Kącik kolekcjonera 4/2014
Kompletnie zapomnianą produkcją z lat 90-ych jest Człowiek-meteor, czyli opowieść superbohaterska dla czarnoskórej społeczności Ameryki. Muzykę napisał weteran lat 90-ych Cliff Eidelman, którego lata świetności przeminęły jakiś czas temu, więc chyba tylko tego rodzaju wydania mogą w jakiś sposób zwrócić uwagę soundtrackowego środowiska na jego nazwisko. The Meteor Man to score w pełni orkiestrowy, wykorzystujący oczywiście różne techniki i smaczki związane z tym gatunkiem. To pierwsze oficjalne wydanie tej muzyki.
- tytuł: The Meteor Man
- wytwórnia: Intrada Records
- kompozytor: Cliff Eidelman
- premiera: w sprzedaży
- nakład: do wyczerpania zapasów/zainteresowania
- więcej…
I jeszcze jedna pozycja od pana Eidelmana. Oprawa muzyczna z komedii Majaki z Johnem Candy jest przedmiotem jednego z ostatnich wydań wytwórni Quartet. Muzyka łączy gatunki komedii, akcji, dramatu i romansu. Płytę skompilowano na podstawie taśm DAT z archiwum kompozytora a towarzyszy jej 12-stronnicowa książeczka z tekstem Johna Takisa.
- tytuł: Delirious
- wytwórnia: Quartet Records
- kompozytor: Cliff Eidelman
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Fanów Golden Age’u znajdzie się zawsze kilku…I specjalnie dla nich wytwórnia Kritzerland upichciła nowe danie – trzy ścieżki dźwiękowe na jednym CD, czyli Victor Young at Paramount. Muzyka pochodzi głównie z filmów noir, kolejno z lat 1949, 1950 i 1951: Oskarżona, Wrześniowa przygoda, Appointment With Danger. To naturalnie pierwsze wydanie tej muzyki na nośniku CD.
- tytuł: Victor Young at Paramount
- wytwórnia: Kritzerland
- kompozytor: Victor Young
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Nazwisko Jerry Goldsmitha nadal zajmuje czołowych, amerykańskich wydawców. Niedawno cieszyliśmy się nowym wydaniem The Blue Max, a do dyspozycji mamy kolejne: rozszerzoną i zremasterowaną Sumę wszystkich strachów. Na płycie znajdziemy prawie godzinny score kompozytora z piosenkami oraz utworami źródłowymi. W tym znakomitą If We Could Remember, śpiewaną przez Yolandę Adams oraz klasycznym Nessun Dorma, ilustrującym finał filmu. Zwyczajowo utwory bonusowe, w tym albumowa wersja perkusyjnego Clear the Stadium (scena ewakuacji prezydenta USA z stadionu, na którym ma lada chwila eksplodować bomba atomowa). Produkcją zajął się Dan Goldwasser, książeczka autorstwa Jeff Bonda.
- tytuł: The Sum of All Fears
- wytwórnia: La-La Land Records
- kompozytor: Jerry Goldsmith
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 3000 szt.
- więcej…
Drugi tytuł z wytwórni La-La Land to Wavelength kultowej elektronicznej formacji Tangerine Dream. Muzyka z tego nisko-budżetowego filmu s-f z 1983 roku od jakiegoś czasu nie była dostępna w sprzedaży, tak więc tym razem będziemy mieli szansę zapoznać się z jej zremasterowaną wersją. Za to niskonakładowe wydanie odpowiada min. Nick Redman (produkcja) oraz Randall D.Larson (tekst).
- tytuł: Wavelength
- wytwórnia: La-La Land Records
- kompozytor: Tangerine Dream
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1500 szt.
- więcej…