Szukaj: w


Artykuły


Sodoma i Gomora… i Praga – relacja z sesji nagraniowej ''Sodom and Gomorrah''



Dzień 13 kwietnia 2015 roku, z pewnością zapamiętam na całe życie. Wówczas miało spełnić się prawdopodobnie największe marzenie mojego życia. Było nim uczestnictwo w sesji nagraniowej, z udziałem bez wątpienia najbliższej mojemu sercu orkiestrze symfonicznej, jaką jest The City of Prague Philharmonic Orchestra. Wreszcie, w ciepły poniedziałkowy poranek, postawiłem pierwsze kroki w słynnym Smecky Studios w Pradze, „małej ojczyźnie” czeskich muzyków. Ale zacznijmy od początku. Z pewnością pojawi się pytanie – jak udało mi się trafić na sesję?





PGNiG Transatlantyk Festival Łódź 2016 – relacja




Stało się. Po pięciu latach spędzonych w Poznaniu nasz sześciolatek wyemigrował do szkoły (filmowej?) w Łodzi w poszukiwaniu lepszych perspektyw. Nie wiem czy temat uchodźców, który przyświecał tegorocznej edycji festiwalu, nie jest jednocześnie drobną aluzją do przenosin Transatlantyku, nie zmienia to faktu, że zeszłoroczna kampania „Łódź pozdrawia” okazała się sukcesem, i to w wielu wymiarach. Od tego roku najmłodszy spośród największych festiwali filmowych w Polsce odbywa się w mieście o najsilniejszych tradycjach w dziedzinie kinematografii...




Ojcowie muzyki filmowej - Erich Wolfgang Korngold



Erich Wolfgang Korngold jest dosyć wyjątkowym przykładem hollywoodzkiego artysty, który nie ilością, ale jakością swoich prac zdołał przejść do historii jako jeden z najbardziej wpływowych kompozytorów muzyki filmowej. Jak to się stało?





''Nie potrzebujemy słów aby się rozumieć'' - rozmowa z Cliffem Martinezem



Czemu warto jeździć na takie imprezy, jak Festiwal Muzyki Filmowej? Bo obok wielu wspaniałych doznań muzycznych można spotkać gwiazdy tego gatunku – kompozytorów, z którymi można siąść, porozmawiać, podzielić się swoimi wrażeniami, spostrzeżeniami, czy po prostu uścisnąć sobie z nimi rękę. Jest to też idealna okazja do przeprowadzenia dłuższej rozmowy o karierze, muzyce i podejściu do procesu tworzenia ścieżek dźwiękowych. W tegorocznej, dziewiątej już edycji krakowskiego Festiwalu Muzyki Filmowej jednym z gości był Cliff Martinez – były gitarzysta Red Hot Chilli Pepers, który na pewnym etapie swojego życia zaczął komponować do filmu. Autor wielu ścieżek dźwiękowych odpowiedział na kilka pytań przygotowanych przez Macieja Wawrzyńca Olecha i Tomka Goskę.






Kompozytorskie Euro 2016





4 lata temu, przy okazji rozgrywanych na polskich i ukraińskich boiskach Mistrzostw Europy w piłce nożnej pojawił się pomysł, by analogiczne mistrzostwa stworzyć dla kompozytorów muzyki filmowej. Oczywiście nie chodziło o to, by zagonić kompozytorów na murawę i sprawdzać ich sportowe możliwości. Mistrzostwa dotyczyć miały tylko i wyłącznie filmowych ilustracji, pojedynki miały być rozegrane czysto wirtualnie i sprowadzać się do zestawień i porównań 11-osobowych kadr poszczególnych krajów. Przy okazji, a może przede wszystkim, był to przyjemny pretekst do przyjrzenia się, w formie artykułu, dorobkowi europejskich kompozytorów ostatnich lat, i to nie tylko tych twórców, których znamy i podziwiamy, ale też tych o których nie mieliśmy szans usłyszeć, a być może przecież są wśród nich twórcy o nieprzeciętnym talencie. Po 4 latach, przy okazji kolejnego "Euro", tym razem rozgrywanego na boiskach Francji wracamy do tematu i ponownie łączymy miłość do muzyki filmowej z zainteresowaniem futbolem. Zapraszamy do artykułu.


poprzednia | następna

R E K L A M A




NASI PARTNERZY:



Poki.pl
Grydladzieci.pl

 
Strona hostowana przez
www.twojastrona.pl
Copyright © 2005-2017 FilmMusic.pl.
Wszelkie materiały multimedialne wykorzystane na tej stronie służą jedynie celom informacyjnym.
Projekt i wykonanie