Szukaj: w
Nagrody
FilmMuzy
Idea wirtualnej statuetki Filmmuzy, kolejnej towarzyszki Apollina wykiełkowała w naszych głowach już pod koniec roku 2006. To właśnie wtedy postanowiliśmy, że portal filmmusic.pl co roku będzie przyznawać swoją internetową nagrodę, na ktorą jednak trzeba było czekać ponad rok. Kuszącą kobietę pokrytą 24 karatowym złotem wspartą o wiolonczelę i stojącą na taśmie filmowej, choć nierzeczywistą to jednak piękną i… pożądaną. Statuetkę której zdobycie znamionować będzie uznanie całej redakcji portalu, redakcji która demokratycznym głosowaniem wybiera najpierw nominowanych, a potem zwycięzców w 4 kategoriach. Ponadto postanowiliśmy przyznawać tzw. "Antymuzę" czyli swego rodzaju rózgę za najgorszy score - Gniot roku.

Oscary
Nagroda Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej to najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży, choć co roku werdykty szacownego gremium spotykają się z dużą, a momentami druzgocącą wręcz krytyką. Przyznawana od 1929 roku, pokryta złotem statuetka rycerza jest obiektem pożądania niemal każdego filmowca, nieraz również tych, którzy od komercyjności i bufonady Akademii ostentacyjnie się odcinają. Kategorie muzyczne przez lata ewoluowały, by obecnie przybrać formę „Best Score” oraz „Best Song”. Oscary nieraz irytują, co roku wzbudzają mnóstwo kontrowersji ale na jedno nie można narzekać - na brak emocji.

Złote Globy
Na kilka tygodni przez rozdaniem Nagród Akademii swoje wyróżnienia – uznawane za ważny prognostyk przed galą Oscarów – wręcza Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej. Czasem jest to impreza bliźniacza, a czasem ciekawa przeciwwaga dla złotych statuetek, także w kategoriach związanych z muzyką filmową: Best Original Score oraz Best Original Song. Bardziej elastyczne niż wyróżnienia Akademii, Złote Globy cieszą się sporym uznaniem branży i jak się wydaje, stosunkowo rzadziej zdarzają im się spektakularne „wpadki”.

BAFTA
Nagrody Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych, choć z nazwy zdają się być wyróżnieniami narodowymi, w rzeczywistości wykraczają poza kinematografię brytyjską. W przypadku muzyki filmowej regularnie wzbudzają w środowisku mieszane uczucia, wśród nominowanych promując ścieżki spoza głównego nurtu i to nieraz te niekoniecznie najwyższej jakości. Niemniej nagrody BAFTA są ciekawą alternatywą dla Hollywoodu, która niejednokrotnie potrafi zaskoczyć i cieszy się sporą estymą na Starym Kontynencie.

Cezary
Przyznawane regularnie od 1975 roku przez Académie des Arts et Techniques du Cinema, są Cezary najważniejszą nagrodą francuskiego przemysłu filmowego. Silniej ukierunkowane na kino narodowe, wskazują często interesujące pozycje muzyki filmowej w kategorii Najlepsza muzyka napisana dla filmu. Lista zwycięzców jest tu również mocno zróżnicowana, bo choć dominują francuscy kompozytorzy, swoje chwile chwały mieli również Polacy: Zbigniew Preisner i Wojciech Kilar.

Saturny
Saturn Award jest to nagroda przyznawana od 1972 roku przez przez Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films. Przyznaje się ją najlepszym filmom z gatunków: science fiction, fantasy i horror. Wśród wielokrotnie nominowanych kompozytorów można wymienić takie tuzy gatunku, jak John Williams, Jerry Goldsmith, czy Danny Elfman

Polskie Nagrody
Dla rodzimej muzyki filmowej szczególnie znaczące są dwie nagrody. Pierwszą jest oczywiście Złoty Lew, rozdawany na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, drugą zaś stanowi Orzeł, czyli nagroda Polskiej Akademii Filmowej.



Pozostałe
Inne nagrody muzyki filmowej, takie jak hiszpańskie Los Premios Goya, The Annie Awards, The Grammy Awards, czy chińskie The Golden Horse Awards...

R E K L A M A






NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl

 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2017 FilmMusic.pl.
Wszelkie materiały multimedialne wykorzystane na tej stronie służą jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie