Szukaj: w


biografie

Marc Streitenfeld

Marc Streitenfeld urodził się w 1974 roku w Monachium. Jego ojciec był szanowanym architektem, który posiadał nowoczesne mieszkanie w miasteczku olimpijskim, w którym to doszło do pamiętnego ataku terrorystycznego na izraelskich sportowców. W tym miejscu dorastał Streitenfeld, nie marz±c, ani nawet nie my¶l±c, aby zostać kiedy¶ kompozytorem filmowym. Z czasem jego największym marzeniem było zostać gwiazd± rocka, dlatego też ćwiczył od 5 do 6 godzin dziennie granie na gitarze.

Po ukończeniu szkoły, mimo przyjemno¶ci jakie mu sprawiało granie na gitarze, nie zdecydował się na żadn± muzyczn± uczelnię. Zamiast tego rozpocz±ł studiowanie politologii i filozofii. Podobno odrzucił także możliwo¶ć studiowania dziennikarstwa, na renomowanej Die Deutsche Journalistenschule w Monachium. Jego edukacja nie trwała zbyt długo. Sam Streitenfeld twierdzi, że na studiowanie był zbyt niespokojny i nie sprawiało mu to przyjemno¶ci. Dlatego też jak usłyszał, że znajomy znajomego, może załatwić mu praktykę u niemieckiego kompozytora Hansa Zimmera, nie zastanawiał się zbyt długo nad rzuceniem studiów. Tak więc w wieku 19 lat, spakował swoje rzeczy i wybrał się do Los Angeles. Na miejscu udał się do studia Hansa Zimmera, aby dowiedzieć się, że jego znajomy znajomego został niedawno zwolniony i aktualnie nie poszukuj± żadnych praktykantów. Streitenfeld nie zamierzał jednak się poddawać aż w końcu udało mu się przekonać Zimmera, aby ten dał mu jakie¶ zajęcie. Na pocz±tku była to bezpłatna praktyka, podczas której Streitenfeld dorabiał jako kierowca uznanego kompozytora. Po mniej więcej trzech tygodniach Zimmer zaproponował rodakowi płatn± posadę, jako, jak to sam nazwał, „asystenta asystenta”. Przez następne cztery lata Streitenfeld powoli wyrabiał sobie swoj± pozycję, pracuj±c chociażby przy score’ach do takich filmów jak Karmazynowy Przypływ, Ucieczka z Rangunu czy Twierdza. Jego praca, czy też asystowanie Zimmerowi ograniczało się jednak głównie do kwestii technicznych. Zreszt± sam Marc Streitenfeld w przeciwieństwie do chociażby pracuj±cych w studiu Harry’ego Gregsona-Williamsa czy Johna Powella, nie komponował muzyki i nie zamierzał w przyszło¶ci zostać kompozytorem.

Po czterech latach Marc Streitenfeld, do¶ć zaskakuj±co, zrezygnował z pracy u Hansa Zimmera i postanowił zwiedzić ¶wiat. Przez następne miesi±ce Niemiec podróżował po globie, po¶więcaj±c się nowemu hobby – fotografii. Życie podróżnika, mocno jednak uszczupliło jego portfel i omal nie doprowadziło go do bankructwa. Jednak w międzyczasie Hans Zimmer sam skontaktował się ze swoim rodakiem i zaproponował mu znowu pracę, tym razem przy Mission Impossible II. Przez następne lata Streitenfeld stale pracował dla Zimmera zajmuj±c się głównie montażem muzyki przy chociażby takich filmach jak Gladiator, Hannibal, Helikopter w ogniu, Naci±gacze, Ostatni Samuraj, czy też dla Harry’ego Gregsona-Williamsa Telefonie, Królestwie Niebieskim i Veronice Guerin. W tym czasie Marc Streitenfeld poznał naturalnie Ridleya Scotta, który o dziwo w roku 2006 zadzwonił do niego z propozycj± skomponowania muzyki do jego nowego filmu pt. Dobry rok. Trudno zrozumieć co też kierowało brytyjskim reżyserem, aby powierzyć stanowisko kompozytora osobie, która sama nigdy tym się nie zajmowała? Mimo braku do¶wiadczenia, Niemiec skomponował całkiem przyjemny i ładny score. Dobry rok to nie tylko debiut Streitenfelda na stanowisku kompozytora, ale i pocz±tek stałej współpracy z Ridleyem Scottem, która trwa do dzi¶. I któr± mało kto rozumie.

Tak też po Dobrym roku przyszła pora na kolejny film Scotta pt. American Gangster, za który Streitenfeld otrzymał nominację do nagrody BAFTA. Co więcej w tym samym roku został on uznany przez World Soundtrack Awards jak „Odkrycie Roku 2008”. Za te dwie prace Niemiec zebrał sporo pochwał. Głównie też dlatego, że w przeciwieństwie do większo¶ci wychowanków Hansa Zimmera, on sam nie starał się go kopiować, czy imitować, aby przemawiać własnym muzycznym głosem. Niestety utrzymany w arabskiej stylizacji soundtrack do kolejnego filmu Ridleya Scotta W sieci kłamstw, nie zebrał już tak dobrych opinii. Przy czym to dopiero Robin Hood (kolejny film Scotta) w pełni objawił, brak do¶wiadczenia i braki warsztatowe Streitenfelda. Film ten najwyraĽniej przerósł Niemca, podobnie jak Prometeusz, przy którym musiał prosić o pomoc przy pisaniu score’u Harry’ego Gregsona-Williamsa. I choć score do Prometeusza prezentuje się lepiej niż do Robin Hooda, to jednak trudno mówić o dobrej, a co najwyżej przyzwoitej muzyce filmowej.

Marc Streitenfeld w jednym wywiadzie sam przyznał, że nigdy nie planował zostać kompozytorem filmowym, co niestety słychać w jego pracach. Mimo, że stara się wypracować swój własny styl i często ma pomysły na dany score, to jednak braki warsztatowe s± aż za bardzo odczuwalne. Nie ma co się dziwić, zważywszy, że jego rola w studiu Zimmera ograniczała się głównie do spraw technicznych, jak chociażby montowania już napisanej muzyki. I w przeciwieństwie do Harry’ego Grgesona-Williamsa, Johna Powella, czy Klausa Badelta nic wcze¶niej, przed propozycj± Scotta, nie komponował. Trudno ocenić jak się będzie dalej rozwijała kariera Streitenfelda i czy on sam będzie rozwijał się muzycznie. Jego muzyczny ¶wiat na razie ogranicza się wył±cznie do filmów wyreżyserowanych, b±dĽ wyprodukowanych przez Ridleya Scotta. I tak długo jak brytyjski reżyser jest cierpliwy, tak długo niemiecki kompozytor ma szansę pracować nad sob± i poziomem swojej muzyki.

W życiu prywatnym Marc Streitenfeld zwi±zany jest z francusk± aktor± Julie Delpy. Dlatego też żyje na przemian w Paryżu i Los Angeles, gdzie ma swoje własne studio nagrań.



NAGRODY:

World Soundtrack Award:
  • 2008 – Discovery of the Year (Odkrycie Roku)

    ASCAP Film and Television Music Award:
  • 2013 - Prometheus
  • 2011 - Robin Hood
  • 2008 - American Gangster


    NOMINACJE:

    BAFTA:
  • 2008 – American Gangster

    Chainsaw Award:
  • 2013 - The Grey

    Filmmuza- nagroda portalu Filmmusic.pl:
  • 2010 - Antymuza: GNIOT ROKU- Robin Hood


    Autor biografii:  Maciej Wawrzyniec Olech
    Filmografia
    2015:
  • Poltergeist
  • Hand of God (TV}

    2014:
  • Things People Do
  • After The Fall

    2012:
  • Prometheus
  • The Grey

    2010
  • Robin Hood
  • Welcome to the Rileys

    2008:
  • Body of Lies

    2007:
  • American Gangster

    2006:
  • A Good Year
  • Marc Streitenfeld

    Miejsce urodzenia:

    Monachium, Niemcy

    R E K L A M A





    NASI PARTNERZY:



    Poki.pl
    Grydladzieci.pl


     
    Strona hostowana przez
    www.twojastrona.pl
    Copyright © 2005-2020 FilmMusic.pl.
    Wszelkie materiały multimedialne wykorzystane na tej stronie służ± jedynie celom informacyjnym.
    Projekt i wykonanie