Obdarzony niespotykanym urokiem, przyciągający płeć piękną, Piotr, rzuca pracę kelnera w Wiedniu i w rodzinnym Krakowie otwiera praktykę psychoanalityka. Nieważne, że brak mu kwalifikacji i doświadczenia. Jego gabinet „tylko dla pań” co dzień pęka w szwach, a jego sypialnia przeżywa prawdziwe oblężenie. Kobiety z rozkoszą zdradzają mu swe najbardziej intymne sekrety, a on daje się wciągnąć nie tylko w zawiłości ich umysłów i serc, ale także w całkiem realne życiowe perypetie. Taki opis fabuły stawia przed nami najnowsza polska komedia, Kobiety bez wstydu. Autorem tego obrazu jest Witold Orzechowski – scenarzysta, reżyser oraz producent telewizyjny i filmowy. Czemu mówimy o tej produkcji? Bo wraz z nią na rynku pojawiła się intrygująca, barwna ścieżka dźwiękowa, mało znanego szerokiemu gronu odbiorców, ale utalentowanego kompozytora – Piotra Salabera. A my, dzięki uprzejmości wydawcy Soliton będziemy mieli egzemplarze tego soundtracku do rozdania!
Na początku może słów kilka o autorze ścieżki dźwiękowej.
Piotr Salaber ur. w 1966 roku we Wrocławiu, kompozytor, pianista i dyrygent. Popularność przyniosła mu jego działalność telewizyjna. Od 2000 roku występował
w telewizji Polsat w popularnym talk-show Mariusza Szczygła „Na każdy temat”, a od roku 2003 był współgospodarzem programów „Joker” i „Rozmówki polsko-polskie” w TV4, prowadząc od fortepianu zespół Salaber Band. Był też autorem muzyki do tych i innych programów telewizyjnych (m.in. „Piraci”, „Twarz tygodnia”, „Niespodzianka”, „Ściśle jawne”). Kobiety bez wstydu to jego najnowsza kompozycja. Jak wybrnął z tego zadania?
Słuchając niespełna godzinnego soundtracku można bez większych wątpliwości stwierdzić, że Salaber stworzył ciekawą i barwną kompozycję. Partytura sprawnie porusza się po różnych płaszczyznach stylistycznych: począwszy od pogodnych, jazzowych melodii poprzez quasi-etnikę, a skończywszy na budzących dreszczyk emocji i grozę fragmentach. Nad wszystkim wisi jednak lekko ironiczny ton, który sprawia, że cała ścieżka dźwiękowa jest przyjemnym, niezobowiązującym słuchowiskiem mogącym przypaść do gustu szerokiemu gronu odbiorców – niekoniecznie tylko miłośnikom muzyki filmowej. Aby nie być gołosłownym zachęcam do wysłuchania tego fragmentu:
Rzućmy okiem na tracklistę i okładkę:
Tracklista:
- 1. POSTCARD FROM PARIS – SONG (02:10)
- 2. SUMMER ROMANCE (04:07)
- 3. WALKING THEME (00:48)
- 4. MIDNIGHT TRAIN (02:10)
- 5. SUNNY MORNING (05:28)
- 6. IT’S COMING – EXORCISM (01:01)
- 7. MANEQUIN SCENE (00:46)
- 8. MAGIC JOURNEY (03:56)
- 9. POSTCARD FROM PARIS – ORCHESTRA AND VIOLIN SOLO (01:40)
- 10. RANSOM (01:19)
- 11. WALKING IN A CORNFIELD (01:39)
- 12. HAPPY SAMBA (00:29)
- 13. FIGHT IN THE NIGHT (02:44)
- 14. DANCING IN THE NIGHT (07:08)
- 15. MYSTERIOUS THEME (00:58)
- 16. POSTCARD FROM PARIS – VOCALISE (02:10)
- 17. JADWIGA THEME (00:36)
- 18. ON THE RUN (04:52)
- 19. FUNERAL (00:52)
- 20. LOVE BETWEEN THE RAIDROPS (05:43)
- 21. POSTCARD FROM PARIS – TANGO (02:59)
Jeżeli jesteście zainteresowani tym tytułem i chcielibyście powalczyć o darmowy egzemplarz ścieżki dźwiękowej Piotra Salabera, to wraz z wydawcą zapraszamy do wspólnej zabawy. Aby wziąć udział w losowaniu nagród trzeba odpowiedzieć na jedno, bardzo proste pytanie:
Czy film Kobiety bez wstydu jest kinowym debiutem Piotra Salabera, czy też kompozytor ten miał już okazję pracować nad kinowymi pełnometrażami?
Podpisane imieniem i nazwiskiem odpowiedzi prosimy nadsłyać na adres goska.tomasz@filmmusic.pl do 7 sierpnia włącznie. W tytule wiadomości wpisujcie „Konkurs – Kobiety”.
Powodzenia!!
