Your browser is not supported! Update your browser to improve your experience.

Kącik kolekcjonera: styczeń-luty 2016

Tomek Rokita | 05-03-2016 r.

Kącik kolekcjonera: styczeń-luty 2016


Początek roku na rynku kolekcjonerskim wyglądał trochę tak, jakby wytwórnie musiały „coś” wydać dla nienasyconego grona miłośników i kolekcjonerów gatunku, a jednocześnie wydaje się, że swoje moce i

marketingowe siły przesunęły na późniejsze pory roku. Owszem, ukazało się kilka ciekawych tytułów czy wznowień, ale nie są to pozycje specjalnie spędzające sen z powiek. Najbardziej aktywna była

zazwyczaj „przesypiająca” większość sezonu Varese w postaci kilku nowych tytułów z ich klubu a także kilku soundtracków z niszowych i egzotycznych źródeł (min. Japonia i ChRL). Zwraca uwagę muzyka

laureata Oscara Ennio Morricone z Bloodline, jednak rozszerzone wydania Krytycznej decyzji oraz sequela Kokonu skierowane są raczej do najtwardszych kolekcjonerów Goldsmitha i

Hornera. Temu pierwszemu wytwórnia La-La Land ponownie wydała udany westernowy Take a Hard Ride, którego nakład od dawna był wyprzedany (poprzednie wydanie FSM). Kritzerland wydało

kolejną pracę Bernarda Herrmanna (Śniegi Kilimanjaro), która poprzednio gościła na eksluzywnym zestawie dot. prac kompozytora do filmów wytwórni 20th Century Fox sprzed kilku laty. Wydawnictwa

nie zapomniały też o dawnych mistrzach z obszaru włosko-francuskiego, takich jak Maurice Jarre (egzotyczny Dom zachodzącego słońca), wspomniany Morricone oraz Delerue, któremu francuski Beat

Records wypuścił 3-płytowy zestaw z muzyką z kilku mniej znanych filmów oraz seriali.

Z tej samej grupy pochodzą prace Raymonda Alessandrini’ego czy Claude’a Bollinga (3-płytowa edycja z muyką z animowanych filmów i serialu o Lucky Luke’u). Ciekawie prezentuje się muzyka z

kanadyjsko-hinduskiej produkcji Siddharth, w której Andrew Lockington łączy siły z prowadzącym londyńskich muzyków sesyjnych Nicholasem Doddem. Wszyscy, którzy wiedzą jaki wpływ ma ten

dyrygent oraz orkiestrator na ścieżki dźwiękowe danych kompozytorów, powinni mieć na pewno na oku tą pozycję. Dla fanów kultowego Władcy zwierząt też są dobre wiadomości – muzyka w wersji 2

-płytowej została ponownie wydana (Dragon’s Domain) po okresie, w którym została wyprzedana. Na koniec wrócimy znowu do Jerry’ego Goldsmitha. Współczesny lider w rekonstrukcji muzyki filmowej, czyli

zespół Tadlow/Raine/Prague Philharmonic na tapetę wziął od jakiegoś czasu zapowiadanego Błękitnego Maxa. Co prawda niedawno wytwórnia La-La Land wydała kompletną partyturę, ale

problemem były tam sprawy dźwiękowo-archiwalne nagrania. Re-recording Prażan prezentuje score w jakości i mocy, która dotąd nie była dostępna na wydaniach płytowych. Oprócz tego na tą 2-płytową

edycję dodano suity i koncertowe wersje kilku innych, dość atrakcyjnych tytułów z dyskografii twórcy.

Warto zaznaczyć jeszcze, że La-La Land wznowiło (min. z uwagi na nowy sezon serialu) 4-płytowe wydawnictwo poświęcone muzyce z Z Archiwum X (Volume One), natomiast Intrada wydała

winylowe wersje soundtracków z Rocky’ego IV oraz Zmierzchu tytanów.


Dragon’s Domain (BuySoundtrax):


Intrada Records:

  • Cujo (Charles Bernstein, 1983) – zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
  • The Rescuers Down Under (Bruce Broughton, 1990) – rozserzenie; zremasterowane; limit (do wyczerpania

    nakładu/zainteresowania)

  • Setting the Sun (Maurice Jarre, 1992) – zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
  • Siddharth (Andrew Lockington, 2013) – zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)


Kritzerland:


La-La Land Records:

  • Nick of Time (Arthur B.Rubinstein, 1995) – rozszerzene; zremasterowane; limit 1500 szt.
  • Take a Hard Ride (Jerry Goldsmith, 1975) – re-edycja; zremasterowane; limit 2000 szt.


Music Box Records:

  • Espion, leve-toi (Ennio Morricone, 1982) – rozszerzenie; zremasterowane; limit
  • Lucky Luke (Claude Bolling, 1971/1978/1990) – 3-CD; rozszerzenie; zremasterowane; limit
  • Travelling Avant/Escalier C (Raymond Alessandrini, 1987/1985) – premiera na CD;

    rozszerzenie; zremasterowane; limit


Tadlow Music:

  • The Blue Max (Jerry Goldsmith) – re-recording; wyk. City of Prague Philharmonic Orchestra; dyr. Nic

    Raine; oprócz tego muzyka z A Gathering of Eagles Trademark, The Sand Pebbles, The Mummy, Omen III: The Final Conflict, MacArthur, Patton, Inchon,

    Tora!Tora!Tora!, The Chairman


Varese Sarabande:

  • Bloodline (Ennio Morricone, 1980) – premiera na CD; zremasterowane; limit 2500 szt. 2500 szt.
  • Cocoon: The Return (James Horner, 1988) – rozszerzenie;

    zremasterowane; limit 2500 szt.

  • Devil’s Knot (Mychael Danna, 2013) – limit 1000 szt.
  • Executive Decision (Jerry Goldsmith, 1996) – Deluxe; rozszerzenie;

    zremasterowane; limit 2000 szt.

  • Gamba (Benjamin Wallfisch, 2015) – limit 1000 szt.
  • Rise of the Legend (Shigeru

    Umebayashi, 2016) – limit 1000 szt.

  • Whales of August (Alan Price, 1987) – re-edycja; zremasterowane; limit 1000 szt.


Wydania specjalne/kompilacje/re-recordingi/muzyka okołofilmowa itp.:

  • Georges Delerue Film Music Collection (3-CD; Beat Records; muzyka z filmów: Comme un

    boomerang, L’incorrigible, Va voir maman, papa travaille, Fantômas, Les insulaires, Banlieue Sud-Est)


Najnowsze newsy

Komentarze