Urodzona w Chatham, w angielskim hrabstwie Kent, Anne Dudley jest nie tylko kompozytorką, ale także wykonawcą muzyki, producentką i aranżerem. Obok nagrywania dziesiątek prac dla filmu i telewizji jest członkinią, współzałożycielką brytyjskiej awangardowej grupy The Art of Noise, tworzącej kompozycje z pogranicza elektronicznej i pop, opierając się w dużej mierze na technice sampli. W kręgu jej zainteresowań znajduje się zarówno muzyka poważna jak i rozrywkowa.
Kształcona na wykonawcę muzyki klasycznej, Brytyjka ukończyła z wyróżnieniem 3-letnie studia na prestiżowym Royal College of Music a także roczny kurs na King’s College. W latach 80-tych rozpoczęły się jej pierwsze kontakty z wykonawcami muzyki popularnej, a to za sprawą spotkania producenta Trevora Horna. Anne była aranżerem i grała na syntezatorach przy nagraniach takich utworów, jak „Lexicon of Love” zespołu ABC, „Two Tribes” Frankie goes to Hollywood’s oraz „Buffalo Gals” Malcolma McLarena. Później wykonywała aranżacje muzyki dla takich sław, jak Elton John, Seal, Phil Collins czy Rod Stewart. Ponadto i poza grą we wspomnianej The Art of Noise, Anne Dudley wydała, począwszy od 1995 r. kilka solowych albumów.
Praca Anne Dudley dla filmu i TV zaczęła się pod koniec lat 80-tych, od stworzenia oprawy dźwiękowej (także wraz z jednym z kolegów z The Art of Noise) do kilku niezależnych, niskobudżetowych filmów amerykańskich. Następnie były kolejne mało znane produkcje, a także seriale telewizyjne BBC czy HBO. Przełom w jej karierze kompozytora filmowego nastąpił w 1997 r., kiedy Brytyjka zilustrowała obraz The Full Monty (w Polsce znany jako Goło i wesoło). Ta obsypana deszczem nagród komedia przyniosła kompozytorce Oscara w kategorii „Najlepsza partytura do musicalu lub komedii” i sprawiła, że nazwisko Anne Dudley przestało być anonimowe. W rok później Brytyjka stworzyła oprawę dźwiękową do American History X i zdaniem wielu póki co jest to jej najlepszy soundtrack w karierze, pełen bardzo dobrych orkiestracji i partii chóralnych. W ostatnich latach udźwiękowiła m.in. filmy Kevina Reynoldsa (Tristan + Isolde) czy Paula Verhoevena (Zwartboek AKA: Black Book). Od jakiegoś czasu jej aktywność w pisaniu muzyki filmowej wyraźnie się zmniejszyła.
Oficjalna strona kompozytorki: www.annedudley.co.uk
Nagrody:
- Oscar:
- 1997 – The Full Monty
- ASCAP Award:
- 1994 – The Crying Game
Nominacje:
- BAFTA:
- 1997 – The Full Monty
- 1990 – Jeeves and Wooster