Trevor Rabin urodził się Republice Południowej Afryki, tam też się wychował. Jego początki przygody z muzyką to zespół popowo-rockowy Yes (w którym grał u boku m.in. Marka Manciny). Był tam gitarzystą, pisał teksty piosenek, grał na keybordzie oraz okazyjnie udzielał się wokalnie. W 1994 roku odszedł z zespołu i rozpoczął karierę w przemyśle filmowym. Po kilku współpracach z bardziej znanymi muzykami (Alan Silvestri – Eraser, Mark Mancina – Twister) przyszedł czas na solową karierę.
Pierwszym takim projektem był The Glimmer Man ze Steven Seagalem w roli głównej. Przełom nastąpił w roku 1997, kiedy to za sprawą Marka Manciny Trevor Rabin poznał znanego producenta filmowego Jerry’ego Bruckheimera. Ten zakochał się w rockowym stylu kompozytora i stali się oni niemal nierozłącznym duetem. Tym samym Rabin zastąpił Hansa Zimmera, który wcześniej komponował muzykę do obrazów Bruckheimera. Do wspólnych dokonań duetu Bruckheimer-Rabin należą m. in. Armageddon, Con Air czy Bad Boys 2.
Trevora Rabina charakteryzuje styl uważany przez wielu za pochodną Media Ventures. Jest w tym wiele prawdy, bowiem kompozytor wynajmował studia w Santa Monica należące do MV, komponował dla producenta, który do tej pory korzysta z usług ludzi zrzeszonych ówcześnie pod szyldem MV, do tego jego muzyka akcji częstokroć przypomina dokonania Hansa Zimmera. Jednakże sam zainteresowany mocno zaprzecza, jakoby był w jakikolwiek sposób związany z Media Ventures. Tym samym takie jego projekty jak Exorcist: The Beginning czy wojenne The Great Raid mogą świadczyć o próbie odejścia od wcześniejszych dokonań. Możliwe nawet, że sam kompozytor ewoluuje muzycznie, niemniej czas pokaże, czy Trevor Rabin powróci do swojego charakterystycznego stylu, czy też będzie odważnie szukał nowej drogi w swojej twórczej karierze.
NAGRODY:
BMI Film Music Award:
Złoty Medal na Park City Film Music Festival:
ASCAP Film and Television Music Award:
NOMINACJE:
Saturn:
Grammy:
Satellite Award: