Początek listopada ukontentował przede wszystkim miłośników twórczości Christophera Younga i Georgesa Delerue, a warunki ku temu stworzyła wytwórnia Intrada, która w serii „Special Collection” zaprezentowała dwa tytuły: The Core oraz Rapture. Ten pierwszy od dawna znajdował się w centrum zainteresowania wszystkich miłośników epickich, napisanych z dużym rozmachem, partytur Younga. Jest to bowiem pierwsze komercyjne wydanie tej muzyki. Podobnie sytuacja ma się ze ścieżką dźwiękową do Rapture. Co prawda fragmenty tego 35-minutowego score prezentowane już były przy okazji kilku innych „składanek” z twórczością Delerue, nigdy jednak w tak pełnej postaci. Materiał, jaki znalazł się na płycie odrestaurowano z oryginalnych taśm mono z prywatnej kolekcji kompozytora!
W połowie listopada nakładem Intrady ukazały się również dwie inne kompozycje: IT Richarda Bellisa (kompletna ścieżka dźwiękowa wydana na 2CD) oraz klasyk Laurence Rosenthala, 21 Hours At Munich (30-minutowy complete score z oryginalnej taśmy mono). Oba wydania dostępne będą (według nowej polityki wytwórni) w limicie czasowym – do momentu, aż skończy się zainteresowanie owymi płytami.
To nie koniec nowości w katalogu Intrady! Dwa tygodnie po wypuszczeniu wyżej wymienionych, wytwórnia zaprezentowała następne tytuły. Po raz kolejny w tym roku powody do radości mieli miłośnicy twórczości Jerry’ego Goldsmitha. Oto bowiem otrzymali kompletne wydanie Great Train Robbery. Na pierwszej płycie tego wydania znalazł się oryginalny, zremasterowany materiał + alternatywne i źródłowe utwory. Drugi krążek to prezentacja pierwszego, winylowego wydania partytury. Fani Jamesa Hornera również mogli się poczuć ukontentowani. Tym razem światło dzienne ujrzała niepublikowana do tej pory, kompletna muzyka do filmu Wolfen – jednego z pierwszych projektów Hornera w jego karierze! O nowościach Intrady oraz pozostałych soundtrackach w ofercie tego labela przeczytać możecie na oficjalnej stronie wytwórni.
Na tym nie koniec niespodzianek dla miłośników muzyki Jamesa. W listopadzie mieli oni jeszcze jeden powód do zadowolenia. Oto bowiem wytwórnia BSX znów przypomniała o sobie wznowieniem ścieżki dźwiękowej do kultowego horroru klasy B, Humanoids from the Deep. Na limitowanym do zaledwie jednego tysiąca sztuk krążku znalazł się kompletny remasterowany materiał muzyczny. Ponadto wydawcy umieścili trzy suity ze ścieżki dźwiękowej Christophera Lennertza do filmowego remake’a Humanoidów oraz książeczkę z dokładnymi opisami. Warto dodać, że oprócz wyżej wspomnianych, w tym roku pojawiły się na rynku jeszcze cztery inne soundtracki z muzyką Hornera: Testament, Commando, Battle Beyond the Stars i 48 Hrs. Wszystkie oczywiście w limitowanym nakładzie.
Ciekawą ofertę w listopadzie przedstawiła również wytwórnia La-La Land Records. Label ten zaprezentował bowiem 4 nowe tytuły, a wśród nich kolejną kompozycję Jerry’ego Goldsmitha! Choć Tora! Tora! Tora! nie należała do najbardziej pożądanych przez fanów re-edycji, to jednak wielu kolekcjonerów powinno skusić się na dodatkowych kilka minut gruntownie zremasterowanej muzyki. Wszystkich potencjalnie zainteresowanych uprzedzamy, że wydanie to obłożone zostało limitem do 2 tysięcy egzemplarzy. Należy więc spieszyć się z zakupem, gdyż lada dzień magazyny La-Li mogą świecić pustkami. Zdecydowanie mniej szczęścia mieli ci, którzy przegapili pojawienie się dwupłytowego albumu ze ścieżką dźwiękową do filmu Die Hard. Prawie 110-minutowy soundtrack skupił w sobie całą napisaną przez Michaela Kamena partyturę oraz utwory źródłowe.
3,5-tysięczny nakład rozszedł się jak świeże bułeczki.Kolejnym wydanym przez La-Lę albumem był Fat Man and Littre Boy (limit do 3 tysięcy egzemplarzy) od maestro Ennio Morricone. Jest to pierwsza (i od razu kompletna) publikacja tej ścieżki dźwiękowej. Na dwóch płytach umieszczono blisko 105 minut wykorzystanej w filmie muzyki + kilka alternatywnych utworów. Podobnie sytuacja ma się z muzyką Danny’ego Elfmana do filmu Scrooged. Na płycie znalazło się niespełna 50 minut muzyki (w tym część stanowią alternate’y). Tak jak wyżej zaprezentowany soundtrack, Scrooged również ukazał się w limicie 3 tysięcy sztuk. A więcej informacji o tych i innych soundtrackach La-Li znajdziecie na jej oficjalnej witrynie.
Na początku grudnia dał o sobie znać również Robert Townson, właściciel wytwórni Varese Sarabande. W ramach Klubu Varese uszczęśliwił wszystkich fanów twórczości Bernarda Herrmanna serwując im prawdziwą gratkę – 14-płytowy box Bernard Herrmann At The 20th Century Fox. Zaopatrzone w ponad 100-stronicową książeczkę, imitowane do tysiąca sztuk, wydanie, rozeszło się błyskawicznie. Więcej informacji o ofercie Klubu Varese na oficjalnej stronie labela.
Listopad był zdecydowanie najlepszym miesiącem dla fanów Jerry’ego Goldsmitha. Oto kolejna wytwórnia wzięła na warsztat kolejny już klasyk tego kompozytora i zaprezentowała go w pełnej krasie. O czym mowa? O Gremlinach rzecz jasna! Dwupłytowy album od FSM prezentuje nie tylko całość materiału muzycznego wykorzystanego w filmie, ale również wiele utworów alternatywnych i piosenki. Wydanie to nie zostało obłożone żadnym limitem, nie ma więc obawy o przedświąteczne opróżnienie półek sklepowych.
Wytwórnia Lukasa Kendella zaprezentowała w listopadzie jeszcze jeden tytuł, tym razem limitowany do 3 tys. egzemplarzy – Nightwatch / Killer by Night. W przeciwieństwie do Gremlinów, partytury Johna Williamsa i Quincy Jonesa po raz pierwszy mają okazję trafić na rynek muzyczny. Z najnowszych raportów FSM wynika, że soundtrack ten jest jeszcze dostępny. Warto jednak pamiętać że zbliżają się święta, a to oznacza zwiększony popyt na wszelkiego rodzaju limitowane wydania. Radzimy więc spieszyć się z zakupami zanim będzie za późno!