Szukaj: w


recenzje

Baywatch (Baywatch: S這neczny patrol)



Nie trzeba by這 czeka na efekt ko鎍owy, by wiedzie jak to si wszystko potoczy. Przeniesienie na du瞠 ekrany przyg鏚 najs造nniejszego ratownika ameryka雟kich, wschodnich wybrze篡, ju od samego pocz徠ku budzi這 wiele emocji w鈔鏚 fan闚 serialu S這neczny patrol (Baywatch). Najwi璚ej skrajnych opinii dostarczy豉 informacja o obsadzie, kt鏎 otwiera豉 wsp馧czesna gwiazda kina rozrywkowego, Dwayne Johnson. Na planie towarzyszy mu nieco mniej znane nazwiska, ale za to elektryzuj帷e pod wzgl璠em fizycznym – wszak o to w ko鎍u chodzi這. Fabu豉? A po co komu dobrze zarysowana historia, skoro wizualna przyn皻a zosta豉 ju zarzucona? Baywatch: S這neczny patrol bezceremonialnie wbi si w struktur statystycznego docinka serialu, 軼iel帷 przed nami lich intryg z historyjkami mi這snymi w tle. Uwa積y widz, poza mn鏀twem roznegli穎wanych cia dok豉dnie penetrowanych w „slow motion”, dostrze瞠 r闚nie zmian miejsca rozgrywaj帷ej si akcji. Z kalifornijskich pra Los Angeles wyemigrowali鄉y na r闚nie urokliwe Emerald Bay na Flordzie. Ale czy w tym dwugodzinnym teledysku mia這 to jakiekolwiek znaczenie? Znaczenie mia jednak fakt, 瞠 film Setha Gordona wyra幡ie celuj帷y w g鏎ne zestawienia box office, ostatecznie okaza si dosy 鈔edni rozrywk, kt鏎a przyci庵n窸a tylko u豉mek z zak豉danej wcze郾iej widowni. Niemniej wystarczy這 to na pokrycie koszt闚 produkcji i ewentualne my郵enie o sequelu.

W ten teledyskowy spos鏏 realizacji widowiska 鈍ietnie wpisa豉 si 軼ie磬a d德i瘯owa, kt鏎ej autorem by Christopher Lennertz. Nie mia on 豉twego zadania. Konkurencja dawa豉 o sobie zna w postaci licznie wykorzystanych piosenek, wdzieraj帷ych si z pe軟ym impetem do najbardziej kluczowych moment闚 filmu. Ale nie z takich opresji wychodzi tw鏎ca m.in. oprawy muzycznej do Sausage Party. Tak naprawd przestrze, w jakiej mia si porusza kompozytor by豉 dosy niewielka. Ogranicza豉 si albo do scen eksponuj帷ych „trudne sprawy” z prywatnego 篡cia bohater闚, albo do 郵edczego proceduralu, podejmowanego z inicjatywy ambitnego Mitcha Buchannona. I fajnie, 瞠 pozwolono Lennertzowi wykaza si w kilku przynajmniej scenach akcji – niekoniecznie mo積e istotnych dla fabu造, ale za to daj帷ych mo磧iwo嗆 bawienia si r騜nego rodzaju stylami i formami muzycznego wyrazu. Jakimi?

Trudno by這 oczekiwa po tego typu filmie napisanej w klasycznym stylu, orkiestrowej partytury. Mimo tego Christopher Lennertz si璕n掖 i po te 鈔odki, buduj帷 na ich podstawie dramaturgi 軼ie磬i. I cho cz瘰to pojawiaj si w smutnej, czasami zanurzonej w romantycznym tonie, liryce, to i tak najwi璚ej maj do powiedzenia w dynamicznej, nierzadko przekombinowanej muzyce akcji. Stanowi ona z jednej strony najbardziej elektryzuj帷y element pracy Lennertza, w豉郾ie przez wzgl康 na ciekawe po陰czenie orkiestry z agresywn, osadzon na gruncie R'n'B i dubstepu, elektronik. Niemniej jednak burzy pewn estetyk, czyni帷 z ilustracji zbyt popcornowy tw鏎. Ten problem zdaje si nie dotyczy niekt鏎ych scen treningowych, czy monta鄴w zmian lokacji. Swobodny ton determinuj帷y orkiestrowo-elektroniczn opraw muzyczn, sprawdza si tutaj wr璚z idealnie.

Aczkolwiek nie tego typu granie dominowa mia這 w nowej ods這nie S這necznego patrolu. Jako, 瞠 film koncentruje si wok馧 prowadzonego przez ratownik闚 郵edztwa, oprawa muzyczna dosy cz瘰to odwo逝je si do typowych dla gatunku „heist movie” zabieg闚. Jest wi璚 charakterystycznie utrzymywane tempo z gitar wyznaczaj帷 szlaki melodyczne. Wok馧 niej nawarstwiana jest r騜nego rodzaju elektronika, a wszystko to zanurzone w powa積ym, minorowym tonie. I jak to w tego typu produkcjach bywa, s fragmenty ca趾iem dobrze prowadz帷e widza przez kolejne wydarzania, ale i nie brakuje zupe軟ie zb璠nych „tapet”, ograniczaj帷ych si do miarowo wystukiwanego rytmu. Niewiele bardziej inspiruj帷e wydaj si typowo ambientowe fragmenty pojawiaj帷e si tam, gdzie g堯wni bohaterowie mierz si z w豉snymi problemami. I wszystko to sprawia, 瞠 軼ie磬a d德i瘯owa Christophera Lennertza gdzie jakby ginie w nat這ku audio-wizualnych wra瞠 serwowanych nam przez kinow, wsp馧czesn ods這n S這necznego patrolu. Niewiele w tym winy samego kompozytora, kt鏎y stara si jak m鏬, by dopasowa sw鎩 warsztat i brzmienie ilustracji do (przepraszam za to sformu這wanie) poetyki filmu Setha Gordona. W jakim stopniu si to uda這, za co nale篡 pochwali Lennertza.


Mo積a go r闚nie pochwali za stworzenie produktu, kt鏎y wyj皻y z ciasnych ram obrazu ma potencja znale潭 liczne grono odbiorc闚. Mo瞠 nie tych oczekuj帷ych od muzyki filmowej jakiej dobrze zarysowanej historii, zaprezentowanej w klas i wyczuciem. Lennertz wchodzi z drzwiami do naszego domowego zacisza, zarzucaj帷 ju od pierwszych sekund swojego s逝chowiska, agresywn, bezkompromisow rozrywk. I takowej mo瞠my do鈍iadczy si璕aj帷 po kr鏒ki, niespe軟a 50-minutowy soundtrack wydany nak豉dem La-La Land Records. Album limitowany do trzech tysi璚y egzemplarzy b璠zie wdzi璚znym s逝chowiskiem dla wszystkich tych, kt鏎zy ceni sobie eklektyczne podej軼ie „film闚ki” do wsp馧czesnych trend闚 i styl闚 w muzyce popularnej.

砰wym tego przyk豉dem s pierwsze dwa utwory zamieszczone na kr捫ku – napisane przez Lennertza, ale zremiksowane przez DJ Assassina, specjalizuj帷ego si na co dzie w muzyce dubstepowej. Mocne wej軼ie z jednej strony jest zapowiedzi solidnej porcji rozrywki, z drugiej budzi pewne obawy o ja這w tre嗆 pozosta貫j cz窷ci soundtracku. Obawy te s bezpodstawne, bo cho Lennertz od czasu do czasu odwo逝je si do tak popcornowych brzmie, to w gruncie rzeczy jego praca jest typowym filmowym tworem, bior帷ym na warsztat stylistyk kina m這dzie穎wego i heistowego. W niekt鏎ych momentach blisko jej nawet do filozofii budowania klimatu, jak Brian Tyler wyznaje w podobnych gatunkowo tworach (np. Fast & Furious).Aczkolwiek S這neczny patrol cechuje wi瘯sze ani瞠li u Tylera wykorzystanie elektroniki. Budowanie rytmicznych struktur na bazie kt鏎ych prezentowane s r騜nego rodzaju sample i sketche, staje si tutaj celem samym w sobie. Oczywi軼ie do momentu wej軼ia bardziej stanowczej i bogatszej aran瘸cyjnie, muzycznej akcji. Nie oczekujmy pod tym wzgl璠em wi瘯szych fajerwerk闚. Action score jest tak generyczny, jak tylko mo瞠 by w tego typu filmie. Czy jest wi璚 jakikolwiek pow鏚, dla kt鏎ego umiarkowany entuzjasta analogicznych brzmie mia豚y si璕n望 po Baywatch?

Powod闚 znalaz這by si kilka, ale czy w 鈍ietle ograniczonej dost瘼no軼i do tego limitowanego wydawnictwa jest jakikolwiek sens zaprz徠a sobie nim g這w? My郵, 瞠 ka盥y odpowie sobie na to pytanie po zapoznaniu si z filmem Gordona. Mo瞠 si bowiem okaza, 瞠 ju na tym etapie wielu odbiorc闚 zniech璚i si do jednego i drugiego. Ja spr鏏owa貫m, zasmakowa貫m i nie 瘸逝j. A p造ta le篡 ju na p馧ce w oczekiwaniu na trudne dni, kiedy w豉郾ie taka niezobowi您uj帷a rozrywka sprawdzi si najlepiej.



Autor recenzji:  Tomek Goska
Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka w filmie:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
  • 1. Off the Jetty (ft. Assassin) (1:24)
  • 2. Leeds - To the Tower (ft. Assassin) (1:52)
  • 3. 03 Pier Rescue (ft. Assassin) (3:32)
  • 4. Tryout Speech (1:49)
  • 5. 1073 (1:42)
  • 6. Fireboat (3:50)
  • 7. Two Gold (2:14)
  • 8. Dave Is Chum - All Connected (1:54)
  • 9. Chen Intel (1:06)
  • 10. Brody Screwed Up (1:33)
  • 11. Just the Taint (2:24)
  • 12. Bathtime Shithead (1:08)
  • 13. Nothing to Hide (2:40)
  • 14. That’s How My Balls Talk (1:16)
  • 15. You Wanted This (1:33)
  • 16. Sandgrifter - Watch the Bay (1:39)
  • 17. Ronnie Hacks the Huntley (2:05)
  • 18. Flakka Diver (5:21)
  • 19. One Hold Out (1:46)
  • 20. I’m Oceanic Motherf#@%er (5:45)
  • 21. No Longer Trainees (1:01)
Czas trwania: 47:40
Komentarze
Mystery 2017-11-27
14:56
Taka tam podtrzymuj帷a tapetka.

Baywatch (Baywatch: S這neczny patrol)

Kompozytor:

  • Christopher Lennertz

Muzyka dodatkowa:

  • Alexander Bornstein
  • Zack Ryan
  • Joshua Mosley

Dyrygent:

  • Christopher Lennertz

Orkiestrator:

  • Andrew Kinney
  • Michael J. Lloyd
  • Marcus SjOwall
  • Gernot Wolfgang

Wydawca:

  • La-La Land Records (2017)

Producent:

  • Christopher Lennertz

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:




Poki.pl
Grydladzieci.pl

 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2018 FilmMusic.pl.
Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie