Szukaj: w


recenzje

Mummy, the 2017 (Mumia)



Powiem szczerze, 瞠 dziwi mnie opiesza這嗆 filmowc闚, kt鏎zy zanim zab造sn jakim produktem, snuj ju wizj dziesi徠k闚 sequeli, spin-off闚 i prequeli. Co prawda moda na tworzenie rozbudowanych uniwers闚 filmowych wylansowana zosta豉 na kanwie sukcesu marvelowskich ekranizacji, ale pod wzgl璠em pedanterii w realizacji raczej ma這 kt鏎a wytw鏎nia jest im w stanie dor闚na. Fakt, coraz 鄉ielej na tym polu poczyna sobie Warner Bros., si璕aj帷 po kolejne kultowe postaci ze 鈍iata DC, ale i Universal Pictures nie chce pozostawa w tyle. Maj帷 do dyspozycji ca陰 gam straszyde, kto wpad na pomys, aby przyk豉dem konkurencji stworzy odr瑿n, pot篹n sie film闚 zwan Dark Universe. I machina marketingowa ruszy豉 z pe軟 par...

Producenci z Alexem Kurtzmanem na czele obiecywali gruszki na wierzbie – od鈍ie穎ne spojrzenie na ca陰 gam koszmarnych zjaw z dzieci雟twa naszych ojc闚 i matek. I na pierwszy ogie posz豉 Mumia, kt鏎 Universal chcia wyrwa z ciep造ch obj耩 kina nowej przygody. Pope軟ione przez Sommersa filmy z 1999 roku i 2001 nie by造 mo瞠 arcydzie豉mi, ale skutecznie przyci庵a造 przed ekrany ca貫 pokolenia. Obraz z 2017 roku mia by niejako nowym rozdaniem – wst瘼em do budowania szerszej historii opartej na wybranych postaciach tego mrocznego uniwersum. W centrum wydarze postawiono wi璚 komandosa i kr皻acza w jednym, Nicka Mortona, kt鏎y odnajduj帷 zaginiony sarkofag z pogrzeban 篡wcem, ksi篹niczk Ahmanet, sprowadza na siebie jej kl徠w. Walcz帷 z samym sob, pr鏏uje znale潭 wyj軼ie z tej trudnej sytuacji, a w mi璠zyczasie tytu這wa mumia ro郾ie w si喚. I cho zako鎍zenie tego 鈔ednio udanego widowiska mo瞠 si dla wielu widz闚 wyda zaskakuj帷e, to jednak ca造 film dos這wnie razi prostolinijno軼i i scenariuszow g逝pot. Pocz患szy od dr皻wych, 瘸這snych wr璚z dialog闚, poprzez totalnie nietrafione kreacje (poza ca趾iem dobrze zarysowan Ahmanet), a po kiepsk, napr璠ce wykonan realizacj. Pope軟iona przed dwoma dekadami Mumia Sommersa, wydaje si mie wi璚ej atut闚 ani瞠li najnowsze dziecko studia Universal Pictures. Szkoda, 瞠 finansi軼i zamiast dogl康a prac na planie, zajmowali si liczeniem ewentualnych zysk闚 z rozpocz皻ej w豉郾ie wieloletniej inwestycji. Mo瞠 si okaza, 瞠 po kiepsko przyj皻ym prologu, Dark Universe wyl康uje na pustyni niespe軟ionych nadziei, czekaj帷 na kolejne rozdanie. Jak b璠zie w rzeczywisto軼i? Czas poka瞠...

W ca造m tym przedsi瞝zi璚iu jedno wydaje si funkcjonowa tak, jak powinno. Mianowicie oprawa muzyczna, o skonstruowanie kt鏎ej poproszony zosta Brian Tyler. Anga ten nie by przypadkowy, bowiem stoj帷y za kamer Alex Kurtzman ju wielokrotnie mia przyjemno嗆 wsp馧pracowa z Tylerem, cho g堯wnie w roli producenta. Ponadto zadzia豉造 tu zapewne bran穎we koneksje i lojalno嗆 kompozytora wzgl璠em studia Universal. Efektem tego by這 og這szenie anga簑 jeszcze na d逝go przed rozpocz璚iem zdj耩. Trzeba przyzna, 瞠 Tyler podszed do swojego zadania ambicjonalnie. Przecieraj帷 pierwsze szlaki w monstrualnym projekcie studia, wzi掖 na warsztat ca陰 spu軼izn swoich poprzednik闚, przygotowuj帷 wst瘼ny zarys partytury jeszcze przed rozpocz璚iem prac na planie. Skomponowa w闚czas blisko p馧 godziny materia逝 tematycznego oscyluj帷ego nie tylko wok馧 scenariuszowych wydarze, ale i kwestii mitologicznych poruszanych w filmie Kurtzmana. Cho spora cz窷 tej kompozycji ostatecznie w filmie si nie znalaz豉, to dzi瘯i determinacji samego autora, jak i wydawc闚, mo瞠my ich pos逝cha na jednym z soundtrackowych wyda. Oczywi軼ie w豉軼iwy etap pracy nad opraw muzyczn ruszy dopiero na kilka miesi璚y przed premier, kiedy to Brian Tyler skonstruowa i nagra niespe軟a 100 minut ilustracji. Dosy klasycznej w wyd德i瘯u – o czym rozpisywali si w zachwytach wszyscy ci, kt鏎zy uczestniczyli w sesji nagraniowej na Abbey Road Studios. Premiera filmu w g堯wnej mierze potwierdzi豉 te pozytywne opinie.


W konstrukcji, jak i wykonaniu Mumia jest d逝go wyczekiwanym powrotem Tylera do klasycznego, orkiestrowo-ch鏎alnego sposobu opisywania filmowej rzeczywisto軼i. Jak瞠 efektownym, gdy we幟iemy pod uwag bogactwo tematyczne, stylistyczne oraz koncepcyjne. W licznych wywiadach Tyler podkre郵a, 瞠 czerpa inspiracj z filmowego klasyka z lat 30., ale nie spos鏏 nie podej嗆 do tego z wielk rezerw. Kiedy u鈍iadomimy sobie, 瞠 kr鏒ka w gruncie rzeczy praca Dietricha koncentrowa豉 si wok馧 utylizowania tematyki Jeziora ζb璠ziego, to monstrualne dzie這 Tylera bardziej zestawi mo瞠my z analogicznymi tworami Steinera i Herrmanna. Zreszt tego drugiego ameryka雟ki kompozytor dosy cz瘰to wymienia na r闚ni z Jerrym Goldsmithem, do kt鏎ego nawi您uje w jednym ze swoich temat闚 przygodowych. Metodologicznych podstaw wbrew pozorom jest znacznie wi璚ej, bo i mi這郾icy tw鏎czo軼i Johna Williamsa znajd tu co dla siebie. Jedno w tym wszystkim wydaje si najistotniejsze: Brian Tyler odstawi na bok swoje zafascynowania wsp馧czesnymi trendami, by tradycji sta這 si zado嗆.

圭ie磬a d德i瘯owa prowadzi widza szerokim, orkiestrowo-ch鏎alnym szlakiem od samego pocz徠ku widowiska, a do jego ko鎍a. Partytura mieni si przy tym blaskiem a siedmiu odr瑿nych temat闚, w鈔鏚 kt鏎ych dwa stanowi filar muzycznej narracji. I mimo ich mia趾iej oryginalno軼i, motywy Tylera wyrastaj na jedne z ciekawszych, jakie uda這 mu si stworzy na przestrzeni ostatnich lat. To samo mo積a powiedzie o ca貫j symfonicznej architekturze obudowuj帷ej te melodie. Partytura Tylera zachwyca nie tylko wspania造mi instrumentacjami i p造nn narracj, pozwalaj帷 praktycznie na jednym wdechu przeprawi si przez pot篹ne po豉cie symfoniczno-ch鏎alnej, intensywnej ilustracji. To r闚nie bogactwo stylistyczne odwo逝j帷e si zar闚no do klasyki hollywoodzkiego scoringu, jak i r騜norakich form interpretowania miejsc tocz帷ej si akcji. Fakt, etniczne odniesienia s w nowej Mumii raczej symboliczne, jak symboliczna i zdawkowa wydaje si poruszana w filmie historia Ahmanet. Niemniej bliskowschodnie „nalecia這軼i” dosy cz瘰to przyczepiaj si do faktury muzycznej, nadaj帷 jej wi瘯szego kolorytu. Oczywi軼ie najwi瘯sz polichromatyk i no郾o軼i pochwali si mo瞠 muzyczna akcja, kt鏎a bezceremonialnie bierze na tapet warsztat Williamsa i Goldsmitha. Mimo i film Kurtzmana z kinem nowej przygody niewiele ma wsp鏊nego, to jednak i tutaj znajdziemy kilka kawa趾闚, od kt鏎ych nie spos鏏 si op璠zi po seansie. Mniej inwazyjnym, ale nie mniej wa積ym elementem tej oprawy jest muzyka grozy. Przynajmniej w teorii powinna ona nawi您ywa do warsztatu Herrmanna (czym Tyler si chwali), ale ostatecznie sko鎍zy這 si na wielu pokutuj帷ych w bran篡 rozwi您aniach, cz瘰tuj帷ych odbiorc rzeteln prac smyczk闚 i obni瘸j帷ego nastr鎩, m瘰kiego ch鏎u. Nie ma w tym nic wymy郵nego, awangardowego, czy finezyjnego, a odwo逝j帷ego si do pocz徠k闚 kariery Briana Tylera. Niemniej swoje za這瞠nia spe軟ia ca趾iem dobrze. Zreszt powiedzmy sobie szczerze, film Kurtzmana nie stwarza wielu mo磧iwo軼i bawienia si konwencj. W徠ki grozy o鄉ieszane by造 przez kiepsk kreacj Cruisa i pozostawiaj帷 wiele do 篡czenia realizacj.

Skoro wi璚 przeszli鄉y do dra磧iwego tematu sprowadzania artystycznych dzia豉 na grunt utylitarnego lepienia filmowych brak闚, to s堯w kilka o postprodukcyjnych grzechach Mumii. Niestety, wsp馧czesne standardy miksowania d德i瘯u zaw篹aj rol oprawy muzycznej do t豉 pe軟i帷ego okre郵one funkcje. Sceny o wi瘯szej intensywno軼i zazwyczaj obchodz si z muzyk po macoszemu. Szalone po軼igi, w trakcie kt鏎ych bohaterowie przekrzykuj si nawzajem zazwyczaj nie s wdzi璚znym polem do docenienia roli ilustracji muzycznej. A niestety nowa Mumia jest pod tym wzgl璠em bardzo uci捫liwa. Tylko niekt鏎e uj璚ia triumfalnego wie鎍zenia akcji, monta鄴w ukazuj帷ych lokacje, czy te kadr闚 pot璕uj帷ych groz, s tu okazj do uwypuklenia ilustracji. To za ma這, by przeanalizowa struktur pracy i wychwyci wszystkie niuanse, ale wystarczy, aby wzbudzi w sobie ch耩 indywidualnego zmierzenia si z okaza陰 partytur Tylera.


Paradoksalnie, przygoda ta mo瞠 przynie嗆 tyle samo rado軼i obcowania ze 鈍ietnie skonstruowan muzyk, co rozczarowa kilkoma techniczno-wydawniczymi u這mno軼iami. Zaczn od tego, 瞠 pomys opublikowania cyfrowego Deluxe Edition, zawieraj帷ego kompletn 軼ie磬 d德i瘯ow (a nawet wi璚ej) jeszcze przed premier oficjalnego kr捫ka CD…C騜, wytw鏎nia Back Lot Music oraz produkuj帷y oba wydania Brian Tyler pope軟ili w ten spos鏏 marketingowego samob鎩a. Zamiast bowiem stopniowo rozbudza apetyty fan闚, ju na wst瘼ie zbombardowali ich tak ilo軼i materia逝, 瞠 nie trudno o znu瞠nie. 124-minutowy „complete score” w gruncie rzeczy taki kompletny nie jest. Ogl康aj帷 film uda這 mi si wychwyci kilka fragment闚, kt鏎e w nieco innych aran瘸ch trafi造 ostatecznie na wirtualny kr捫ek. Co wi璚ej, okaza這 si, 瞠 proponowana w Deluxie tracklista przejawia te same symptomy, co w pozosta造ch soundtrackach Tylera – wielk dowolno嗆 w odniesieniu do filmowej chronologii. Z takim samym zreszt podej軼iem wyprodukowano oficjalny kr捫ek, na kt鏎ym znalaz這 si niespe軟a 80-minut materia逝 s造szanego na rozszerzonym wydaniu. Znalezienie z這tego 鈔odka mi璠zy tymi dwoma opcjami jest niezwykle trudne, bo mimo stosunkowo dobrej selekcji utwor闚 z fizycznego wydania, odnosz wra瞠nie, 瞠 mo積a to by這 zrobi lepiej. Tu wyci望, tam wklei… Og鏊nie rzecz bior帷 p鎩嗆 ostro w edycj, kt鏎a jak w przypadku soundtrack闚 Hansa Zimmera zaowocowa這by 鈍ietnym s逝chowiskiem. Niemniej jednak nie uchroni這by to s逝chacza od zmierzenia si z najwi瘯szym mankamentem 軼ie磬i d德i瘯owej do Mumii, czyli apatycznym miksem d德i瘯u. Na tle bardzo eterycznych, szanuj帷ych przestrze i relacje mi璠zy poszczeg鏊nymi sekcjami, opraw muzycznych do Mumii z 1999 i 2001 roku, najnowsze nagranie Tylera jawi si jako zrealizowany na presetach, randomowy, hollywoodzki score. Cierpi na tym nie tylko etniczne detale, ale w g堯wnej mierze ch鏎, kt鏎y miejscami brzmi, jak 篡wcem wyj皻y z biblioteki brzmie s逝膨cej do tworzenia dem闚ek. W tego kalibru muzyce jest to ci篹kie przewinienie odbieraj帷e cz御tk przyjemno軼i ze s逝chania.

Techniczne bol帷zki skutecznie rekompensuje tre嗆 obu soundtrack闚. Jest ona przebogata, cho oparta na kilku tylko idiomach tematycznych. Kr鏊uj dwa wspomniane wy瞠j filary, sprawiaj帷e, 瞠 ca陰 ilustracja muzyczna rozdzierana jest pomi璠zy demoniczn fanfar Ahmanet, a pozytywny w wymowie, przygodowy marsz skorelowany z Nickiem. I tutaj pojawia si kontekstualny impas, bo o ile minorowy temat egipskiej ksi篹niczki pracuje bez zarzutu, o tyle druga melodia troch k堯ci si z kreowan przez Toma Cruisa postaci. Abstrahuj帷 od jego drewnianego aktorstwa, motyw wydaje si czasami zbyt brawurowy. Ale zgrzyt ten b璠zie domen tych, kt鏎zy na film Kurtzmana si wybior. Si璕aj帷 po kr捫ek lub cyfrowy soundtrack nie spos鏏 nie doceni 鈍ietnej chemii panuj帷ej miedzy tymi tematami. I niejako ju na wst瘼ie otrzymujemy praktycznie ca陰 wyk豉dni ich potencja逝. Tradycyjnie ju u Tylera, utwory inicjuj帷e album s tematycznymi suitami stworzonymi z jednej strony na potrzeby soundtracku, a z drugiej w celach marketingowych – do koncertowego wykonywania, o czym mogli鄉y si przekona pod koniec maja w ramach 10. FMFu. We w豉軼iw cz窷 ilustracji wchodzimy dopiero po oko這 dwudziestu minutach os逝chiwania si ze suitami! Jest to w karierze Tylera zjawisko bez precedensu, aby jedna trzecia kr捫kowego materia逝 by豉 pozafilmowymi koncept-utworami . Nie znaczy to, 瞠 po ich wybrzmieniu rzuceni zostaniemy w otch豉 ilustracyjnego tapeciarstwa. Z niemniejszym przytupem brylowa b璠ziemy mi璠zy bardziej i mniej dynamicznymi fragmentami oryginalnej oprawy, zostawiaj帷 spory margines na licznie cytowan tematyk. W kategoriach czysto estetycznych, laur przebojowo軼i w璠ruje w kierunku wydania fizycznego, kt鏎e skutecznie odcina nas od ca造ch po豉ci thrillerowego underscore’u. Naturaln konsekwencj takiego dzia豉nia jest wi瘯sze prawdopodobie雟two znu瞠nia stale atakuj帷 nas polifoni. Aczkolwiek obfituj帷a w dreszczyk emocji ko鎍闚ka pozwoli nam odetchn望 przed wielkim fina貫m. Nie stawia豚ym jednak regularnego, t這czonego albumu ponad dwugodzinny delikates. Ma on wiele brak闚, w鈔鏚 kt鏎ych w pierwszej kolejno軼i wymieni nale篡 absolutnie fenomenaln suit towarzysz帷 napisom ko鎍owym. Urokliwe wydaj si r闚nie kr鏒kie fragmenty akcji wzorowane na Williamsie czy Goldsmitsie. Wprowadzaj帷 one powiew 鈍ie穎軼i w pumpinowy charakter akcyjniak闚 Tylera. Nawet pozornie nudny, mroczny undrscore ma tutaj swoje momenty nie tylko w budowaniu odpowiedniego klimatu. R闚nie na p豉szczy幡ie technicznej, kt鏎a od czasu do czasu przemawia jak捷 intryguj帷 instrumentacj lub subtelnym, prawie niezauwa瘸lnym zastosowaniem elektroniki.

O 軼ie盧e d德i瘯owej do Mumii nale瘸這by pisa w odniesieniu do konkretnych utwor闚. Zapytacie czemu tego nie robi? Jaki czas temu obieca貫m sobie, 瞠 odkrywanie niuans闚 kryj帷ych si na poszczeg鏊nym etapie soundtrackowej przygody pozostawi odbiorcom. Spogl康aj帷 na partytur jako ca這嗆, 豉twiej jest doszuka si pewnej kontekstowo軼i, prze郵edzi trop jakim pod捫a kompozytor i zweryfikowa, gdzie doprowadzi這 go takie, czy inne post瘼owanie. Mumia jest najlepszym przyk豉dem tego, 瞠 mimo olbrzymich ch璚i i czasu po鈍i璚onego na kreowanie zaplecza tematycznego i stylistycznego, finalnie i tak wszystko rozbija si o brzemienne w skutkach decyzje technik闚, realizator闚, producent闚. Dobrze skonstruowana oprawa muzyczna sta豉 si narz璠ziem w walce z filmow g逝pot i nieroztropno軼i ludzi zajmuj帷ych si monta瞠m. Inna sprawa, 瞠 Brian Tyler r闚nie ma swoje za uszami, o czym 鈍iadczy mia趾a oryginalno嗆 i pozostawiaj帷y sporo do 篡czenia miks utwor闚. Nie zmienia to jednak faktu, 瞠 Mumia to jedna z najlepszych prac w jego karierze. Na pewno najlepsza na przestrzeni ostatnich lat, w kt鏎ych kr鏊owa造 kolejne inkarnacje jego artystycznego alter ego – Madsonika. Niezwykle cieszy taki obr鏒 spraw. Cieszy, bo z jednej strony przywraca nadziej na powr鏒 Tylera do dawnej formy. Z drugiej daje wyra幡y sygna, 瞠 je瞠li to „straszne” uniwersum przetrwa trudne pocz徠ki, to ameryka雟ki kompozytor b璠zie mia przed sob (potencjalnie) sporo ciekawych anga篡. Oby...



Autor recenzji:  Tomek Goska
Nasza ocena
Oryginalno嗆 軼ie磬i:
Muzyka w filmie:
Muzyka na p造cie:
OCENA OG粌NA:
Lista utwor闚
Tracklista wydania CD:
  • 1. The Mummy (04:29)
  • 2. The Secret Of The Mummy (04:41)
  • 3. Nick's Theme (02:04)
  • 4. Prodigium (02:51)
  • 5. Egypt's Next Great Queen (03:23)
  • 6. Sandstorm (01:12)
  • 7. The Call Of The Ancients (03:34)
  • 8. A Sense Of Adventure (02:40)
  • 9. Haram (04:25)
  • 10. A Warning Of Monsters (06:07)
  • 11. Providence (01:59)
  • 12. The Sands Of Wrath (02:43)
  • 13. The Lost Tomb Of Ahmanet (02:35)
  • 14. Concourse Of The Undead (05:00)
  • 15. Iniquity (02:12)
  • 16. Chaos, Mayhem & Destruction (04:43)
  • 17. Power And Temptation (01:29)
  • 18. Unstoppable (04:15)
  • 19. Destiny (08:22)
  • 20. Sentience (03:19)
  • 21. Between Life And Death (02:23)
Czas trwania: 74:26

Tracklista cyfrowego wydania Deluxe:
  • 1. The Mummy (4:29)
  • 2. The Secret of the Mummy (4:41)
  • 3. Nick’s Theme (2:04)
  • 4. Prodigium (2:51)
  • 5. Egypt’s Next Great Queen (3:23)
  • 6. Sandstorm (1:12)
  • 7. The Call of the Ancients (3:34)
  • 8. A Sense of Adventure (2:40)
  • 9. Haram (4:25)
  • 10. A Warning of Monsters (6:07)
  • 11. The Lost Tomb of Ahmanet (2:35)
  • 12. Providence (1:59)
  • 13. The Sand of Wrath (2:43)
  • 14. Enchantments (1:06)
  • 15. Concourse of the Undead (5:00)
  • 16. World of Monsters (2:33)
  • 17. She is Risen (4:04)
  • 18. Chaos, Mayhem, Destruction (4:43)
  • 19. Sanction of the Gods (3:07)
  • 20. Unstoppable (4:15)
  • 21. Beyond Evil (2:14)
  • 22. Power and Temptation (1:29)
  • 23. Inquest (1:36)
  • 24. Forward Momentum (3:46)
  • 25. Set (3:25)
  • 25. Pathogen of Evil (2:04)
  • 27. Liberators of Precious Antiquities (1:48)
  • 28. Dawn of Evil (4:02)
  • 29. Sepulcher (4:43)
  • 30. Iniquity (2:12)
  • 31. The Calling (2:35)
  • 32. Possession of the Knight’s Tomb (2:43)
  • 33. Destiny (8:22)
  • 34. Sentience (3:19)
  • 35. Between Life and Death (2:23)
  • 36. The Mummy End Title Suite (10:13)
Czas trwania: 124:25
Komentarze
Adam Krysi雟ki 2017-06-17
10:48
Geniusz.
Roman 2017-06-17
15:04
Jaka to jest przyjemno嗆 ze s逝chania, jak nic nie zaje盥瘸 Zimmerem. Jeszcze tylko odkopa Arnolda z niebytu i b璠zie git.
Pawe Stroi雟ki 2017-06-17
15:49
Po pierwsze: Arnold sam si nie chce odkopa z niebytu za bardzo. Sherlock mu wystarczy. No i mo瞠, jak go wezm, to Bond. Po drugie: Wcale nie zaje盥瘸 Zimmerem, idealnym przyk豉dem niezaje盥瘸nia Zimmerem jest pocz徠ek Call of the Ancients.
Tomasz Goska 2017-06-17
18:27
A ile Arnolda jest w jego 軼ie磬ach? To to g堯wnie Nicholas Dodd. Ale faktem jest, 瞠 za jego "kadencji" mi這郾icy mocarnych, hollywoodzkich 軼ie瞠k mieli u篡wane. Te czasy nie powr鏂, bo Arnold przespa swoj karier. Teraz pies z kulaw nog go nie we幟ie do blockbustera, o czym mo瞠 鈍iadczy sprawa z sequelem ID-4. Ale nie offtopujmy. Pawe ma racj, 瞠 Tyler i z Zimmera co tam poci庵n掖 tworz帷 軼ie磬 do Mumii. Chyba ca造 urok tej pracy polega na opieraniu si na ikonach w odpowiednich proporcjach przy asy軼ie stylu Tylera. :)
Adam Krysi雟ki 2017-06-18
08:57
Arnold sam zrezygnowa z kariery i wprost powiedzia w wywiadzie i to nie raz, 瞠 pisanie do film闚 ju go nie interesuje, a wyj徠ek zrobi tylko dla bondowej rodziny je郵i go poprosz i dla bliskich koleg闚. Tak瞠 nie rozsiewajmy z造ch plotek :P
andrzejlobo 2017-06-20
01:05
Jak dla mnie 鈔ednio. Zachwyty s tu bo kompozytor zrezygnowa z mega prze豉dowanych i g這郾ych utwor闚 na wz鏎 Zimmera. Jest to du瘸 odskocznia wobec przednich projekt闚. Ale i tak to przeci皻niak. Jest g這郾o i mrocznie. Ale na d逝窺z met nudzi.
Mystery 2017-07-13
10:15
Deluxe kt鏎y tylko s逝cha貫m swoje wiadome mankamenty posiada, a w obrazie ju tak efektownie nie jest, ale za ten popis i ogrom pracy Tylera, 4 si nale篡.

Mummy, the 2017 (Mumia)

Kompozytor:

  • Brian Tyler

Wykonawcy:

  • The Philharmonia of London

Wydawca:

  • Back Lot Music (2017)

Producent:

  • Brian Tyler

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl

 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2017 FilmMusic.pl.
Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie