Szukaj: w


recenzje

The Other Side Of The Door (Po tamtej stronie dzwi)



The Other Side of the Door (Po tamtej stronie drzwi) opowiada histori Marii, matki kt鏎a nie mo瞠 si pogodzi i obwinia si za 鄉ier syna. Dlatego wyrusza do staro篡tnej hinduskiej 鈍i徠yni, aby nawi您a z nim kontakt i prawid這wo go po瞠gna. Nie鈍iadome otwiera jednak drzwi mi璠zy 鈍iatami, 篡wych i zmar造ch, kt鏎e powinny na zawsze zosta zamkni皻e.
Motyw przywracania zmar造ch do 篡cia, nie jeszcze szczeg鏊nie oryginalny, a wr璚z wielokrotnie wyeksploatowany w kinie grozy. A ju szczeg鏊nie motyw przywracania bliskich cz這nk闚 rodziny wielu kojarzy mo瞠 z Pet Sematary (Sm皻arz dla zwierzak闚) filmu, czy te opowiadania Stephena Kinga. Szkoda tylko, 瞠 tutaj ca造 w徠ek psychologiczny matki walcz帷ej ze strat dziecka zosta ca趾owicie sp造cony. Realizatorsko film stoi na dobrym poziomie, ale mimo dodania hinduskich element闚 The Other Side of the Door powiela ca陰 mas horrorowych schemat闚 i zagrywek.

Mo積a powiedzie, 瞠 w to namno瞠nie klisz idealnie wpasowa si Joseph Bishara. Na przestrzeni ostatnich lat sta si jednym z bardziej znanych i rozgrywaj帷ych kompozytor闚 do kina grozy. Przy czym daleko mu do statusu chocia瘺y Christophera Younga. G堯wnie dlatego, 瞠 Amerykanin w du瞠j mierze komponuje do horror闚 nie jako szczeg鏊nie z造ch, ale te nie jaki szczeg鏊nie dobrych, kt鏎e raczej nie zapisz si z這tymi literami w tym gatunku. Chocia trzeba przyzna, 瞠 takie serie jak Insidious, czy Conjuring, zarobi造 spore miliony i te pomog造 mu osi庵n望 aktualn pozycj. Ale nie tylko dlatego daleko mu do Younga. Wa積 rol gra przede wszystkim styl Bishary, tym jak jego muzyka brzmi. Straszy potrafi on bez w徠pienia i ilustracyjnie kompozycje dobrze wsp馧graj z obrazami. Jednak ci篹kie brzmienie, cz瘰ty brak jakichkolwiek melodii i w豉郾ie to ca趾owite skupienie si na straszeniu sprawia, 瞠 jego prace po oderwaniu z obrazem s dla niejednego s逝chacza, wi璚ej ni ci篹kie do przej軼ia. Czy podobn sytuacj mamy z The Other Side of the Door? I tak i nie, mo積a rzec.

Przy The Other Side of the Door Joseph Bishara postawi w pierwszej linii, na nastr鎩 ni na straszenie. Oczywi軼ie zwa篡wszy, 瞠 sam film oparty jest na zu篡tych przez gatunek kliszach, tak i score posiada par typowych dla tego typu 軼ie瞠k zagrywek, z tzw. "jump scare'ami" 陰cznie. Ale w przeciwie雟twie do wspomnianych wcze郾iej Insidious, czy Conjuring, akurat ten soundtrack wydaje si jak na Bishar bardzo 豉godny. Nawet troch bardziej od samych filmowc闚 postawi on w swej muzyce i lepiej ukaza ten w徠ek matki i utraty dziecka. Przez co strona liryczna jest bardziej rozbudowana. Jak na standardy tego kompozytora, korzysta on g堯wnie z typowych dla siebie d德i瘯闚 delikatnego pianina i pojedynczych smyczk闚. W sumie to przy tej 軼ie盧e instrumenty smyczkowe graj nawet wi瘯sz rol i chocia瘺y w takich utworach jak Left Underwater , czy To The Last Stoppotrafi wywo豉 nale篡te emocje i odda tragedi, b鏊 i cierpienie. W豉軼iwie to pierwsza cz窷 soundtracku mo瞠 si jawi jako ilustracja do jakiego dramatu i jest ona ca趾iem przyst瘼na w odbiorze. Dopiero w drugiej po這wie Bishara idzie w bardziej sprawdzone elementy horroru i ci篹szego grania.

W wi瘯szo軼i soundtrack ten oparty jest na budowaniu klimatu. Dlatego te mo積a go troch por闚na do skradaj帷ego si w篹a. Czu zagro瞠nie, niepok鎩, ale atak jeszcze nie nast徙i, tak i ta muzyka sama w sobie nie brzmi jakby si skrada豉, ale te nie atakuje nas ci庵le atonalnymi d德i瘯ami. Dlatego znowu jak na standardy Josepha Bishary, kto wie, czy to nie jest najprzyst瘼niejsza praca. Naturalnie dalej poruszamy si w ramach horroru, ale w豉郾ie w nich The Other Side of the Door, nawet po oderwaniu z horroru mo積a przes逝cha, bez obawy przedzierania si przez tumany underscore'u, jump-scare'闚 i ci篹kiego grania.

To co stanowi si喚 The Other Side of the Door to ca趾iem udany motyw przewodni, kt鏎y s造szymy w otwieraj帷ym album tytu這wym kawa趾u. S造cha, ze Bishara chcia odda troch ten hinudski klimat przez u篡cie bardziej orientalnego brzmienia. Nie imituje on tamtejszej kultury, ale brzmi do嗆 oryginalnie, intryguj帷o, obco, jakby nie z naszego 鈍iata. Czym samym oddaje te g堯wny motyw filmu, a wi璚 鈍iat 篡wych i zmar造ch. Owy temat przewija si przez ca造 score, tworz帷 sp鎩n ca這嗆 i jeszcze mocniej budowa klimat. I troch jak mantr znowu jestem zmuszony doda, 瞠 to jest naprawd dobry temat... JAK NA STANDARDY TEGO KOMPOZYTORA. Gdy wiadomo je瞠li kto chce 闚 motyw por闚na z tematami do Halloween, Suspirii, motyw闚 wspomnianego Christophera Younga itd. to nawet niech si nie wysila. Ale znowu jak na kompozytora, kt鏎y da nam tak ci篹kie do przej軼ie prace jak Conjuring, taka bardziej melodyjna praca, z czym co mo瞠my nazwa tematem od razu jawi nam si lepiej. Szkoda tylko, 瞠 jest on taki kr鏂iutki i trwa zaledwie minut.

Wydany przez Lakeshore Records album trwa zaledwie 40 minut, ale wydaje si to odpowiedni czas dla tego typu muzyki. Wiadomo jest to dalej typowa 軼ie磬a d德i瘯owa do horroru ze wszystkimi zaletami i wadami. Trudno jednak odm闚i Bisharze, 瞠 znowu dobrze odnalaz si w tym 鈔ednim filmie, tworz帷 ciekaw melancholijn atmosfer, kt鏎a nawet miejscami sprawdza si na p造cie. Jest to chyba jednocze郾ie najbardziej przyst瘼na kompozycja Josepha Bishary... oczywi軼ie JAK NA JEGO STANDARDY.
Poni瞠j mo積a przes逝cha suit z tej 軼ie磬i d德i瘯owej przygotowan przez Lakeshore Records:



Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka w filmie:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
  • 1. The Other Side (01:04)
  • 2. Going to Be Fine (01:22)
  • 3. Left Underwater (03:36)
  • 4. Back Not Lost (01:16)
  • 5. Watch the Exhumed (02:51)
  • 6. To the Last Stop (03:58)
  • 7. Dead Forest Temple (01:52)
  • 8. Call Through the Door (02:48)
  • 9. Door Opened (02:45)
  • 10. Aghori Guardian (00:55)
  • 11. Where Did You Come From (01:17)
  • 12. He’s Come Back (01:44)
  • 13. Dying All Around (02:51)
  • 14. Downed Traveler (00:59)
  • 15. Visit During Storm (01:09)
  • 16. Mud Crawler (02:07)
  • 17. Deity Invoked (01:55)
  • 18. Burned Tethers (02:32)
  • 19. Sent Back (02:27)
  • 20. At the Door (01:15)
Czas trwania: 40:33
Komentarze

The Other Side Of The Door (Po tamtej stronie dzwi)

Kompozytor:

  • Joseph Bishara

Wydawca:

  • Lakeshore Records (2016)

Producent:

  • Joseph Bishara

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl


 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2019 FilmMusic.pl.
Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie