Szukaj: w


biografie

Tyler Bates

Tyler Bates to przedstawiciel tzw. "m這dszego pokolenia" hollywoodzkich kompozytor闚, cho on sam co prawda rzadko i niech皻nie tak siebie nazywa (kompozytorem). Bates postrzega siebie bardziej jako "tw鏎c muzyki" (music-maker), czy te muzyka rockowego ni klasycznego kompozytora. Zreszt sam nie ukrywa, 瞠 przed przypadek zosta kompozytorem filmowym i nie by這 to jego celem i marzeniem. Przy czym nie ubolewa, 瞠 tak si sta這, gdy od najm這dszych lat wiedzia, 瞠 chce zosta muzykiem, cho mo瞠 niekoniecznie w bran篡 filmowej.

Tyler Bates urodzi si 22 Lutego 1977 roku w s這necznej Kalifornii w Los Angeles. Jednak swe najm這dsze lata sp璠zi w Chicago, gdzie zacz窸a si rozwija jego mi這嗆 do muzyki. Spor rol odegra豉 jego matka, dzi瘯i kt鏎ej ju jako dziecko pozna muzyk takich artyst闚 jak Franka Zappa, Johna Coltrane'a, Simon & Garfunkel, Sly Stone, czy te kompozytor闚 klasycznych jak Fryderyk Chopin czy Piot Czajkowski. Szczeg鏊nie du瞠 wra瞠nie wywar造 na nim soundtracki do musicali Hair i Jesus Christ Superstar

W wieku 10 lat, jego imprezowi kuzyni zapoznali go z takimi kapelami jak Led Zeppelini i Kiss. Rockowa muzyka wywar豉 takie wra瞠nie na Tylera Batesa, 瞠 zrezygnowa z grania na saksofonie altowym, na rzecz gitary elektrycznej. Nast瘼nie pozna tw鏎czo嗆 kolejnych zespo造 jak U2, Gang of Four czy Yes, kt鏎a wywar造 wielki wp造w na jego dalsz karier. Z czasem sam zacz掖 komponowa i tworzy muzyk, musz帷 si jednak boryka z finansowymi ograniczeniami. Co te sprawi這, 瞠 w swoim ma造m domowym studio nie raz zmuszony by do improwizowania podczas pr鏏 nagrywania wszelakiej ma軼i muzyki.

B璠帷 ju pe軟oletnim uda這 mu si zaistnie w kilku chicagowskich kapelach. Mimo wielu udanych wyst瘼闚 na rynku lokalnym i sporej przyjemno軼i jak Bates czerpa z bycia muzykiem, ci篹ko mu by這 wy篡 z jego hobby. Dlatego te w 1993 roku przeni鏀 si do rodzinnego Los Angeles gdzie mimo braku jakiegokolwiek do鈍iadczenia przyj掖 pierwsz lepsz ofert skomponowania muzyki do filmu. Chodzi這 o niskobud瞠towe science fiction pt. Blue Flame, w kt鏎ym policjant musi walczy z dwoma kosmitami, kt鏎ych sam stworzy. Fabu豉 jak i sam film naturalnie nie by porywaj帷y i za skomponowanie do niego muzyki Tyler Bates zarobi niewiele mniej ni wynosi jego miesi璚zny czynsz. Mimo to Amerykanin postanowi dalej pr鏏owa swoich si w film闚ce i rozpocz掖 komponowanie do niskobud瞠towych film闚 od klasy B w d馧. Trudno by這 m闚i o wysokich zarobkach, za niekt鏎e score'y zarobi oko這 300$. Bates traktowa jednak film闚k jako prac dorywcz, dzi瘯i kt鏎ej m鏬 si utrzyma, aby m鏂 si realizowa jako muzyki rockowy.

Razem z piosenkark Lis Papineau za這篡 zesp馧 Pet, na kt鏎y zwr鏂i豉 uwag Tori Amos. To ona za豉twi豉 Batesowi i Papineau kontrakt w Atlantic Records, a nast瘼nie pozwoli豉 im nagra sw鎩 debiutancki album w jej irlandzkim zamku. Ich piosenka Lil Boots znalaz豉 si na soundtracku do The Crow: City of Angels, kt鏎y okaza si komercyjnym sukcesem. Tyler Bates wyruszy w trasy koncertowe, gdzie jego zesp馧 towarzyszy takim kapelom jak Limp Bizkit, Blink 182, Helmet i Lucious Jackson. 砰cie rockmana ze wszystkim swoimi jasnymi, ale te ciemnymi stronami zacz窸o Amerykanina troch m璚zy i dlatego w 1997 roku postanowi opu軼i zesp馧 i skoncentrowa si na muzyce filmowej.

W tym samym roku Tyler Bates pozna re篡sera Stephena Kaya, dla kt鏎ego skomponowa muzyk do niezale積ego filmu The Last Time I Committed Suicide z Keanu Reevesem i Adrienem Brodym. Znajomo嗆 ta zaowocowa豉 dalsz wsp馧prac przy filmie Get Carter z Sylvestrem Stallone w 2000 roku. Do tego czasu Bates zd捫y skomponowa muzyk do ponad 15 film闚. Mimo, 瞠 w wi瘯szo軼i by這 to ma這 znane filmy klasy B, Amerykaninowi uda這 si nawi您a par znajomo軼i, plus wyrobi sobie opini niedrogiego kompozytora, kt鏎y nawet do najgorszego gniota jest skory napisa muzyk.

Prze這mem dla jego kariery okaza si rok 2004, kiedy to dosta mo磧iwo嗆 skomponowania muzyki do kolejnej ju cz窷ci kultowej serii o zombie Goerge'a A. Romero pt. Dawn of the Dead. Re篡serem owego film by Zack Snyder, za wsp馧scenarzyst James Gunn, z kt鏎ymi w przysz這軼i Tyler Bates mia jeszcze nie raz wsp馧pracowa. Dawn of the Dead szybko sta這 si klasykiem w swoim gatunku i tak te James Gunn, kt鏎emu przypad豉 do gustu muzyka Amerykanina postanowi zatrudni go do swojego zwariowanego i ju r闚nie kultowego filmu Slither. Fanem Dawn of the Dead okaza si by r闚nie Rob Zombie, kt鏎y zatrudni Tylera Batesa przy jego r闚nie ju kultowym i krwawym horrorze The Devil's Rejects.

Znajomo嗆 ze Zackiem Snyderem zaowocowa豉 kolejnym wa積ym filmem w jego karierze, adaptacj s造nnego komiksu Franka Millera pt. 300. 圭ie磬a ta okaza豉 si dla Tylera Batesa b這gos豉wie雟twem i przekle雟twem zarazem. Z jednej strony otworzy豉 ona mu drog do szeroko-poj皻ego Hollywoodu i uczyni豉 s豉wnym. Z drugiej strony mo積a si zastanawia czy o tak s豉w chodzi這? Na rzecz 300 Bates dokona jednego z g這郾iejszych i skandalicznych plagiat闚 w historii wsp馧czesnej muzyki filmowej. Do tej pory trudno zrozumie, czy Amerykanin zbyt dos這wnie potraktowa pod這穎ny pod film temptrack, gdy w rzeczywisto軼i przepisa nuta w nut kompozycje Elliota Goldenthala z filmu Titus. Efektem czego wybuch nie lada skandal, gdzie ludzie ze studia Warner Bros. oficjalnie przepraszali Goldenthala i poniek康 przyznali si do zaistnia貫go plagiatu. Naturalnie ze wzgl璠u na zaistnia陰 sytuacj dla wielu mi這郾ik闚 muzyki filmowej do dnia dzisiejszego imi i nazwisko Amerykanina kojarzone i przeklinane jest przez ten bezczelny plagiat. Fala krytyki z jednej strony, z drugiej niesamowity sukces komercyjny. Do dzisiaj 300 zalicza si do jednych z najlepiej sprzedaj帷ych si soundtrack闚 21. wieku.

Mimo, 瞠 po skandalu z 300 dla wielu Tyler Bates by sko鎍zony, jego kariera jako wielce nie ucierpia豉. Naturalnie 豉tka plagiatora zosta豉 mu mocno doczepiona, ale nie zaowocowa這 to brakiem ofert, a wr璚z przeciwnie. Rob Zombie po raz kolejny si璕n掖 po Amerykanina, tym razem na potrzeby remake'u kultowego Halloween Johna Carpentera. Bates nawet nie pr鏏owa stworzy nowego tematu i po prostu przearan穎wa kultowy motyw Carpentera, czym jeszcze bardziej utwierdzi krytyk闚 w negatywnym nastawieniu do Amerykanina. Inn nie grzesz帷 oryginalno嗆, ale przynajmniej klimatyczn prac okaza這 si Doomsday w re篡serii Neila Marshalla.

W 2009 roku Tyler Bates i Zack Snyder znowu po陰czyli swe si造 na rzecz kolejnej adaptacji kultowego komiksu pt. Watchmen. I tym razem ameryka雟ki kompozytor da bro do r彗 swoim krytykom tworz帷 niezwykle eklektyczny score, znowu ocieraj帷 si o plagiat. Tym razem na warsztat poszed Blade Runner Vangelisa, ale obesz這 si bez proces闚.

300 , Watchmen oraz okropne remake'i Halloween, The Day The Earth Stood Still, Conan the Barbarian "zdobi" filmografi/dyskografi Tylera Batesa. Dzi瘯i tym 軼ie磬om Amerykanin sta si dla wielu synonimem z貫j, odtw鏎czej i bezdusznej muzyki filmowej. Niekt鏎zy jednak uwa瘸j, 瞠 Bates jest w pewnym sensie ofiar wsp馧czesnej, zdominowanej przez temptrack film闚ki. I tak zamiast stworzy co nowego i ciekawego Amerykanin spe軟ia minimum jaki od niego si (producenci) oczekuj.

Czasami mo積a odnie嗆 wra瞠nie, 瞠 tak jak na pocz徠ku kariery Tyler Bates lepiej si czuje w mniejszych produkcjach. I tak w 2010 roku znowu nawi您a wsp馧prac z Jamesem Gunnem i skomponowa bardzo sympatyczny score do filmu Super. W tym samym roku Bates stworzy niezwykle wyciszon i liryczn jak na niego kompozycj do filmu The Way o s造nnym szlaku pielgrzymek do Santiago de Compostela. Obydwoma tymi pracami Bates jakby przeczy swoim licznym krytykom, kt鏎zy zarzucaj mu brak jakiegokolwiek talentu. Niestety te niekt鏎e przeb造ski za cz瘰to przykrywane s s豉bszymi, czy po prostu z造mi 軼ie磬ami d德i瘯owymi. I tak w 2011 roku z jednej strony Bates m鏬 si pochwali klimatyczn 軼ie磬 do Killer Joe Williamsa Friedkina. Z drugiej jednak strony w tym samym roku stworzy niewarte uwagi Sucker Punch, The Darkest Hour i wspomniany ju okropny remake Conan the Barbarian.

Trudno jednoznacznie zdefiniowa styl Tylera Batesa. Wielu krytyk闚 uwa瘸 wr璚z, 瞠 w og鏊e on takiego nie posiada. Na pewno bli瞠j Amerykaninowi, z czego zreszt on sam nie robi tajemnicy, do muzyka rockowego ni klasycznego kompozytora. Ten rockowy rodow鏚 wp造n掖 te na jego anga przy serialu Californication. W jego kompozycjach cz瘰to pojawiaj si rockowo-brzmi帷e wstawki, a on sam ch皻nie si璕a po gitar elektryczn. Innym ulubionym instrumentem kompozytora, kt鏎y cz瘰to pojawia si w jego pracach i na kt鏎ym sam ch皻nie gra jest tzw. guitarviol, b璠帷y po陰czeniem gitary oraz skrzypiec.

Zwa篡wszy, 瞠 po premierze 300 wielu wie軼i這 koniec kariery Tylera Bates, trzeba przyzna, 瞠 Amerykanin znalaz sobie miejsce i chyba na dobrze zadomowi si we wsp馧czesnym 鈍iecie muzyki filmowej. Co prawda 鈍iat ten zdominowany jest przez filmy klasy B, ale na brak zaj耩 nie mo瞠 on narzeka. Poza filmami, tworzy on regularnie muzyk do seriali jak chocia瘺y Californication czy Salem, oraz do gier jak np. God of War: Ascension, czy Killzone: Shadow Fall. Pracuje on r闚nie jako producent muzyczny i razem z ameryka雟ko-ira雟k piosenkark Azam Ali za這篡 zesp馧 Roseland, kt鏎y cechuje mieszanka perskich wp造w闚, ambientu, darkwave i rocka. Przez te wszystkie lata uda這 si te Amerykanowi nawi您a wiele znajomo軼i w 鈍iecie filmowym. Jedn i na razie najlepiej owocn jest ta z re篡serem Jamesem Gunnem. Ich kolejny wsp鏊ny projekt, superprodukcja Marvela Guardians of the Galaxy zosta豉 zaskakuj帷o pozytywnie przyj皻a przez krytyk闚, nawet tych najbardziej zawzi皻ych. Pozostaje wi璚 mie nadziej, 瞠 w przysz這軼i kompozytor uraczy nas cz窷ciej tego typu pracami. Przy czym trudno te liczy, aby kiedy sta si 100% klasycznym kompozytorem muzyki filmowej i to takim z powo豉nia. W tym samym roku wyprodukowa on najnowsz p造t Marilyna Mansona i jako jego gitarzysta wyruszy z nim w tras. C騜, wida raz rockman, na zawsze rockman.




NAGRODY:

BMI Film & TV Award:
  • 2010 - Californication (+ Tree Adams)
  • 2009 - Watchmen
  • 2007 - 300

    Fangoria Chainsaw Award:
  • 2006 - The Devil's Rejects

    Filmmuzy (nagrody portal Filmmusic.pl) – Antymuza: gniot roku:
  • 2011 - Conan the Barbarian
  • 2009 - Halloween II

    NOMINACJE:

    International Film Music Critics Award (IFMCA)
  • 2004 - Dawn of the Dead

    Saturn:
  • 2008 - 300

    Filmmuzy (nagrody portal Filmmusic.pl) – Antymuza: gniot roku:
  • 2011 - The Darkest Hour
  • 2008 - The Day The Earth Stood Still
  • 2007 - 300


    Autor biografii:  Maciej Wawrzyniec Olech
    Filmografia
    2019:
  • Far Cry New Dawn (vg)
  • John Wick: Chapter 3 - Parabellum
  • Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

    2018:
  • Deadpool 2
  • The Spy Who Dumped Me
  • The Punisher (TV)

    2017:
  • John Wick: Chapter 2
  • Atomic Blonde
  • Guardians of the Galaxy - vol. 2
  • Keep Watching
  • Samurai Jack (TV)
  • 24 Hours to Live

    2016:
  • Poor Richard's Almanack (TV)
  • Salem (TV)
  • The Belko Experiment

    2014:
  • Guardians of the Galaxy
  • Salem Season 1 (TV)
  • 7500
  • Not Safe For Work
  • John Wick
  • Californication Season 7 (TV)

    2013:
  • The Sacrament
  • Low Winter Sun (TV)
  • Californication Season 6 (TV)
  • Movie 43

    2011:
  • Conan The Barbarian
  • Killer Joe
  • Darkest Hour
  • Sucker Punch
  • Californication Season 5 (TV)

    2010:
  • Super
  • The Way
  • Californication Season 4 (TV)
  • Sym-Bionic Titan (TV)

    2009:
  • Halloween II
  • Watchmen
  • Californication Season 3 (TV)

    2008:
  • The Day the Earth Stood Still
  • The Haunted World of El Superbeasto
  • Doomsday
  • PG Porn (TV)
  • Californication Season 2 (TV)

    2007:
  • Halloween
  • Californication Season 1 (TV)

    2006:
  • See No Evil
  • Slither
  • 300
  • Stay Alive

    2005:
  • The Devil’s Rejects
  • 30 Days in Hell

    2004:
  • The Dead Will Tell
  • You Got Served
  • Dawn of the Dead

    2003:
  • How to Get the Man’s Foot Outta Your Ass
  • Black Sash

    2002:
  • Military Diaries
  • Wasted
  • Scene Stealers
  • City of Ghosts
  • Love and a Bullet
  • Half Past Dead
  • Night at the Golden Eagle
  • Lone Star State of Mind

    2001:
  • Kingdom Come
  • Strange frequency
  • Just Can’t Get Enough
  • What’s the Worst that Could Happen?

    2000:
  • American High
  • Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth
  • Rated X
  • Get Carter

    1999:
  • Born Bad

    1998:
  • Alien Avengers II
  • Suicide, the Comedy
  • Denial

    1997:
  • Under Oath
  • The Last Time I Committed Suicide

    1996:
  • Alien Avengers

    1995:
  • Not Like Us
  • Criminal Hearts
  • Fall Time
  • Ballistic

    1994:
  • Tammy and the T-Rex
  • Deep Down

    1993:
  • Blue Flame

    Gry komputerowe:

    2013:
  • God of Was: Ascension
  • Killzone: Shadow Fall

    2010:
  • Army of Two: The 40th Day
  • Tyler Bates

    Data urodzenia:

    1977-02-22

    Miejsce urodzenia:

    Los Angeles, Kalifornia, USA

    R E K L A M A







    NASI PARTNERZY:



    Poki.pl
    Grydladzieci.pl


     
    Strona hostowana przez
    www.twojastrona.pl
    Copyright © 2005-2019 FilmMusic.pl.
    Wszelkie materia造 multimedialne wykorzystane na tej stronie s逝膨 jedynie celom informacyjnym.
    Projekt i wykonanie