Kącik kolekcjonera 13/2014
Swoją premierę na krążku CD ma ilustracja muzyczna z melodramatu Zakochać się z Robertem De Niro i Meryl Streep, z pierwszej połowy lat 80-ych. Za muzykę odpowiada jeden z „klasyków” amerykańskiej sceny muzyki filmowej, Dave Grusin. Na albumie Kritzerland możemy znaleźć kompletny score kompozytora wraz z muzyką odrzuconą a także nie wykorzystaną w ogóle w filmie, jak min. temat główny.
- tytuł: Falling in Love
- wytwórnia: Kritzerland Records
- kompozytor: Dave Grusin
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Drugi tytuł to już klasyka pełną gębą. Muzyka Bernarda Herrmanna z Dnia, w którym zatrzymała się Ziemia słynie z najsłynniejszego chyba użycia thereminu w historii muzyki filmowej. Nowatorstwo muzycznej wizji Herrmanna sięga dalej. W muzyce wyeliminował on sekcję smyczków oraz instrumentów drewnianych, a zamiast tego muzyczną atmosferę tworzą fortepiany, organ, perkusje oraz pierwsze użycie w muzyce filmowej elektrycznej wiolonczeli. Muzyka z klasycznego obrazu s-f Roberta Wise’a poprzednio wydana została 20 lat temu przez Aristę oraz jako część bardzo drogiego zestawu Bernard Herrmann at Fox (Varese). I oba od dawna miały skończony nakład. Nowe wydanie Kritzerland zostało poddane remasteringowi, oparte jest na źródłach w stereo, zawiera szereg ciekawych utworów bonusowych a tekst do książeczki napisał nie byle kto, bo Mike Mattessino. Miejmy nadzieję, że to wydanie warte było czekania!
- tytuł: The Day the Earth Stood Still
- wytwórnia: Kritzerland Records
- kompozytor: Bernard Herrmann
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Francuskie Music Box Records dokonało wznowienia (i rozszerzenia) znakomitej ścieżki dźwiękowej z Zabić księdza Agnieszki Holland. Muzyka francuskiego giganta Georges’a Delerue została poszerzona o sześć utworów, dających łącznie dziewięć minut nowego materiału. Niby niewiele, ale głównym powodem wydania tego tytułu była z pewnością jego bardzo trudna dostępność na rynku. W sekcji bonusów znajdziemy kilka utworów źródłowych a także temat główny gwizdany przez samego kompozytora! Edycyjną stronę wydania uzupełnia booklet z tekstem etatowego pisarza Music Box, czyli Gergely Hubaia.
- tytuł: To Kill a Priest
- wytwórnia: Music Box Records
- kompozytor: Georges Delerue
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Nie zwalnia obrotów Tadlow Music i jej szef James Fitzpatrick. Po kilku pozycjach Goldsmitha, ekipa z Pragi zabrała się za powtórne nagrania mało znanych prac z filmografii Johna Barry. Najpierw był Mister Moses, tym razem pora na The Betsy. Dyrygowana przez Nica Raine’a Praska Filharmonia nagrała trzy kwadranse muzyki w dynamicznym stereo. To jedna z bardziej romantycznych, stonowanych propozycji Barry’ego, która zapewne najszybciej trafi do rąk wielbicieli Anglika, choć nagranie pięknego tematu głównego, które można obejrzeć na stronie wytwórni zachwyci każdego ambitniejszego melomana filmówki.
- tytuł: The Betsy
- wytwórnia: Tadlow Music/Prometheus Records
- kompozytor: John Barry
- premiera: w sprzedaży
- nakład: bez limitu
- więcej…
Ciekawe propozycje przedstawia hiszpański Quartet. Jedną z nich jest muzyka mało znanego włoskiego kompozytora Piero Piccioniego do pochodzącego z 1971 roku filmu Latarnia na końcu świata. Nowy produkt Hiszpanów zawiera na nowo zremasterowany, tematyczny score, dostępny na poprzednim wydaniu a także wersje filmowe wielu utworów, które zostały usunięte z filmu, gdy przeszedł on poważne cięcia montażowe. W dwóch utworach bonusowych sam kompozytor gra na organie. Nowy mastering materiału został opracowany na podstawie oryginalnych taśm-matek.
- tytuł: The Light at the Edge of the World
- wytwórnia: Tadlow Music/Prometheus Records
- kompozytor: Piero Piccioni
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 500 szt.
- więcej…
Z wielomiesięcznego letargu przebudziło się Varese Sarabande… I to od razu z czterema tytułami. Pierwszy z nich to ponowne wydanie Fedory Miklosa Rozsy, która była jednym z pierwszych edycji Varese Club, od dawna o skończonym nakładzie. Wydanie to zalicza się do tzw. serii Encore, czyli soundtracków od dawna niedostępnych na rynku, a wznawianych na nowo przez wytwórnię Roberta Townsona. Szkoda jedynie, że tak rzadko… Dodatkiem względem poprzedniej edycji jest Crisis Guitar Suite wykonywane przez Daryla Danninga.
- tytuł: Fedora
- wytwórnia: Varese Sarabande
- kompozytor: Miklos Rozsa
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 1000 szt.
- więcej…
Wersji Deluxe doczekała się kolejna pozycja Johna Barry’ego w tym zestawieniu – Peggy Sue wyszła za mąż. Muzyka do filmu Francisa Forda Coppoli została rozszerzona, na nowo zmiksowana a także zawiera utwory alternatywne i piosenki, które były na poprzednim wydaniu Varese.
- tytuł: Peggy Sue Got Married
- wytwórnia: Varese Sarabande
- kompozytor: John Barry
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 2000 szt.
- więcej…
Mokry sen wszystkich fanatyków muskularnych brzmień Alana Silvestriego z lat 80-ych i 90-ych się ziścił. W wydaniu Deluxe będzie również można nabyć kompletną partyturę z Predatora 2. Nowe wydanie, które nieco sztucznie rozłożono na aż dwie płyty, zawiera 35 minut wcześniej niepublikowanego oficjalnie materiału. Z pewnością najważniejsze fragmenty ścieżki są na oryginalnym (wciąż dostępnym) albumie, ale fanatycy dżunglowych rytmów i wybuchowej, dętej akcji na pewno i nim nie pogardzą. Na koniec drugiej płyty wrzucono wersje utworów z poprzedniego albumu (choć podpisane jako rozszerzone) a także niejakie dzikie odgłosy Predatora. Na pewno będzie można tym postraszyć sąsiadów… Niestety wytwórnia nie podała żadnych dalszych informacji nt. technikaliów wydania…
- tytuł: Predator 2
- wytwórnia: Varese Sarabande
- kompozytor: Alan Silvestri
- premiera: w sprzedaży
- nakład: 3000 szt.
- więcej…
Finisz roku to również okres szaleństw dla La-La Land Records. Na pierwszy ogień idzie jedna z najgłośniejszych (i najlepszych) ścieżek ostatniej dekady, w sam raz na 10-tą rocznicę – Pasja Johna Debneya (ze sporym udziałem Jacka Lenza i Lisbeth Scott). Mamy nowy mastering. Mamy rozszerzenie (aż o 75 minut!) względem oryginalnego, choć doskonale skrojonego wydania Sony/Integrity Music. Dostaniemy także 24-stronnicową książeczkę z tekstem Jeffa Bonda, zawierającą nowe wypowiedzi kompozytora, Scott, Mela Gibsona a także instrumentalisty Pedro Eustache. Do tego szereg utworów alternatywnych, źródłowych a nawet muzykę pod teaser i trailer filmu, specjalnie napisaną przez Debneya. Dorzućmy do tego jeszcze potężny limit w ilości 10 tys. sztuk (największy w historii wytwórni obok Star Treka Goldsmitha) – wytwórnia naprawdę „zaszalała”.
- tytuł: The Passion of the Christ
- wytwórnia: La-La Land Records
- kompozytor: John Debney
- premiera: 2.12.2014
- nakład: 10000 szt.
- więcej…
Fani Davida Arnolda również skaczą z radości. Pierwsze wydanie muzyki Brytyjczyka z remake’u Shafta zostało spreparowane przez Dana Goldwassera, z tekstem Tima Greivinga zawierającym min. wypowiedzi kompozytora. Pierwszych 200 nabywców otrzyma autograf Arnolda.
- tytuł: Shaft
- wytwórnia: La-La Land Records
- kompozytor: David Arnold
- premiera: 2.12.2014
- nakład: 2500 szt.
- więcej…
Nie mogło zabraknąć miejsca również dla świątecznego faworyta La-La Land, czyli Danny Elfmana. Oprócz nowego wydania muzyki z Big Top Pee-Wee, wytwórnia zrobiła bardzo miły prezent wszystkim tym, którzy wcześniej nie mieli okazji lub nie zdążyli nabyć rozszerzonych wydań z ikonograficznej dylogii Tima Burtona o Batmanie. Batman jak i Powrót Batmana znajdą się w jednym 4-płytowym boxie wraz z nową szatą graficzną i 48-stronnicową książeczką. Novum w stosunku do pierwotnych wydań jest ponowny re-mastering wersji filmowej score’u z Batmana. Po krytycznych głosach słuchaczy mówiących o tym, iż muzyka Elfmana brzmi „płasko” i niezbyt dynamicznie, producenci Neil S.Bulk oraz James Nelson odszukali nowe materiały źródłowe, poprawiając dźwięk (wg informacji wytwórni)…
- tytuł: Batman/Batman Returns
- wytwórnia: La-La Land Records
- kompozytor: Danny Elfman
- premiera: 2.12.2014
- nakład: 3000 szt.
- więcej…