Szukaj: w


recenzje

Love, Simon (Tw鎩 Simon)



Ju na wst瘼ie nie b璠 ukrywa, 瞠 wprost uwielbiam muzyk Roba Simonsena do filmu Nerve. Kiedy pierwszy raz j us造sza貫m by貫m zachwycony jak uda這 mu si po陰czy retro-brzmi帷-elektronik ze wsp馧czesnym elementami, tworz帷 unikatowe i przede wszystkim niezwykle przyjemne dla ucha brzmienie. Zreszt ka盥ego ciekawego tej 軼ie磬i d德i瘯owej, zapraszam nieskromnie do mojej oddzielnej recenzji. Tutaj skoncentrujmy si na Love Simon (Tw鎩 Simon), kolejnej pracy Simonsena, gdzie znowu si璕a po specyficzny "oldschoolowy" d德i瘯 syntezator闚, tworz帷 znowu nietuzinkowy i jak瞠 optymistycznie napawaj帷y soundtrack.

Ale po kolei, Love, Simon (polskie t逝maczenie Tw鎩 Simon), to adaptacja bestsellerowej ksi捫ki Becky Albertalli pt. Simon oraz inni homo sapiens. Opowiada ona histori siedemnastoletniego Simona, typowego ameryka雟kiego ch這paka ucz瘰zczaj帷ego do liceum (High School). Na pierwszy rzut oka film jawi si jako kolejny film o dorastaniu, pierwszej mi這軼i, przyja幡i w szkole i og鏊nie m這dzie穎wych rozterkach. I tak te jest przy czym g堯wny bohater ma pewn tajemnic. Jest gejem i nie powiedzia o tym jeszcze nikomu ze swego otoczenia, ani rodzicom, ani przyjacio這m. Sytuacja diametralnie si zmienia, kiedy na internetowym forum szko造, poznaje anonimowego koleg, kt鏎y te ukrywa przed wszystkimi swoj orientacj seksualn. W przeciwie雟twie do sporej liczby film闚, kt鏎e poruszaj tematyk os鏏 homoseksualnych, Love, Simon jawi si jako pewien powiew 鈍ie穎軼i i to w豉郾ie w tym, 瞠 pod捫a schematami m這dzie穎wych, komedii romantycznych. I w tym le篡 jego si豉, 瞠 nie stara si by 鄉iertelnie powa積y, czy moralizatorski, tylko w bardzo ciep造 i zabawny spos鏏, opowiada normaln histori dorastania i pierwszej mi這軼i. To w sumie wymarzony projekt dla Roba Simonsena, kt鏎y specjalizuje si g堯wnie w komponowaniu do dramat闚 i komedii w ramach ameryka雟kiego niezale積ego kina (Love, Simon, to w豉郾ie taka niezale積a produkcja, kt鏎a odnios豉 niebywa造 sukces finansowy w Stanach Zjednoczonych).

Na wst瘼ie wspomnia貫m, 瞠 przy Love, Simon Simonsen, podobnie jak przy Nerve znowu si璕n掖 po specyficzne troch retro brzmienie syntezator闚. Czytaj帷 za opis filmu, mo瞠 si nasun望 pytanie, czy tego typu muzyka w og鏊e pasuje do takiego filmu? Moja odpowied: jak najbardziej, gdy obraz ten czerpie te gar軼iami z dorobku kina m這dzie穎wego lat 80tych i 90tych. I filmy te cz瘰to mia造 elektroniczne, troch popowe 軼ie磬i d德i瘯owe. Plus Amerykanin po raz kolejny, jak i w przypadku Nerve nie na郵aduje dos這wnie brzmienia minionych lat. On wykorzystuje je i przetwarza na w豉sny wsp馧czesny muzyczny j瞛yk. Plus w samym filmie, g堯wni bohaterowie, jak w sumie typowa m這dzie, ci庵le korzystaj z urz康ze elektronicznych. G堯wny w徠ek oparty jest na komunikacji za pomoc komputera, telefon闚 kom鏎kowych, chat闚 internetowych itd. Ju przez ten pryzmat u篡cie elektroniki do zilustrowania tego obrazu jest jak najbardziej zrozumia貫 i wypada bardzo dobrze w scenach elektronicznej komunikacji.
Poza tym nie nale篡 te Love, Simon i Nerve por闚nywa w kategoriach 1:1, szczeg鏊nie muzycznie. Ta druga praca sz豉 bardziej w kierunku "snythwave", tutaj Simonsen nie zapomina o charakterystycznych muzycznych cechach komedii romantycznych. Z jednej strony mamy wi璚 elektronik, bardzo ciep陰 i przyjemn w brzmieniu, kt鏎a niekt鏎ym mo瞠 si wr璚z skojarzy z Janem Hammerem i jego Miami Vice. Mo積a powiedzie, 瞠 Amerykanin idzie bardziej w kierunku elektropopu. Z drugiej strony mamy drobn orkiestr oraz gitary, r闚nie ciep貫, doskonale oddaj帷e m這dzie鎍zy charakter filmu.
Mimo, 瞠 wi瘯szo嗆 wsp馧czesnych 軼ie瞠k d德i瘯owych opartych jest na 陰czeniu elektroniki z orkiestr, czy "篡wymi" instrumentami, tak naprawd tylko nielicznym kompozytorom ten miks naprawd dobrze wychodzi. I Rob Simonsen jest jednym z nich, czego w豉郾ie idealnym przyk豉dem jest ten soundtrack. Syntezator brzmi jak syntezator, za 篡we instrumenty, tak jak 篡we instrumenty. Niby taki bana, ale we wsp馧czesnej muzyce filmowej, ju te nie jest to taka oczywista. Co wi璚ej nie s造cha te 瘸dnego konfliktu mi璠zy muzyk elektroniczn, a t na skromny sk豉d orkiestry. Syntezator i klasyczne instrumenty bardzo dobrze si uzupe軟iaj tworz帷 odpowiedni klimat i brzmienie.



Album otwiera 鈍ietny kawa貫k Simon and Blue, b璠帷y te g堯wnym motywem wok馧, kt鏎ego Rob Simonsen buduje ca造 score. Chwytliwa melodia, po陰czona z ciep造m, pozytywnie nastawiaj帷ym elektronicznym brzmieniem, doskonale ilustruje i opisuje uczucie g堯wnego bohatera, do internetowego nieznajomego (wszelkie z貫 skojarzanie, 瞠 niewiadomo kto jest po drugiej stronie, prosz sobie darowa). I cho mo瞠 jest to ma這 profesjonalne okre郵enie, ale ten kawa貫k jak i zreszt ca造 ten soundtrack najlepiej opisa jako "fajny". Tak jak i tytu這wy utw鏎 Love, Simon, gdzie pojawia si przesympatycznie brzmi帷y wokal. Kolejny kawa貫k, po kt鏎ego przes逝chaniu po prostu czu rado嗆 w sercu. I nie powinno by inaczej wszak muzyka ta ma odzwierciedla uczucia bycia zakochanym.

Jednak okres dorastania to nie tylko wspania貫 chwile i podobnie jest z filmem i muzyk do Love, Simon. Nie zdradzaj帷 za wiele z fabu造, ale 豉two si domy郵i, 瞠 tytu這wy bohater nie m鏬 ci庵le ukrywa swojej orientacji seksualnej przed przyjaci馧mi, a co dopiero rodzin. Pora wyzna musia豉 przyj嗆 i Simonsen porzuca na ten czas beztroskie d德i瘯i. Druga cz窷 albumu, to ju mniej elektroniki, wi璚ej, "篡wych" instrument闚 i pod捫anie w powa積iejsze regiony. Miejscami mo積a wr璚z poczu pewnie klimaty jak ze 軼ie瞠k d德i瘯owych Thomasa Newmana. I to w豉郾ie ta melancholijna, powa積a strona tej muzyki jest lepiej wyeksponowana w samym filmie. Love, Simon, a Nerve, to w obu filmach pojawia si sporo muzyki 廝鏚這wej. O ile w tym drugim piosenki i score dobrze si uzupe軟ia造, tak przy Love, Simon spychaj one muzyk Simonsena na drugi plan. Nie ma si w sumie co dziwi skoro mamy do czynienia z komedi romantyczn, kt鏎e zawsze lubi造 korzysta ze znanych hit闚. Tutaj ca造 obraz si wprost pod nimi ugina, zreszt jest nawet osobne wydanie soundtracku, wy陰cznie z piosenkami.
Nie jest te tak, 瞠 muzyka Roba Simonsena w og鏊e nie istnieje w obrazie. Jak wspomnia貫m w豉郾ie przy tych powa積iejszych momentach, gdzie ilustracja ckliw ballad wypad豉by kiczowato, 軼ie磬a Amerykanina spe軟ia swoje podstawowe zadanie. Ale i przy tych rado郾iejszych momentach score ten ca趾owicie nie ginie. Wspomniane elementy internetowego chatowania ilustrowane s r闚nie wspomnianym i przeze mnie i wychwalanym g堯wnym motywem, kt鏎y po seansie na d逝go zostaje w pami璚i. A wi璚 wtedy kiedy Simonsen mo瞠 zaistnie wywi您uje si bezb喚dnie ze swojego zadania. Jedynie szkoda, 瞠 w obrazie a tak cz瘰to nie ma ku temu okazji. I na zako鎍zenie, co do roli tej muzyki w nim, to ciekawym jest, 瞠 w finale wykorzystano utw鏎 Aftermath Roba Simonsena z wielokrotnie przeze mnie wspominanego Nerve. A wi璚 muzyczny fina tamtego filmu pos逝篡 za muzyczny fina tego filmu i mam do嗆 mieszane uczucia z tym zwi您ane. Ju sama scena pod kt鏎 ten kawa貫k zosta pod這穎ny, troch si gryzie z reszt filmu i zalatuje te hollywoodzkim kiczem, przed kt鏎ym si ca造 czas ta niezale積a produkcja broni豉. I jak ju wspomnia貫m w tej recenzji, nie mo積a por闚nywa muzycznie Love, Simon i Nerve w kategoriach 1:1. Tak te mimo wszystko i pewnych podobie雟tw stylowych, utw鏎 ten jednak brzmi jak z innego filmu. Oczywi軼ie mo積a si te domy郵i jaki tytu pos逝篡 za temptrack, ale szkoda 瞠 w tej jednej scenie po prostu skopiowano muzyk, zamiast stworzy czego nowego.



圭ie磬 d德i瘯ow do Love, Simon Rob Simonsen po raz kolejny potwierdza, 瞠 jest jednym z ciekawszych kompozytor闚 tzw. m這dego pokolenia. Naturalnie jej prezentacja w obrazie, zostawia troch do 篡czenia, ale ju sam album to czysta, nieskr瘼owana muzyczna przyjemno嗆. Amerykaninowi doskonale uda這 si uchwyci m這dzie穎wy charakter filmu, skrywane uczucia g堯wnego bohatera, jak i te zami這wanie m這dego pokolenia do elektronicznych gad瞠t闚. Nied逝gi soundtrack jest dobrze skrojony i oferuje nam prawie 40 minut ciekawego i przyjemnego dla ucha maria簑 elektroniki i "篡wych" instrument闚. I tylko szkoda, 瞠 nie mo積a naby tego albumu w formie fizycznej na p造cie CD. Gdy niejeden mi這郾ik muzyki filmowej, nie tylko tej elektronicznej, na pewno ucieszy豚y si z posiadania tej p造ty w swojej kolekcji. A tak pozostaje nam si cieszy tym co mamy i bacznie 郵edzi karier ameryka雟kiego kompozytora i mie nadziej, 瞠 po Nerve i Love, Simon jeszcze nie raz pozytywnie i za pomoc syntezator闚 mnie i nas zaskoczy.

P.S. Poni瞠j stworzona przez Lakeshorerecords muzyczna suite z Love, Simon:


Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka w filmie:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
  • 1. Simon and Blue (4:08)
  • 2. The Spier House (1:04)
  • 3. Love, Simon (2:36)
  • 4. Car Confessions (2:30)
  • 5. Change is Exhausting (1:41)
  • 6. Vacation in the Middle of Nowhere (1:24)
  • 7. New Message (1:04)
  • 8. Creekwood High (1:42)
  • 9. Gonna Get Some Air (1:32)
  • 10. Coming out Straight (1:10)
  • 11. Abbey Deserves a Superhero (2:07)
  • 12. You Get to Breathe Now (1:57)
  • 13. Homecoming (1:46)
  • 14. Doves (2:12)
  • 15. Promise Me You Won’t Disappear (2:46)
  • 16. Tell Me About Blue (0:51)
  • 17. I Shouldn’t Have Missed It (1:48)
  • 18. Something I Want to Tell You (4:20)
  • 19. You Know Where to Find Me (1:09)
Czas trwania: 37:38
Komentarze
Tomasz Goska 2018-09-30
11:28
Przyjemnie si tego s逝cha i to w豉軼iwie jedyna najwi瘯sza zaleta tego score. Troszk elektroniki retro, troszk zawodzenia w stylu indie... Fajna mieszanka i szkoda tylko, 瞠 album nie pojawi si na CD.

Love, Simon (Tw鎩 Simon)

Kompozytor:

  • Rob Simonsen

Dyrygent:

  • Mark Graham

Wydawca:

  • Lakeshore Records (2018)

Producent:

  • Rob Simonsen

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl


 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2019 FilmMusic.pl.
Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie