. Main Title (The Story Continues)
    • 2. Into the Trap
    • 3. Luke and Leia
    • 4. Parade of the Ewoks
    • 5. Han Solo Returns (At the Court of Jabba The Hutt)
    • 6. Lapti Nek (Jabba’s Palace Band)
    • 7. The Forest Battle
    • 8. Rebel Briefing
    • 9. The Emperor
    • 10. The Return of the Jedi
    • 11. Ewok Celebration and Finale

    Wielu fanów muzyki do tych najstarszych filmów zwraca uwagę na dosyć słabą jakość dźwięku rozszerzonych, specjalnych edycji soundtracku (zwłaszcza Powrotu Jedi). Związane jest to z kiepską kondycją materiału źródłowego na bazie którego powstawały te dwupłytowe soundtracki. Remasterowane albumy winylowe pozwalają spojrzeć na muzykę Williamsa z nieco innej perspektywy – tak jakościowo, jak i ilościowo. Dosyć ważna w kontekście tego wszystkiego wydaje się informacja, że remaster dokonywany był na bazie innego miksu, przywracającego pierwotną wizję kompozytora. Można więc odnotować mniejsze i większe różnice w charakterystyce brzmienia i głośności poszczególnych sekcji. Więcej o tym wydaniu w recenzji opublikowanej na stronie.

  • Najnowsze newsy

    Komentarze

    Jeżeli masz problem z załadowaniem się komentarzy spróbuj wyłączyć adblocka lub wyłączyć zaawansowaną ochronę prywatności.