Kącik kolekcjonera: listopad-grudzień 2015
Ta pora roku to najprzyjemniejszy dla kolekcjonerów i fanów muzyki filmowej okres, w którym wytwórnie zostawiają na końcówkę sezonu najbardziej prestiżowe projekty. Bohaterem ostatniego okresu był z
pewnością John Williams (co pewnie miało też pewnie związek z nową odsłoną Gwiezdnych wojen). Fani otrzymali rozszerzone wersje dwóch pierwszych części Szczęk (choć zmiany w stosunku do poprzednich
wydań, szczególnie w przypadku I części, są kosmetyczne), a także wznowienie jego muzyki ilustracyjnej z Tomka Sawyera (choć dominują tu piosenki) oraz kolejny raz muzykę z Kevina samego w domu. Wydanie
iście olbrzymich dla filmówki tytułów zaplanowała wytwórnia spod znaku trzech liter L – Olbrzym Tiomkina, a także klasyka współczesna, niezwykle popularne Waleczne serce (trzecie wydanie na rynku) i Tańczący z
wilkami (czwarte). Doliczyć należy do tego grona także rozszerzenie wybitnego dzieła Danny Elfmana czyli magicznego Edwarda Nożycorękiego. Jak również 2-płytową edycję Pamięci absolutnej (trzecie wydanie),
innego klasyka Goldsmitha. Z pewnością są to pozycje skierowane do „najtwardszych” kolekcjonerów, bo po prawdzie dodatkowego materiału tu nie za wiele, a niektóre wydania przez wytwórnie sztucznie są
„popmpowane” do edycji więcej niż 1-płytowych, co oczywiście daje im wyższą cenę. I wyższe zyski…
Tak przedstawiają się szlagiery. Wydaje mi się, że jednak ciekawsze są inne tytuły. Wspomnieć należy tu odrzuconą muzykę Georgesa Delerue z Coś paskudnego tu nadchodzi, która poprzednio została wydana przez
francuski Universal, a Intrada Records tym samym w katalogu będzie posiadać tą wersję oraz finalny score James’a Hornera. Francuskiemu mistrzu romantyzmu wytwórnia Kritzerland poświęciła płytę, która będzie
zawierała dwie ścieżki z filmów z lat 60-ych i 80-ych. Do lat minionych nawiązuje też specjalne, 2-płytowe wydanie Intrady z kilku filmów noir z lat 50-ych i 60-ych, w tym min. Podwójnego ubezpieczenia Rozsy. Dwa
tytuły z ostatnio celebrowanego przez Varese 1985 roku znalazły ponownie miejsce w ich katalogu, w tym min. skondensowana (tzw. highlighty) do jednej płyty (pełny score egzystuje na czterech) słynna,
telewizyjna praca Billa Contiego do Północ-południe. Bardzo ładnym prezentem jest także muzyka Christophera Younga z chińskiej superprodukcji fantasy The Monkey King sprzed roku, która do tej pory istniała tylko
w formie kompozytorskiego promo (min. nagroda IFMCA). Inną nagrodzoną przez bliskie nam gremium jest muzyka tureckiej kompozytorki Pinar Toprak z filmu dokumentalnego z 2011 opowiadającego regatach o
Puchar Ameryki. Z podobnego nurtu wywodzi się ilustracja okolicznościowa dotycząca Igrzysk Olimpijskich w Tokio z 1964 roku, autorstwa Toshiro Mayuzumiego. Miłym faktem jest powrót do zapomnianej formy
kompozytorskich kompilacji. Hiszpański Quartet przygotował specjalne wydawnictwa poświęcone Pino Donaggio oraz Fernando Velazquezowi. Ostatnim wartym uwagi akcentem jest 7-płytowe wydanie
kolekcjonerskie muzyki z telewizjnego serialu fantasy Xena Josepha LoDuci.
 
 Intrada Records:
- Edward Scissorhands (Danny Elfman, 1990) – rozszerzenie; zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
- Double Indemnity: Film Noir at Paramount (Miklos Rozsa/Hugo Friedhofer/Franz Waxman/Gail Kubik/Leith Stevens/Heinz
Roemheld/Victor Young, 1944-1956) – 2-CD; zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania) 
- Jaws (John Williams, 1975) – 2-CD; rozszerzenie; zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
- Jaws 2 (John Williams, 1978) – 2-CD; rozszerzenie; zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
- The Monkey King (Christopher Young, 2014) – premiera na CD; zremasterowane; limit (do wyczerpania nakładu/zainteresowania)
- Something Wicked This Way Comes (Georges Delerue, 1983) – muzyka odrzucona; rozszerzenie; zremasterowane; limit (do
wyczerpania nakładu/zainteresowania) 
Kritzerland:
- The Pick-Up Artist/Rapture (Georges Delerue, 1987/1965) – rozszerzenie; zremasterowane; limit 1000 szt.
 
 La-La Land Records:
- Braveheart (James Horner, 1995) – 2-CD; rozszerzone; zremasterowane; limit 3000 szt.
- Dances With Wolves (John Barry, 1990) – 2-CD; rozszerzone; zremasterowane; limit 5000 szt.
- Giant (Dmitrij Tiomkin, 1956) – 2-CD; rozszerzone; zremasterowane; limit 3000 szt.
- The Pagemaster (James Horner, 1994) – rozszerzone; zremasterowane; limit 2000 szt.

Music Box Records:
- Lolita (Ennio Morricone, 1997) – powtórne wydanie; zremasterowane; limit
- Rabid Dogs (Enragés) (Laurent Eyquem, 2015) – premiera na CD; zremasterowane; limit
- Reindeer Games (Alan Silvestri, 2000) – premiera na CD; zremasterowane; limit
 
 Quartet Records:
- Canzoni Per Il Cinema (Pino Donaggio) – kompilacja; wyk. The Bulgarian Symphony Orchestra; dyr. Maurizio Abeni
- Concert Suites/Music For Films (Fernando Velazquez) – kompilacja; wyk. Euskadi Symphony Orchestra i Landarbaso
Chorus; dyr. Fernando Velazquez 
- Tom Sawyer (Richard Sherman/Robert Sherman/John Williams, 1973) – 2-CD; rozszerzenie; zremasterowane; limit 1500 szt.
- Total Recall (Jerry Goldsmith, 1990) – 2-CD; rozszerzenie; zremasterowane; limit 3000 szt.

Varese Sarabande:
- North and South: Highlights (Bill Conti, 1985) – limit 1000 szt.
- Spies Like Us (Elmer Bernstein, 1985) – limit 1000 szt.
- Xena: Warrior Princess – 20th Anniversary Anthology (Joseph LoDuca, 1995) –
7-CD; rozszerzenie; limit 
Wydania specjalne/kompilacje/re-recordingi/muzyka okołofilmowa itp.:
- Tokyo Olympiad 1964 (Toshiro Mayuzumi; Kronos Records; limit 500 szt.)
- The Wind Gods (2011; Pinar Toprak; Caldera; wyk.The Hollywood Studio Symphony)
