Desplat z nagrodą IFMCA

Desplat z nagrodą IFMCA - okładka
Łukasz Wudarski | 19-02-2009 r.

W dniu dzisiejszym ogłoszono zwycięzców nagród Międzynarodowego Stowarzyszenia Recenzentów Muzyki Filmowej (IFMCA). Najlepszą partyturą minionego roku uznano muzykę Alexandre Desplata, napisaną na potrzeby filmu Davida Finchera Niezwykły Przypadek Benjamina Buttona. W drodze do zwycięstwa Francuz pokonał takich twórców jak: Hans Zimmer, James Newton Howard (The Dark Knight), Thomas Newman (WALL-E), John Williams (Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull) i Danny Elfman (Standard Operating Procedure).


Międzynarodowe Stowarzyszenie Recenzentów Muzyki Filmowej (IFMCA) skupia dziennikarzy i recenzentów z całego świata, specjalizujących się w pisaniu o muzyce filmowej. Zostało założone w 1990 r. przez Mikaela Carsslona, stałego korespondenta czasopisma Music from the Movies i obecnego szefa niezależnej wytwórni muzycznej MovieScore Media. Aktualnie IFMCA skupia ponad 50 członków z takich krajów jak Australia, Belgia, Kanada, Cypr, Francja, Niemcy, Grecja, Irlandia, Włochy, Holandia, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W składzie krytyków wybierających w demokratycznym głosowaniu najlepsze ścieżki dźwiękowe wchodzi również pięcioro Polaków: Łukasz Remiś i Damian Sołtysik (Soundtrack.pl), Łukasz Waligórski (MuzykaFilmowa.pl). Nasz portal reprezentują Paweł Stroiński i Łukasz Wudarski.



Oto pełna lista nagrodzonych przez IFMCA:

Kategorie muzyczne:

FILM SCORE OF THE YEAR

  • The Curious Case of Benjamin Buton (Alexandre Desplat)



    FILM COMPOSER OF THE YEAR
  • Danny Elfman



    BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR
  • Andrew Lockington



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
  • The Curious Case of Benjamin Buton (Alexandre Desplat)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
  • Burn After Reading (Carter Burwell)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE FILM
  • Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (John Williams)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION FILM
  • Inkheart (Javier Navarrete)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A HORROR/THRILLER FILM
  • The Happening (James Newton Howard)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
  • Wall-E (Thomas Newman)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE
  • Standard Operating Procedure (Danny Elfman)



    FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
  • Cloverfield: “Roar Overture,” (Michael Giacchino)


    Inne Kategorie:



    BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION

  • John Adams (Robert Lane i Joseph Vitarelli)



    BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
  • Age of Conan: Hyborian Adventures (Knut Avenstroup Haugen)



    BEST NEW RELEASE/RE-RELEASE OF AN EXISTING SCORE
  • The Boys from Brazil (Jerry Goldsmith); produkcja: Douglass Fake (Intrada)



    BEST RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE
  • El Cid (Miklós Rózsa); dyrygent Nic Raine, produkcja James Fitzpatrick (Tadlow)



    BEST COMPILATION ALBUM OR BOX SET
  • Indiana Jones: The Soundtracks Collection (John Williams) produkcja: Laurent Bouzereau (Concord)



    FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
  • Intrada
  • Najnowsze newsy

    Komentarze

    Jeżeli masz problem z załadowaniem się komentarzy spróbuj wyłączyć adblocka lub wyłączyć zaawansowaną ochronę prywatności.