3 Festiwal Muzyki Filmowej Kraków 20-22 maja 2010 – nowe informacje

3 Festiwal Muzyki Filmowej Kraków 20-22 maja 2010 – nowe informacje - okładka

Coraz bliżej do wielkiego muzyczno-filmowego święta jakim jest odbywający się po raz trzeci Festiwal Muzyki Filmowej. Kilka tygodni temu informowaliśmy o programie, dziś czas na szczegóły dotyczące tradycyjnych akademii festiwalowych. Te spotkania to niepowtarzalna możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami, ważnymi producentami muzyki filmowej, dyrektorami muzycznymi wielu cenionych obrazów filmowych, a także z cenionymi dziennikarzami i krytykami muzycznymi. To wyjątkowa okazja, by poznać sekrety warsztatu mistrzów kinematografii oraz codzienną pracę założycieli największych wytwórni muzyki filmowej na świecie i promotorów muzyki tworzonej na potrzeby wielkiego ekranu.

Spotkania prowadzić będą nasi goście specjalni, dziennikarze RMF Classic, portali StreamingSoundtracks.com, MuzykaFilmowa.pl, Soundtracks.pl, FilmMusic.pl a wśród gości znajdziemy m.in. Roberta Townsona, założyciela Varèse Sarabande, założyciela portalu Soundtrack.net Dana Goldwassera; przedstawicieli IFMCA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) czy reprezentującą ASCAP (Amerykańskie Stowarzyszenie Kompozytorów, Autorów i Wydawców) – Nancy Knutsen – wieloletnią asystentkę pięciokrotnego zdobywcy Oscara – kompozytora Johna Williamsa, obecnie wiceszefową departamentu Film and Television Repertory w ASCAP.

Wszystkie Akademie Festiwalowe odbywać się będą w języku angielskim w Pawilonie Wyspiańskiego, Plac Wszystkich Świętych 2.

Poniżej podajemy dokładny program (wraz z krótkim opisem) Akademii Festiwalowych:

czwartek, 20 maja 2010

Miejsce: Pawilon Wyspiańskiego, pl. Wszystkich Świętych 2

Godzina: 10:00

Prowadzenie: Dan Goldwasser (Soundtrack.net)

Goście specjalni: Robert Townson (Varèse Sarabande), Stefan Bosman (streamingsoundtracks.com), Nancy Knutsen (ASCAP), Damian Sołtysik (Soundtracks.pl), Łukasz Waligórski (MuzykaFilmowa.pl), Łukasz Wudarski (FilmMusic.pl)

Muzyka filmowa w Internecie – pierwszy panel dyskusyjny poświęcony jest obecności i sposobom funkcjonowania muzyki filmowej w Internecie. Przestrzeń Internetu jest zasadniczym źródłem pozyskiwania informacji o muzyce filmowej, a zarazem miejscem, w którym możemy jej słuchać. To w sieci powstają społeczności fanów muzyki filmowej, łączące ludzi ze wszystkich kontynentów, a powstające portale tworzone są w równej mierze przez profesjonalistów i krytyków muzycznych, co przez pasjonatów. Festiwal poświęca ogromną uwagę nieograniczonej niczym przestrzeni Internetu. Zaproszeni goście to doświadczeni eksperci, prowadzący na co dzień najważniejsze polskie i zagraniczne portale, specjalizujące się w promowaniu i udostępnianiu muzyki filmowej. Opowiedzą oni o codziennych wyzwaniach i problemach jakim stawiają czoło, o pozyskiwaniu licencji i praw do rozpowszechniania ścieżek dźwiękowych, o możliwościach technicznych oraz kierunkach rozwoju portali internetowych, związanych z muzyką filmową.

czwartek, 20 maja 2010

Miejsce: Pawilon Wyspiańskiego, pl. Wszystkich Świętych 2

Godzina: 16:00

Prowadzenie: Doug Adams (dziennikarz, USA)

Goście specjalni: Nancy Knutsen (ASCAP), Dan Goldwasser (Soundtrack.net), Robert Townson (Varèse Sarabande), Łukasz Waligórski (MuzykaFilmowa.pl), RMF Classic

Promowanie muzyki filmowej to temat przewodni kolejnej odsłony Akademii. Punktem wyjścia jest dyskusja nad statusem muzyki filmowej wśród innych dziedzin aktywności twórczej, wśród których bywa powszechnie niedocenianym gatunkiem. Sukces danej ścieżki dźwiękowej jest nierozerwalnie łączony z popularnością filmu, któremu towarzyszy. W tej sytuacji niejednokrotnie bezcenne partytury skazane są na zapomnienie lub archiwalny byt. Służą jako baza motywów, ale nie dostrzeżone przez wielkie koncerny i producentów dzielą los wielu nierozpoznanych i niewypromowanych dzieł muzycznych przeszłości. Podczas drugiego panelu dyskusyjnego ambasadorzy muzyki filmowej nie tylko omówią sposoby propagowania muzyki filmowej w świecie, ale także podzielą się swoją wiedzą o funkcjonowaniu rynku muzyki filmowej, o profesjonalnej edukacji w tym zakresie muzyki filmowej, zmierzą się także z nieprzesądzonym ciągle dylematem twórców gatunku: to jest w jakim stopniu muzyka filmowa pozostaje rzemiosłem, a w jakim stanowi samoistną dziedzinę sztuki. Podczas spotkania zostaną omówione m.in. najbardziej skuteczne metody promowania muzyki filmowej i kompozytorów muzyki filmowej. Nasi goście odpowiedzą również na pytanie dlaczego promocja muzyki filmowej jest tak trudna nawet w świecie Internetu i ogólnej dostępności wiedzy oraz dlaczego płyt z muzyką filmową wydaje jej się tak niewiele.

piątek, 21 maja 2010

Miejsce: Pawilon Wyspiańskiego, pl. Wszystkich Świętych 2

Godzina: 10:00

Prowadzenie: Robert Townson (Varèse Sarabande)

Goście specjalni: Benjamin Wallfisch (kompozytor, dyrygent, U.K.), Bartosz Chajdecki (kompozytor, Polska), Nancy Knutsen (ASCAP), Dan Goldwasser (Soundtrack.net), przedstawiciel Alwernia Studios, przedstawiciel Akson Studio.

Praca nad soundtrackiem – grono specjalistów będzie specjalnie dla Was analizować każdy etap przygotowania i realizowania ścieżki dźwiękowej. Od pomysłu na motywy ilustrujące poszczególne tematy filmowe, przez etap koncepcyjny w komponowaniu muzyki, dopasowanie jej do obrazu, wykorzystanie naturalnych dźwięków jako składnika partytury muzycznej, poprzez sesje nagraniowe w profesjonalnych studiach filmowych, montaż, postprodukcję i moment, w którym płyta trafia do sklepów.

W panelu wezmą udział zarówno fachowcy od kompozycji i dyrygentury, jak eksperci związani ze studiami filmowymi i nagraniowymi, biorący udział w większości spektakularnych sesji nagraniowych do głośnych polskich i zagranicznych filmów.

piątek, 21 maja 2010

Miejsce: Pawilon Wyspiańskiego, pl. Wszystkich Świętych 2

Godzina: 16:00

Shigeru Umebayashi – warsztat kompozytora

Prowadzenie: Stefan Bosman, Ad De Nijs

Goście specjalni: Shigeru Umebayashi, Kumiko Sekiguchi (Japonia), George Christopoulos (Grecja)

Spotkanie z Shigeru Umebayashim i współpracujących z nim dźwiękowców i menedżerów to poznanie złożonego warsztatu japońskiego kompozytora, który współtworzył zespół rockowy EX, popularny w okresie japońskiej nowej fali, a następnie obrał drogę kompozytora muzyki filmowej. Napisał muzykę do ponad 40 chińskich i japońskich obrazów, pełnił również funkcję dyrektora muzycznego do takich produkcji słynnego Chińczyka Zhang Yimou’s. Mimo że Umebayashi najbardziej znany jest ze swoich azjatyckich prac, ostatnie lata pokazały ogromny rozrzut gatunkowy, a propozycje pracy płynęły do niego z Grecji („A Simple Love Story”), Włoch („The Dark Sea”), Niemiec („Absurdistan”), Wielkiej Brytanii („Hannibal Rising”), Serbii („Charleston & Vendetta”) czy USA („Nieustraszony”). W 2009 roku stworzył wraz z Ablem Korzeniowskim muzykę do filmu słynnego dyrektora domu mody Gucci – Toma Forda A Single Man. Z powodu problemów logistycznych, wynikających z pobytu kompozytora w Japonii, a reżysera filmu w Los Angeles, nie była możliwa dalsza praca Umebayashiego nad obrazem. Ostatecznie finalną ścieżkę dźwiękową do „A Single Man” skomponował Abel Korzeniowski, który dzięki temu otrzymał swoją pierwszą nominację do Złotego Globu.. Najnowszym dziełem Umebayashiego jest muzyka do chińskiej superprodukcji „True Legend”, traktującej o sztukach walki, w której zagrała Michelle Jeoh.

Wstęp: na podstawie zgłoszeń w formie e-mailowej przesyłanych na adres: akademie@fmf.fm. Ilość miejsc ograniczona.

Najnowsze newsy

Komentarze

Jeżeli masz problem z załadowaniem się komentarzy spróbuj wyłączyć adblocka lub wyłączyć zaawansowaną ochronę prywatności.