Kącik Kolekcjonera w portalu FilmMusic.pl 2

Kącik Kolekcjonera w portalu FilmMusic.pl 2 - okładka
Łukasz Koperski | 12-11-2011 r.

Od ostatniego Kącika Kolekcjonera FilmMusic.pl fani muzyki filmowej zostali przez najbardziej liczących się wydawców uraczeni kilkoma znaczącymi tytułami. Największą uwagę przykuło rzecz jasna kończąca swą działalność Film Score Monthly. Kończąca, jak liczyli fani, z przytupem. O ile podwójny album zawierający muzykę z zapomnianych produkcji TV: Nightwatch (John – a właściwie wtedy jeszcze: Johnny – Williams) oraz Killer by Night (Quincy Jones) wydany w limicie 3000 egzemplarzy trudno takim przytupem określić, o tyle na pewno są nim legendarne już Gremliny Jerry’ego Goldsmitha. Kompozycja z tego kultowego komedio-horroru ukazała się na dwóch płytach, na pierwszej znajdziemy kompletny score z filmu, na drugiej materiał, który był dostępny na dawnych wydaniach, czyli kilkanaście minut score plus piosenki.

Jak zwykle prym w ilości tytułów wiedzie ostatnio La-La Land Records. Nakładem tej wytwórni ukazały się 55 Days at Peking Dimitrija Tiomkina w limicie 2500 sztuk, Space Above and Beyond Shirley Walker (3CD, limit: 3000 egz.), Trading Places Elmera Bernsteina (2000 szt.) oraz w 50. rocznicę premiery Voyage to the Bottom of the Sea Paula Sawtella oraz Berta Sheftera (również 2000). Ponadto wytwórnia zapowiedziała już na początek przyszłego roku wydanie 6-płytowego boxu, limitowanego do 1300 kompletów, zawierającego muzykę Harry’ego Manfrediniego z pierwszych sześciu odsłon Piątku 13ego.

Dla wielu fanów najciekawsze pozycje ukazały się jednak za sprawą Intrady. The Core Christophera Younga swego czasu wytwórnia ta wypuściła jako egzemplarze promocyjne, będące dodatkiem do limitowanego score’u z The Tower. Tym razem już dwupłytowe wydanie, „normalne”, nie jako żadne promo czy bootleg, z roszerzoną w stosunku do poprzedniego zawartością, póki co nie podano w jakim limicie. Podobnie jak piękna muzyka Georgesa Delerue z pochodzącego z lat 60. Rapture, którą również Intrada wypuściła w ostatnich dniach. Co prawda w mono, no ale tak to wtedy zostało nagrane.

A jeśli komuś mało Delerue, to Universal France szykuje wydanie odrzuconych score’ów tego wybitnego twórcy. Na jednej płycie znajdzie się muzyka z Regarding Henry oraz Something Wicked This Way Comes. Jak wiemy, w pierwszym przypadku Delerue zastąpiono w filmie ścieżką Hansa Zimmera, w drugim – Jamesa Hornera.

Także na jednym krążku dwa score’y umieści Music Box Records. To dwie prace nieżyjącego już Francuza Michela Magne: Emmanuelle 4 plus S.A.S. a San Salvador. Chyba kolekcjonerów bardziej zainteresuje jednak inna propozycja tej wytwórni, a mianowicie zapomniany score Alana Silvestriego do romantycznej komedii Overboard. Wszystko już wkrótce limicie 1000 sztuk. W takim samym ograniczeniu egzemplarzy nakładem Quartet Records ukazała się płyta z muzyką Nino Roty do dwóch obrazów Federico Felliniego: Satyrykonu oraz Rzymu. A już na przełomie listopada i grudnia kolejne limity od tego labelu (tym razem do 500 sztuk): Quelle strane occasioni (Piero Piccioni); La morte scende leggera (Lallo Gori) oraz Mari del Sud (Bernardo Bonezzi). Zarówno filmy jak i kompozytorzy raczej nie bardzo znani, ale może warto przyjrzeć się tym wydawnictwom bliżej?

Najnowsze newsy

Komentarze

Jeżeli masz problem z załadowaniem się komentarzy spróbuj wyłączyć adblocka lub wyłączyć zaawansowaną ochronę prywatności.