Kącik kolekcjonera 3/2014

Kącik kolekcjonera 3/2014 - okładka
Tomek Rokita | 26-02-2014 r.

Kącik kolekcjonera 3/2014


Wytwórnia BSX od jakiegoś czasu zaangażowana jest w produkowanie dość specyficznych albumów kompozytorskich, które wykorzystują ponownie nagrane materiały, jak też oryginalne i często mało znane ścieżki twórców, które są im poświęcone. Niedawno coś takiego stało się udziałem Jerry’ego Goldsmitha a teraz także Basila Poledourisa. Pierwszy, 2-płytowy wolumin dedykowany jego twórczości będzie zawierał min. Muzykę z filmów IMAX pt. Behold Hawaii i Flyers, soundtrack z A Whale for a Killing (wypuszczony już kiedyś przez tą wytwórnię), trzy tematy na fortepian grane przez Marka Northama (Błękitna laguna, It’s My Party, Big Wednesday), specjalnie przygotowane nowe wersje fragmentów z Conana barbarzyńcy (w tym z wokalizą córki kompozytora – Zoe) oraz demo do telewizyjnego Misfits of Science. Trzeba przyznać, iż ciekawa mieszanka…

  • tytuł: The Basil Poledouris Collection: Vol. 1
  • wytwórnia: BuySoundtrax
  • kompozytor: Basil Poledouris
  • premiera: w sprzedaży
  • nakład: 2000 szt.
  • więcej…

Pisaliśmy niedawno o aktywności francuskiej wytwórni Music Box Records. Gwoli przypomnienia jeden tytuł – muzyka Serge’a Franklina, znanego z recenzowanego na naszym portalu L’Enfant des loups. Na jednym CD, ale za to z dwóch filmów. Pierwszą część krążka wypełnia funkowo-rockowo-instrumentalna oprawa z komedii sensacyjnej Hold-Up z Jean-Paulem Belomondo. Druga pozycja to nieco poważniejsza w wyrazie muzyka z filmu Dernier Été à Tanger. Oba score’y do tej pory były głównie wydane na winylu. Wydaniu towarzyszy 8-stronnicowa wkładka z tekstem Gérarda Dastugue.

  • tytuł: Hold-Up/Dernier Été à Tanger
  • wytwórnia: Music Box Records
  • kompozytor: Serge Franklin
  • premiera: w sprzedaży
  • nakład: 500 szt.
  • więcej…

Jeżeli powiedziało się „B”, to trzeba powiedzieć „C” („A” powiedziało Varese Sarabande). Po niedawnej (prawie) kompletnej edycji muzyki z Matrix: Reaktywacji, wytwórnia La-La Land wypuszcza zapowiadane (jeszcze na zeszły rok) wydanie rozszerzonej muzyki z finałowej części trylogii ze spadającym, zielonym kodem w tle. Matrix: Rewolucje w pełnej wersji będzie z pewnością tytanicznym przedsięwzięciem muzycznym. Ponad dwie godziny muzyki, utwory alternatywne bądź z muzyką nie użytą w filmie, piosenka Pale 3 (obecna na pierwotnym soundtracku), tekst dziennikarza Tima Greivinga i przede wszystkim epicki rozmach partytury, swoiste opus magnum kompozytora Dona Davisa. Wydanie wychodzi pod szyldem Expanded Archival Collection. Czy trzeba zachęcać? 😉

  • tytuł: The Matrix Revolutions
  • wytwórnia: La-La Land Records
  • kompozytor: Don Davis
  • premiera: w sprzedaży
  • nakład: 3000 szt.
  • więcej…

Drugi tytuł ze stajni panów Gerharda i Verboysa jest nie mniej spektakularny. Potężna, wagnerowska w wyrazie muzyka z wojennego widowiska rozgrywającego się w przestworzach to Błękitny Max Jerry Goldsmitha z progów jego wielkiej kariery (1966 rok). 2-płytowe wydanie atakować będzie także ponad dwoma godzinami muzyki. Pierwsza płyta będzie poświęcona „zamierzonej” ścieżce dźwiękowej, czyli pewnie muzyce, która w pewnej części w ogóle nie została użyta w filmie. Drugie CD będzie obejmowało zakres starego wydania winylowego. Całość została z cyfrowo zremasterowana i odrestaurowana. W książeczce opis track-by-track Jeffa Bonda. Już sama pięknie zaprojektowana okładka robi soundtrackowego smaka. Dość niski limit…

  • tytuł: The Blue Max
  • wytwórnia: La-La Land Records
  • kompozytor: Jerry Goldsmith
  • premiera: w sprzedaży
  • nakład: 2000 szt.
  • więcej…

Najnowsze newsy

Komentarze

Jeżeli masz problem z załadowaniem się komentarzy spróbuj wyłączyć adblocka lub wyłączyć zaawansowaną ochronę prywatności.