Szukaj: w


Artykuły


12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie: Craig Armstrong - rozmowa



Na tegorocznym Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie rozmawiali¶my z Craigiem Armstrongiem, jednym z najbardziej znanych brytyjskich kompozytorów, zdobywc± Złotego Globu za muzykę do Moulin Rouge!, a także autorem ¶cieżek do m.in. Romea i Julii, To wła¶nie miło¶ć, Snowdena. Specjalnie dla Filmmusic.pl urodzony w Glasgow artysta opowiada o współpracy z Bazem Luhrmanem, ł±czeniu muzycznych gatunków, piosenkach w filmach i komponowaniu.





12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie




Aż trudno uwierzyć, że to już 12 lat! Ale wła¶nie tyle ma Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, który zaczynał na krakowskich Błoniach. W międzyczasie przeniósł się w industrialne klimaty nowohuckiej ocynowni, aż zago¶cił na stałe w wielkich halach i arenach koncertowych. Aktualnie FMF (najczę¶ciej używany skrót) jest jednym z najważniejszych miejsc dla miło¶ników muzyki filmowej w Europie, a też nie jednym. I w tym też leży największe wyzwanie dla festiwalu, który nie jest już jedynym tego typu eventem, nie tylko w Europie, ale i samej Polsce, gdzie koncerty po¶więcone muzyce z filmów stały się stał± czę¶ci± wydarzeń kulturowych. Jak poradzić sobie z narastaj±c± konkurencj± i być dalej atrakcyjn± ofert± na rynku? Czy skupić się na wydarzeniach komercyjnych, czy też pój¶ć w stronę komercyjn±? To wyzwania przed jakimi stoi Krakowski Festiwal Muzyki Filmowej. Jak poradził sobie z nimi w tym roku, przyjrzyjmy się najlepiej sami:




FILMMUZY - podsumowanie roku 2018



Zanim całkowicie pochłonie nas 2019 rok ze swoimi ¶cieżkami dĽwiękowymi tymi lepszymi i gorszymi, spójrzmy jeszcze raz na ten miniony. Oto Filmmuzy, czyli nagrody portalu FilmMusic.pl za rok 2018! I nie będziemy ukrywać, że jak co roku nie było to łatwe zadanie. Nie obyło się bez kontrowersji i ostrych, ale jak zawsze profesjonalnych i merytorycznych dyskusji w naszej redakcji. Jeste¶my do¶ć różnorodn± grupk± jeżeli chodzi o gust muzyczne, co jest dobr± rzecz±, ale staje się problemem wła¶nie podczas takich podsumowań. Jeżeli chodzi o KOMPOZYTORA, ODKRYCIE, UTWÓR, czy w końcu GNIOT ROKU, bardzo łatwo i wręcz jednogło¶nie udało nam się wyłonić naszych zwycięzców. Jeżeli jednak chodzi o najważniejsz± kategorię SCORE ROKU, walka między dwoma pracami była zacięta aż do samego końca, gdzie nawet zastanawiali¶my czy po raz pierwszy historii naszych nagród nie dojdzie do remisu. W ostateczno¶ci udało nam się wyłonić zwycięzców w każdej kategorii. Oto oni, plus nominowani, o których też nie można zapomnieć:




A Celebration of John Williams in Concert - Relacja z koncertu w Royal Albert Hall



Pod koniec paĽdziernika John Williams miał poprowadzić swój pierwszy od ponad dwudziestu lat koncert, co więcej, z dyrygować miał sam± Londyńsk± Orkiestr± Symfoniczn±, rozsławion± w dużej mierze przez jego ¶cieżki dĽwiękowe. Niestety, chwilowe problemy zdrowotne nie pozwoliły mu dyrygować, zmuszaj±c go najpierw na pobyt w szpitalu, a następnie na powrót do Stanów. Poprosił jednak swojego przyjaciela, Dirka Brosse, o zast±pienie go za pulpitem. Jak wypadł zatem koncert Johna Williamsa bez Johna Williamsa? Dowiecie się z naszej relacji.




Koncert Muzyki Filmowej Wojciecha Kilara - relacja



Mija pięć lat od ¶mierci jednego z najwybitniejszych, polskich kompozytorów muzyki filmowej – Wojciecha Kilara. Czyż to nie piękna i dogodna okazja do wspomnienia jego twórczo¶ci na specjalnie przygotowanym koncercie monograficznym?


poprzednia | następna

R E K L A M A





NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl


 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2019 FilmMusic.pl.
Wszelkie materiały multimedialne wykorzystane na tej stronie służ± jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie