Wraz z Markiem Łachem z Dyrwin’s OSTs postanowiliśmy zrobić akcję retrospektywną muzyki z okresu Złotej Ery, kiedy tworzyli tacy kompozytorzy jak Alfred Newman, Miklós Rozsa, Max Steiner, Erich Wolfgang Korngold, Bernard Herrmann, Dmitri Tiomkin czy polski laureat Oscara za najlepszą partyturę, Bronisław Kaper. Sądzimy, że warto zapoznać Czytelników z epoką, w której stworzono wiele arcydzieł, komponowano znakomite tematy i powstały archetypy ilustracyjne dla niektórych gatunków filmowych (Korngold i muzyka przygodowa, Herrmann i thrillery, Miklós Rozsa i epika…). Przez najbliższy rok co miesiąc będziemy dodawali dwie/trzy recenzje partytur z tego okresu. Wyjątkowo na pierwszy „ogień” poszły cztery dzieła, klasyczny już thriller Bernarda Herrmanna – Psychoza, przepiękna AnastazjaAlfreda Newmana, egipska współpraca obu poprzednich twórców i klasyk kina marynistycznego – Mutiny on the Bounty Bronisława Kapera.
Specjalne podziękowania dla Marka Łacha za udostępnienie recenzji i dla Lukasa Kendalla i Film Score Monthly za możliwość zrecenzowania ich wybitnych wydań