Szukaj: w


recenzje

Zatoichi: A Musical Journey



Zatoichi jest niepozornym, niewidomym masa篡st, uzale積ionym od hazardu, kt鏎y skrywa wirtuozerskie umiej皻no軼i w fechtunku. Jest mistrzem w iaijutsu, sztuce dobywania miecza, kt鏎ego skrywa w swojej lasce. Gdy pojawia si taka potrzeba, wyst瘼uje w obronie uci郾ionych – tak z grubsza mo積a nakre郵i fabu喚 wi瘯szo軼i film闚, w kt鏎ych pojawia si ten bohater. Zatoichi to pierwotnie posta literacka, stworzona w latach 40. przez Kana Shimozaw, lecz rozg這s zyska dopiero w 1962 roku, gdy studio Daiei (obecnie Kadokawa Pictures) uczyni這 go g堯wnym protagonist swojego nowego widowiska. Film spotka si z bardzo ciep造m przyj璚iem w鈔鏚 widowni i krytyki. W ten spos鏏 narodzi豉 si jedna z najd逝窺zych serii filmowych w historii japo雟kiego kina. W latach 1962-1974 nakr璚ono 25 pe軟ometra穎wych obraz闚, a nast瘼nie podj皻o si realizacji dok豉dnie stu-odcinkowego serialu, kt鏎ego ostatni epizod wyemitowano w 1979 roku. Ekipa realizatorska w tym czasie oczywi軼ie podlega豉 licznym przeobra瞠niom, niemniej w tytu這wej roli zawsze mogli鄉y podziwia tego samego aktora – Shintaro Katsu.

My郵, 瞠 nie b璠zie przesad, je郵i napisz, 瞠 to w豉郾ie Katsu, ze swoj charaktern gr aktorsk, przyczyni si do tak du瞠go sukcesu cyklu. W 鈍iecie japo雟kiej kinematografii by on jednak postaci bardzo kontrowersyjn. S造n掖 z uzale積ienia od alkoholu i narkotyk闚, pewna anegdota m闚i nawet, 瞠 mia zagra g堯wn rol w superprodukcji Akiry Kurosawy Sobowt鏎. Ju w pierwszy dzie zdj璚iowy pojawi si na planie kompletnie pijany, co zmusi這 s造nnego re篡sera do natychmiastowego zwolnienia Katsu. Jakkolwiek Katsu by dobrze znany w bran篡, przyja幡i si z wieloma kompozytorami, min. z Akir Ifukube (1914-2006), kt鏎y skomponowa muzyk do pierwszego filmu o Zatoichim (by to 鏀my wsp鏊ny obraz tych dw鏂h artyst闚).

Mo積a powiedzie, 瞠 dla Ifukube by豉 to druga franczyza, oczywi軼ie po serii o Godzili, tak liczna pod wzgl璠em wyprodukowanych film闚 i renomy w 鈍iecie dziesi徠ej muzy. Jako 瞠 jednak kolejne obrazy z cyklu potrafi造 ukazywa si mniej wi璚ej co p馧 roku, to te Japo鎍zyk najpewniej po prostu nie mia czasu zajmowa si ka盥ym z nich. I tak te nad seri pracowali r闚nie inni kompozytorzy, ale to w豉郾ie Ifukube zilustrowa najwi璚ej produkcji (dok豉dnie jedena軼ie). Partyturom z wszystkich 25 pe軟ometra穎wych film闚 o Zatoichim mo瞠my si przyjrze bior帷 na warsztat, z這穎ne z trzech p造t, wydawnictwo Zatoichi: A Musical Journey wytw鏎ni King Records. U這穎ne chronologicznie 軼ie磬i d德i瘯owe nie s prezentowane w pe軟ych wersjach – z danego filmu pojawia si od jednego do kilkunastu utwor闚.

Z jednej strony mo積a narzeka, 瞠 z niekt鏎ych film闚 zaprezentowano tylko jeden utw鏎. Z drugiej strony trzeba jednak zauwa篡, 瞠 takowa „solowa” kompozycja zawiera zazwyczaj najciekawsze fragmenty z danej partytury, podczas gdy w przypadku innych prac, kt鏎e doczeka造 si wi瘯szej ilo軼i materia逝 na rzeczonej edycji, doskwiera nadmiar underscore'u.


W przeciwie雟twie do serii o Godzilli, seria o Zatoichim nie doczeka豉 si 瘸dnego silnego tematu przewodniego. Nie ma tu 瘸dnej szczeg鏊nej ci庵這軼i w aspekcie motywicznym – w zasadzie ka盥y film, z pojedynczymi wyj徠kami, doczeka si w豉snych melodii. Pewne wra瞠nie chaosu mo瞠 tak瞠 uwypukla fakt, 瞠 ka盥y z kompozytor闚 zaproponowa swoj muzyczn wizj opowie軼i o Zatoichim. Oczywi軼ie mo積a to tak瞠 rozpatrywa jako pewien plus, bo takowe kompozytorskie roszady sprawi造, 瞠 doczekali鄉y si kilku r騜norodnych prac.

Ods逝ch rozpoczynamy od muzyki Ifukube z pierwszego filmu o Zatoichim. To zapewne jeden z najbardziej charakterystycznych utwor闚 stworzonych przez Japo鎍zyka na potrzeby serii. Mocne, rytmiczne kot造, typowa dla Ifukube melodia i harmonia smyczk闚, plus biwa (ludowy instrument smyczkowy), tworz doprawdy niez陰 introdukcj dla 郵epego masa篡sty. Zwraca uwag tak瞠 charakterystyczny, nieco dramatyczny motyw, kt鏎y wydaje si niemal identyczny (przypadkowo lub nie) ze s造nnym „czteronutowcem” Jamesa Hornera. W drugiej cz窷ci kompozycji us造szymy natomiast klasyczn dla maestro liryk. Jakkolwiek to w豉郾ie ta 軼ie磬a, w pewnym stopniu, zbudowa豉 fundament pod ilustracje z kolejnych epizod闚. Podczas ods逝chu reszty partytur Ifukube znajdziemy ca陰 mas zagrywek wielokrotnie wa趾owanych przez niego na przestrzeni jego d逝giej kariery, a kt鏎ych wymienianie tutaj nie mia這by wi瘯szego sensu. Na szcz窷cie, znany z kopiowania niemal nuta w nut swoich starych pomys堯w, do poszczeg鏊nych film闚 postara si tworzy jakie muzyczne wyr騜niki. Np. w Zatoichi's Revenge biwa zosta豉 zast徙iona przez gitar, co te nada這 utworowi niejako latynoskie brzmienie, a rol fortepianu przej掖 klawesyn (z powodzeniem zastosowany min. przez Masaru Sato w Stra篡 przybocznej). W Zatoichi and the Chess Expert nawi您a do uwielbianej przez siebie muzyki Ainow (jednocze郾ie przypominaj帷 o swoim koncertowym dziele Japanese Suite), w Zatoichi's Venegance po陰czy „telepi帷e” nuty biwy (jakby inspirowane partytur z Harakiri Toru Takemitsu) ze smyczkowym ostinato, a w Zatoichi the Fugitive i Fight, Zatoichi, Fight pokusi si o rozpisanie motywu na pe軟 orkiestr. Mo瞠my te us造sze ekspresyjn tr帳k w Zatoichi meets Yojimbo - czy瘺y i軼ie westernowe starcie dw鏂h s造nnych szermierzy (Yojimbo to bohater Stra篡 przybocznej) sk這ni這 Japo鎍zyka do p鎩軼ia w stron swoich w這skich koleg闚 po fachu?

Jak wspomnia貫m wcze郾iej, niemal ka盥y film otrzyma w豉sne tematy (co ciekawe, ten „hornerowski” z pierwszej cz窷ci przewija si w Zatoichi on the Road, trzecim epizodzie), co tyczy si tak瞠 tych zilustrowanych przez Ifukube. Utrzymane s one w do嗆 podobnej do siebie melodyce. Trudno powiedzie, na ile Japo鎍zyk kierowa si jak捷 wy窺z ide, kt鏎a zak豉da豉by utrzymanie jako takiej sp鎩no軼i muzycznej serii, a na ile wi瘯szo嗆 z owych motyw闚 napisa w przerwie na ukochanego papierosa. Bo co by nie powiedzie, linie melodyczne s bardzo typowe dla tego kompozytora.

Du穎 schematyczniej, czyli zarazem mniej ciekawie, prezentuj si kompozycje Ichiro Saito (1909-1979), kt鏎y skomponowa muzyk do czterech film闚. Do franczyzy trafi przy okazji drugiego obrazu, The Tale of Zatoichi Continues, najprawdopodobniej z tego powodu, 瞠 studio, po wielkim i do嗆 niespodziewanym sukcesie „jedynki”, natychmiastowo zam闚i這 sequel, podczas gdy Ifukube mia zbyt du穎 zaplanowanych projekt闚 (by to dla niego jeden z najbardziej pracowitych okres闚 w karierze). Muzyka z The Tale of Zatoichi Continues nosi spore znamiona melodramatyczno嗆, (co te jest pewnym odst瘼stwem od muzyki zaproponowanej przez Ifukube), cho niestety archaiczne instrumentacje (w tym elektronika) mocno obni瘸j jej dzisiejsz warto嗆. Utwory z jego dw鏂h pierwszych film闚 niezbyt wyr騜niaj si na tle albumowego materia逝 – s generalnie md貫, ograniczone melodycznie i przestarza貫. Dopiero trzeci film wykrzesi z Saito pok豉dy kompozytorskiej kreatywno軼i – w Zatoichi's Pilgrimage znajdziemy jakby pseudo latynoski temat g堯wny, kt鏎y potrafi utkwi w pami璚i. Niestety po kilku lepszych kompozycjach znowu wracamy do niezbyt ciekawego underscore'u. Czwarty i ostatni film z serii zilustrowany przez Saito, Zatoichi's Cane Sword, r闚nie doczeka si fajnego, wr璚z przygodowego tematu przewodniego, a tak瞠 du穎 mniej interesuj帷ego underscore'u. Zastawiaj帷e s tu natomiast niskie partie fortepianu, kt鏎e wyra幡ie przypominaj dokonania Ifukube.


Kolejnym kompozytorem, kt鏎y do這篡 swoj cegie趾 do muzycznego uniwersum Zatoichiego, jest Sei Ikeno (1931-2004). Cho dzi ma這 kto go kojarzy, to swego czasu by on protegowanym samego Ifukube – to w豉郾ie Ikeno, zgodnie z instrukcjami swojego mistrza, szarpa struny kontrabasu w celu osi庵ni璚ia charakterystycznego ryku Godzilli. Niestety Japo鎍zyk nie poszed w 郵ady Ifukube – jego muzyka z trzech film闚, kt鏎e zilustrowa, jest pe軟a nerwowych szarpni耩, agresywnych wej嗆 d璚iak闚, dysonans闚, z jednoczesnym ograniczeniem melodyki do jakich kr鏂iutkich fraz. W jego materiale pojawiaj si sporadycznie tematyczne piosenki, ale trudno orzec, czy s to autorskie utwory Ikeno. Nie pomaga tak瞠 wyra幡ie s豉bsza jako嗆 d德i瘯u.

Najwi璚ej 鈍ie穎軼i do serii wprowadzi Isao Tomita (1932-2016), s造nny tw鏎ca muzyki elektronicznej, kt鏎y do franczyzy trafi na kilka lat przed wydaniem swojego najs造nniejszego albumu, Snowflakes Are Dancing. Trudno wyobrazi sobie, jak zareagowali widzowie w kinie, gdy b璠帷 na seansie Zatoichi and Festival of Fire us造szeli eteryczne, kobiece ch鏎ki podczas napis闚 pocz徠kowych, jazzowo-surfrockow muzyk w scenie walki, czy te brzmi帷y troch w stylu europejskim motyw mi這sny na smyczki i dzwonki. Oczywi軼ie muzyka Tomity nie jest wolna od komponentu folklorystycznego – podobnie, jak w innych pracach z serii, i tutaj us造szymy brzmienie tamtejszych instrument闚. Japo鎍zyk do tego dorzuca jeszcze organy i elektronik, tworz帷 軼ie磬 d德i瘯ow, kt鏎a z pewno軼i zapada w pami耩. Na tym jednak Tomita nie poprzesta, bo jeszcze bardziej zaskakuj帷o prezentuje si muzyka z drugiego, i ostatniego, filmu o Zatoichim, nad kt鏎ym mia okazj pracowa. W Zatoichi and the One-Armed Swordsman nawi您uje do tw鏎czo軼i Ennio Morricone (charakterystyczne dla W這cha, ekspresyjne partie solowej tr帳ki oraz drapie積e brzmienie gitar elektrycznych), 陰cz帷 te wp造wy z elementami tradycyjnymi (partie shakuhachi). Obok tych ciekawych i reprezentacyjnych utwor闚 natrafimy jednak tak瞠 na sporo underscore'u, kt鏎y s豉bo radzi sobie poza ruchomymi kadrami.

Jest jeszcze tr鎩ka kompozytor闚, kt鏎zy mieli okazj pracowa tylko przy jednym filmie z serii. Mamy wi璚 utwory Tachiro Kosugiego (1927-1976). Ich archaizm, brak wyrazistej melodyki i ograniczona harmonika, sprawiaj, 瞠 podczas ods逝chu wydaj si jednym z najs豉bszych element闚 w鈔鏚 zamieszczonego na trzech p造tach materia逝. Nieco lepiej prezentuj si kompozycje Seitaro Ohmoriego, cho i one nieszczeg鏊nie zachwycaj, aczkolwiek punktuje u niego przyzwoity temat, by mo瞠 najbardziej hollywoodzki z wszystkich film闚. Ow tr鎩c zamyka Hajime Kaburagi (1926-2014), kt鏎ego partytura wyr騜nia si tutaj zw豉szcza galopuj帷, inspirowan spaghetti-westernowymi 軼ie磬ami d德i瘯owymi, piosenk Zatoichi's Lullaby, kt鏎a wykonywana jest przez samego Katsu. Swoj drog, piosenki by造 mocn stron Kaburagiego, by wspomnie w tym miejscu chocia瘺y chwytliwy song z „sensacyjniaka” Tokyo Drifter.

Zatoichi: A Musical Journey to z pewno軼i ciekawa pozycja. Bior帷 pod uwag fakt, 瞠 瘸den z film闚 o Zatoichim (nie licz帷 p騧niejszej ekranizacji Takeshiego Kitano) nie doczeka si w豉snego soundtracku, to recenzowane wydawnictwo jest w zasadzie jedynym sposobem, aby spr鏏owa przenikn望 do tego ju mocno zakurzonego uniwersum muzycznego (kilka utwor闚 ukaza這 si na kompilacjach z muzyk filmow Ifukube). By mo瞠 faktycznie nie ma tutaj zbyt wielu jakich zapieraj帷ych dech w piersiach utwor闚, a ponadto materia dopchni皻y jest niepotrzebnie ma這 ciekawym underscore'm, niemniej ju sam ide wydania takowej antologii nale篡 zaliczy na plus.




Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
Vol. 1 (1962-1964)
  • 1. Suite (Main Title - Bitter Victory) (2:56)
  • 2. DB TOP (Daiei Logo Mark - Main Title - The Surface of the Toridegawa River) (1:20)
  • 3. DB3 (Nagisa no Yoshiro) (0:57)
  • 4. DB17 (Memories of Miki Hirate) (2:12)
  • 5. DB24 (Brothers of Fate) (0:59)
  • 6. I DB33 (Enraged Zatouichi - Ending) (1:16)
  • 7. Suite (Daiei Logo Mark - Ending) (1:20)
  • 8. Suite (Daiei Logo Mark - Main Title) (1:37)
  • 9. DB TOP (Daiei Logo Mark) (0:13)
  • 10. DB2 (Main Title) (1:18)
  • 11. DB6 (Ichi and Omitsu, Part I) (2:47)
  • 12. DB7 (Drawn by the Palanquin) (0:58)
  • 13. DB14 (Ichi and Omitsu, Part II) (1:14)
  • 14. DB23 (The Doyama Gang Goes off to Battle) (1:26)
  • 15. DB27-1st Half (Zatoichi in Fight) (3:37)
  • 16. DB28 (Farewell - Ending) (1:30)
  • 17. DB TOP (Daiei Logo Mark - Main Title - Ichi's Nightmare) (2:36)
  • 18. DB5 (The Government Money Robbery) (2:03)
  • 19. DB15 (Chuji Kunisada and Zatoichi) (3:46)
  • 20. DB17 (Fight at Mount Akagi) (2:06)
  • 21. DB29 (Anger and Sadness) (0:47)
  • 22. DB31 (To the Execution Grounds - Zatoichi in Fight) (2:37)
  • 23. DB33 (Ichi and Ochiyo) (1:16)
  • 24. DB35 (Ending) (0:15)
  • 25. DB TOP (Daiei Logo Mark) (0:14)
  • 26. DB3 (Main Title) (0:55)
  • 27. DB4 (The Men Who Chase Zatoichi) (0:38)
  • 28. DB7 (Kindness at Every Turn) (2:11)
  • 29. DB31 (Zatoichi's Underwater Killing Technique) (2:09)
  • 30. DB41 (Leaving from Kajikazawa) (0:43)
  • 31. DB46 (Zatoichi's Flashing Sword) (3:54)
  • 32. DB49 (The Face of Carnage) (1:32)
  • 33. Suite (Main Title - Threesome at Night - Ending) (4:07)
  • 34. DB1 (Daiei Logo Mark - Main Title - The Kite) (1:43)
  • 35. DB9 (Con Game) (1:31)
  • 36. DB14 (Ichi and Osaki) (1:59)
  • 37. DB20 (Shinsuke and Osen) (1:58)
  • 38. DB34 (Zatoichi Vs. Yojimbo - Breaking Through the Checkpoint) (2:22)
  • 39. DB35 (Holy Sunrise - Ending) (1:22)
Czas trwania: 68:24

  • 1 - The Tale of Zatoichi (Akira Ifukube)
  • 2-6 - The Tale of Zatoichi Continues (Ichiro Saito)
  • 7 - The New Tale of Zatoichi (Akira Ifukube)
  • 8 – Zatoichi The Fugitive (Akira Ifukube)
  • 9-16 – Zatoichi on the Road (Akira Ifukube)
  • 17-24 – Zatoichi and the Chest of Gold (Ichiro Saito)
  • 25-32 – Zatoichi Flashing Sword (Sei Ikeno)
  • 33 – Fight, Zatoichi, Fight (Akira Ifukube)
  • 34-39 – Adventures of Zatoichi (Tachiro Kosugi)



    Vol. 2 (1965-1967)
  • 1. DB1 A (Daiei Logo Mark - Main Title) (2:14)
  • 2. M-X (Ichi and Otsuru) (1:13)
  • 3. DB28 (Zatoichi's Revenge) (2:17)
  • 4. DB29 (The Sun and Ichi - Ending) (1:39)
  • 5. DB1 (Daiei Logo Mark) (0:13)
  • 6. DB4 (Main Title) (1:00)
  • 7. DB11 (Zatoichi and the Sea) (1:47)
  • 8. DB26 (Fight at the Shore) (1:15)
  • 9. DB26i (Zatoichi and the Doomed Man) (1:25)
  • 10. D27 (Sound of Waves - Ending) (1:21)
  • 11. DB TOP A (Daiei Logo Mark - Traditional Festival Musical - Main Title) (1:56)
  • 12. DB7 (Wounded Miki - At the Inn) (0:39)
  • 13. DB13 (Zatoichi Heads to Odawara) (0:40)
  • 14. DB14 (In the Dark) (1:51)
  • 15. DB16 (Ichi and Miki) (1:14)
  • 16. DB23 (Rokuhei Murdered) (0:39)
  • 17. DB25 (Ichi's Doubt) (0:19)
  • 18. DB28 (Confession of Tomonoshin) (1:11)
  • 19. DB30 (Ichi and Otane) (2:27)
  • 20. DB34 (In the Hakone Mountains - An Instant Conclusion) (1:20)
  • 21. DB36 (Denouement - Ending) (1:09)
  • 22. DB1 (Daiei Logo Mark - Man on the Run) (1:02)
  • 23. DB2 B (Main Title) (1:18)
  • 24. DB3 (Ichi and the Priest with Biwa Harp I) (1:05)
  • 25. DB8 (Ichi and Ocho) (2:33)
  • 26. DB10 (Ichi and the Priest with Biwa Harp II) (1:01)
  • 27. DB12 (Patience) (1:09)
  • 28. DB21 (An Offering to Genpachiro) (0:58)
  • 29. DB23 A (Ending) (2:08)
  • 30. DB1 (Daiei Logo Mark - Main Title) (1:06)
  • 31. DB5 A (The Horse and Ichi - To Serigasawa) (4:14)
  • 32. DB6 A (Ichi and Okichi) (1:11)
  • 33. DB11 (The Bandits) (0:28)
  • 34. DB21 (The Villagers and Okichi - Ichi's Resolve) (1:07)
  • 35. DB24 (Time to Duel) (2:03)
  • 36. DB33 (Okichi on a Horse - Ending) (1:22)
  • 37. DB1 (Daiei Logo Mark) (0:16)
  • 38. DB2 (Main Title) (1:09)
  • 39. DB8 A (Ichi and Senzo) (2:12)
  • 40. DB30 (The Last of Senzo) (1:43)
  • 41. DB38-1st Half (Zatouichi's Raid) (1:47)
  • 42. DB39 (Ending - Ichi's Depart) (1:45)
  • 43. Suite (Main Title - Farming Song - Chogoro - Theme Song "Zatoichi") (3:58)
  • 44. Auite (Daiei Logo Mark - Main Title - Theme Song "Zatoichi" - Ending) (2:48)
  • 45. Zatoichi (Single Version) (3:48)
  • 46. Zatoichi Journeys Alone (3:27) Czas trwania: 73:27

  • 1-4 - The Blind Swordsman's Revenge (Akira Ifukube)
  • 5-10 - Zatoichi and the Doomed Man (Seitaro Omori)
  • 11-21 - Zatoichi and the Chess Expert (Akira Ifukube)
  • 22 - 29 - Zatoichi Vengeance (Akira Ifukube)
  • 30 – 36 - Zatoichi's Pilgrimage (Ichiro Saito)
  • 37 – 42 - Zatoichi's Cane Sword (Ichiro Saito)
  • 43 - Zatoichi the Outlaw (Sei Ikeno)
  • 44 - Zatoichi Challenged (Akira Ifukube)
  • 45-46 – utwory dodatkowe



    Vol. 3 (1968-1973)
    • 1. DB TOP (Daiei Mark) (0:12)
    • 2. DB4 (Main Title ~ "Zatoichi's Lullaby") (1:33)
    • 3. DB8 (The Scoundrel) (1:10)
    • 4. DB14 (Ichi and Oshizu) (2:48)
    • 5. DB30 A (The Lanterns Searching for Ichi) (0:46)
    • 6. DB41 1st Half (The Showdown at Dawn) (0:55)
    • 7. DB41 2nd Half (Ending ~ "Zatoichi's Lullaby") (1:28)
    • 8. DB1 (Daiei Mark) (0:12)
    • 9. DB4 (Main Title) (1:00)
    • 10. Theme Song 4 ("Zatoichi's Lullaby") (1:52)
    • 11. DB12 (Ichi and Yasaburo Kashiwazaki) (0:47)
    • 12. DB14 (M8) (Ichi and Osode) (2:35)
    • 13. DB18 (Ichi in Pursuit) (2:53)
    • 14. DB26 (Zatoichi and the Fighting Drums) (1:46)
    • 15. PS-Drum (The Drums of Suwa Myoujin Shrine) (2:02)
    • 16. DB27 (M15) (Exit in the Sunrise ~ Ending) (3:02)
    • 17. Musical Suite (Daiei Mark ~ Main Title) (3:53)
    • 18. DB1 (Main Title) (0:09)
    • 19. DB1 IA (Title Back) (1:07)
    • 20. DB2 (The Dark Shogun) (1:09)
    • 21. IDB15 (Great Sword Battle on the Oil Ship) (2:12)
    • 22. DB30 (Zatoichi Falls into a Trap) (1:14)
    • 23. DB32 (Zatoichi and the Dark Shogun) (1:46)
    • 24. DB33 (Conclusion - Ichi and the Nameless Ronin) (1:05)
    • 25. DB34 (M20) (Ichi and Okiyo) (1:35)
    • 26. DB34 (M21) (Ending) (0:41)
    • 27. DB1 (Dainichi Mark) (0:18)
    • 28. DB2 (M3 A) (Main Title) (1:08)
    • 29. DB3 (The Tragic Chinaman ~ Genocide) (2:08)
    • 30. DB8 (The Invincible Chinese Sword) (1:20)
    • 31. DB26 (Ichi and Oyone) (1:06)
    • 32. DB31 (Wang Gang and Kakuzen) (1:42)
    • 33. DB32 (Break! Chinese Sword ~ Ending) (4:54)
    • 34. Main Theme (1:17)
    • 35. Ending (1:30)
    • 36. Zatouichi Takes Edo Highway (0:48)
    • 37. Main Title) (1:43)
    • 38. M4 (Ichi and Omiyo - Encounter) (3:55)
    • 39. M7 (Ichi and Omiyo - Farewell) (1:25)
    • 40. M10 (The Wounded People ~ Shinbei's Conspiracy) (0:57)
    • 41. M20 (Zatoichi - Victimization in Kasama) (1:32)
    • 42.M21 (Shinbei's Final Moment) (0:45)
    • 43. M22 (Ending) (0:46)
    • 44. Zatoichi's Lullaby (3:24)
    Czas trwania: 70:30

  • 1-7 - Zatoichi and the Fugitives (Akira Ifukube)
  • 8-16 – Samiratanin Zatoichi (Sei Ikeno)
  • 17 – Zatoichi meets Yojimbo
  • 18-26 - Zatoichi and the Fire Festival (Isao Tomita)
  • 27-33 - Zatoichi and the One-Armed Swordsman (Isao Tomita)
  • 34 - Zatoichi At Large (Kunihiko Murai)
  • 35-44 Zatoichi at the Blood Festival (Akira Ifukube)
  • Komentarze

    Zatoichi: A Musical Journey

    Kompozytor:

    • Akira Ifukube
    • Isao Tomita
    • Sei Ikeno
    • inni kompozytorzy

    Wydawca:

    • King Records (1998)

    R E K L A M A





    NASI PARTNERZY:



    Poki.pl
    Grydladzieci.pl


     
    Strona hostowana przez
    www.twojastrona.pl
    Copyright © 2005-2019 FilmMusic.pl.
    Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
    Projekt i wykonanie