Szukaj: w


recenzje

Hitman's Bodyguard, the (Bodyguard Zawodowiec)



Najwy窺zej klasy ochroniarz, kt鏎emu na pewnym etapie kariery powin窸a si noga, dostaje nietuzinkowe zlecenie. W ci庵u 72 godzin ma bezpiecznie dostarczy do s康u w Hadze gro幡ego, p豉tnego zab鎩c. Mia豚y on tam zeznawa przeciwko bia這ruskiemu dyktatorowi oskar穎nemu za masowe morderstwa na ludno軼i cywilnej... Brzmi jak fabu豉 jakiego trzeciorz璠nego thrillera sensacyjnego? I prawdopodobnie takim by豚y Bodyguard Zawodowiec (The Hitman's Bodyguard, gdyby nie wcielaj帷y si w g堯wne role Ryan Reynolds oraz Samuel L. Jackson. Powsta豉 w ten spos鏏 wybuchowa mieszanka dw鏂h skrajnie r騜nych charakter闚 jest si陰 no郾 ocieraj帷ego si o gatunkow parodi, widowiska. I tak oto wiecznie skupiony na swojej karierze Michael Bryce, nie mo瞠 pogodzi si z zawodow pora磬, oskar瘸j帷 o wszystko swoj by陰 dziewczyn. Tymczasem lansowany na bezwzgl璠nego morderc, Darius Kincaid, okazuje si niepoprawnym romantykiem, dla kt鏎ego mi這嗆 do 穎ny wa積iejsza jest ni w豉sna sk鏎a. I mimo wielu kliszowych rozwi您a fabularnych i dosy mia趾ich dialog闚, film Patricka Hughesa jest 鈍ietn, niezobowi您uj帷 rozrywk, kt鏎a ma prawo zaskoczy widza rozmachem w realizacji. Ilo嗆 po軼ig闚, wybuch闚 i wyczyn闚 kaskaderskich naprawd imponuje, szczeg鏊nie w zestawieniu z innymi widowiskami kina akcji, totalnie zaw豉szczonymi przez CGI. Tym bardziej jest to zaskakuj帷e, gdy film zrealizowano za 鄉ieszne pieni康ze, jak na hollywoodzkie warunki – 30 mln $.

Przeniesienie produkcji do Europy z pewno軼i pomog這 zredukowa te koszty, podobnie zreszt jak podj璚ie decyzji o zatrudnieniu do stworzenia 軼ie磬i d德i瘯owej Atliego Orvarssona. Islandzki kompozytor, mimo wieloletniej wsp馧pracy z Hansem Zimmerem i licznie podejmowanych solowych projekt闚, jako nigdy nie zdo豉 przebi si do 軼is貫j czo堯wki hollywoodzkich rekin闚 muzyki filmowej, zgarniaj帷 najcz窷ciej niskobud瞠towe, czasami bardziej ambitne anga瞠. 圭ie磬a d德i瘯owa do Bodyguard Zawodowiec mia豉 stanowi wielki „come back” Orvarssona do intensywnego kina akcji po serii romans闚 z mi璠zynarodowymi, niszowymi projektami. Czy takiego powrotu si doczekali鄉y?

Nie do ko鎍a. Kompozytorowi przypad豉 tylko cz御tkowa rola umuzycznienia filmowego Zawodowca. Przestrze 軼ie磬i d德i瘯owej podzielona zosta豉 bowiem na dwie r闚nowa積e cz窷ci. Najbardziej oczywist jest rzeczona muzyka ilustracyjna 軼i郵e zwi您an z opowiadaniem pewnych filmowych wydarze – pod捫ania za czynami g堯wnych bohater闚, ich prze篡ciami i sytuacjami, w jakich si znajduj. I pod tym wzgl璠em Atli Orvarsson nie popisa si szalon kreatywno軼i. Bior帷 na warsztat jazzowo-funkowe rozwi您ania, stworzy idealne 鈔odowisko, w jakim zanurzono us豉ne gagami sceny akcji i monta瞠 podr騜y. Podobne zabiegi s造szeli鄉y ju wielokrotnie, chocia瘺y w takich gatunkowo zbie積ych produkcjach, jak R闚ni go軼ie czy Agent i p馧. Ciekawsze wydaje si natomiast si璕ni璚ie po bluesowo-gospelow stylistyk, odnajduj帷 si najcz窷ciej w scenach dialog闚 mi璠zy Dariusem a Michaelem. Pod酥iewuj帷y sobie weso這, kln帷y jak szewc, czarnosk鏎y staruszek, wizerunkowo gryzie si tutaj z wykreowan na pocz徠ku filmu otoczk bezwzgl璠nego mordercy. Ale jego prawdziwe oblicze poznajemy dopiero w trakcie ods豉niania kolejnych kart burzliwej historii Dariusa. Jego motywy dzia豉nia i przekonania s silnie zakorzenione w traumie, jak prze篡 w m這do軼i. Tworzy to wszystko troszk schizofreniczny obraz czu貫go zwyrodnialca, w kt鏎ym w豉郾ie takie bluesowe, okraszone wokalizami fragmenty muzyczne ca趾iem dobrze si odnajduj. W豉郾ie tylko co poza nimi? Zdaje si, 瞠 na tym pomys這wo嗆 kompozytora si sko鎍zy豉.


Skoro o Dariusie mowa, to mo瞠 warto odnotowa jedn ciekawostk zwi您an z kreuj帷ym go Samuelem L. Jacksonem. Ot騜 nie ograniczy on si bynajmniej do pod酥iewywania przed kamer. Postanowi wej嗆 do studia (nie po raz pierwszy zreszt w swojej aktorskiej karierze) i nagra piosenk promuj帷 widowisko, w jakim wyst瘼uje. Tym razem, pod捫aj帷 obranym przez filmowc闚 szlakiem, wy酥iewa w i軼ie gospelowym stylu swoistego rodzaju deklaracj, 瞠 nikt 篡wy przed nim nie ucieknie. Nie stroni帷y od wulgaryzm闚 utw鏎, zdobiony tradycyjnymi, gospelowymi ch鏎kami, us造sze mo瞠my w napisach ko鎍owych Zawodowca. Ale zainteresowani mog go r闚nie odnale潭 na albumie soundtrackowym wydanym przez Milan Records.

Na tym kr鏒kim, bo niespe軟a 45-minutowym kr捫ku, poza wspomnianym wy瞠j utworem Jacksona znajdziemy tak瞠 wiele innych piosenek, kt鏎e w wi瘯szym lub mniejszym stopniu zaistnia造 w filmie Patricka Hughesa. Niestety ten zbi鏎 pozornie oklepanych evergreen闚 nabiera sensu dopiero wtedy, kiedy zmierzymy si z rzeczonym widowiskiem. Aczkolwiek i wycieczka do kina nie pozwoli przej嗆 do porz康ku dziennego z dosy s豉b konstrukcj albumu. Trzy kwadranse tego s逝chowiska, to istny groch z kapust, wysysaj帷y z odbiorcy jak彗olwiek ch耩 ponownego zmierzenia si z nim. Traktuj帷e o mi這軼i, nastrojowe kawa趾i, przeplatane s z bluesowymi i utrzymanymi w stylistyce country, 篡wio這wymi przy酥iewkami. Mi璠zy nimi pojawiaj si fragmenty ilustracji, kt鏎e r闚nie maj prawo wywo豉 mieszane uczucia. Poza bowiem energetycznym tematem z m瘰kimi wstawkami wokalnymi, niewiele znajdziemy tu utwor闚, do kt鏎ych chcia這by si cz窷ciej wraca po zako鎍zeniu ods逝chu. I szkoda, 瞠 wydawcy nie si璕n瘭i do wi瘯szej ilo軼i fragment闚 akcji, jakie wybrzmiewa造 w filmie Hughesa. Mo瞠 nie wszystkie autorstwa Orvarssona, jak w przypadku sceny amsterdamskiego po軼igu, ale z pewno軼i o篡wi造by w pewnym stopniu tre嗆 tego s逝chowiska, czyni帷 je bardziej sp鎩nym pod wzgl璠em tre軼i. Przygod z soundtrackiem proponuj wi璚 tylko tym, kt鏎zy na filmie Bodyguard Zawodowiec bawili si przednio, docenili funkcjonalne walory 軼ie磬i d德i瘯owej i nie maj wi瘯szego problemu z przetrawieniem tak eklektycznego zbioru utwor闚. Osobn spraw jest jednak dost瘼no嗆 soundtracku wydanego tylko w Stanach Zjednoczonych. Ale zwolennicy internetowych serwis闚 streamingowych nie powinni mie z tym wi瘯szego problemu.



Autor recenzji:  Tomek Goska
Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka w filmie:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
  • 1. Nobody Gets Out Alive - Samuel L. Jackson (3:31)
  • 2. Hello - Lionel Richie (4:06)
  • 3. Hitman's Bodyguard (3:23)
  • 4. Ships On The Ocean - Junior Wells' Chicago Blues Band (4:07)
  • 5. Smells Like Ass Back Here (2:28)
  • 6. Jag Didn't Smell Like Ass (2:59)
  • 7. I Want To Know What Love Is - Foreigner (5:04)
  • 8. Amsterdam Chase - Dmitri Golovko (3:25)
  • 9. Black Betty - Spiderbait (4:15)
  • 10. Little Queenie - Chuck Berry (2:41)
  • 11. One Of The Good Guys? (1:46)
  • 12. Kincaid's Gospel (2:21)
  • 13. Dukovich (4:08)
  • 14. Broken Wing (2:31)
  • 15. Dancing In The Moonlight - King Harvest (2:58)
Czas trwania: 42:36
Komentarze
Mystery 2017-09-01
14:16
Granie adekwatne do takiego filmiku, szkoda, 瞠 Dmitri Golovko od "Amsterdam Chase" nie zrobi ca這軼i ;)
Molly 2017-09-03
20:31
Prosz o info, je郵i kto wie, jaki utw鏎 ilustrowa scen uwalniania bogyduarda przez Kincaida, gdy tamtego torturowano pr康em?
tomii97 2018-02-04
22:41
Refused - New Noise

Hitman

Kompozytor:

  • Atli 琀varsson

Muzyka dodatkowa:

  • Claudio Olachea
  • Dmitri Golovko

Wydawca:

  • Milan Records (2017)

Producent:

  • Atli 琀varsson

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:




Poki.pl
Grydladzieci.pl

 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2018 FilmMusic.pl.
Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie